Gå til innhold

Ønsker ikke at mannen skal oppdatere sin familie under fødselen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har termin snart og vd forige fødsel snappen vi/mannen min jevnlig under fødsel.. dette var helt greit da men nå kjenner jeg veldig på at jeg ikke ønsker at hans familie skal få jevnlige oppdateringer rundt fødselen da hans familie ikke har vist noen som helst interesse rundt graviditeten. Dem har ikke gratuler med, dem har ikke spurt meg hvordan jeg har hatt det osv. Absolutt ingen kontakt (dem bor langt unna og vi har ikke møtt dem på ca 1 år)

Men min familie har vi hatt mye kontakt med og dem har vist stor interesse hele veien, så jeg tenker det er naturlig for oss å gi dem oppdateringer underveis hvis vi selvfølgelig har mulighet til det.

Er det kjipt av meg å skulle gi  denne beskjeden til mannen min? At hans familie ikke skal ha oppdateringer men min familie kan få det?

Anonymkode: 6129f...f41

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her gikk det litt fort i skrivingen ser jeg.. dem har ikke gratulert meg med graviditeten skulle det stå 

Ts.

Anonymkode: 6129f...f41

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det helt helt opp til dere - men dersom mannen har et ønske om å oppdatere dem så bør han få lov siden din familie får info. 

Men én melding eller 2 er mer enn nok. Her får ingen noe oppdatering fra fødsel før etter. 

Anonymkode: eff03...460

• Liker 31
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du er hårsår og hormonell. 
møt på halvveien. Si fra om at dere er på vei. Oppdater om de spør ☺️

Anonymkode: 8812f...86e

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du er kjip. Stakkars mannen din. Klart han vil oppdatere dem. Man vinner ingenting på å «hevne» manglende kontakt. 

Anonymkode: 6ad65...9d0

• Liker 26
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke at noen av de skal få oppdatering av "fødsel, minutt for minutt".

Anonymkode: fbc0a...627

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å oppdatere under fødsel? Om hva da? Antall cm åpning? 

Jeg informerte bare mannen om at det var igang, thats it. 

Anonymkode: 2e160...faf

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde du ikke ønsket at noen skulle oppdateres underveis, kunne jeg vært på din side, men å nekte mannen å gi sin familie informasjon du gir din fordi de ikke oppfører seg ikke sånn som du synes de burde?  Mannen din får også barn, hans foreldre blir også besteforeldre og din standard og dine forventninger er ikke loven alle andre må tilpasse seg for å få lov til å kommunisere fritt.

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke din begrunnelse for hvorfor du ikke vil at de skal få info. Går det ut over deg eller barnet på noen måte? Nei. Skader det deres relasjon? Nei. 

Relasjonen blir jo ikke bedre av at dere forskjellsbehandler dem. 

Når det er sagt, så forstår jeg heller ikke at noen har behov for å snappe under fødsel. Men jeg hadde styrtfødsler, jeg hadde knapt nok tid til å drikke vann underveis, og mannen var jo også fullt opptatt og delaktig. Han fokuserte på oss i vårt livs største øyeblikk, ikke på å underholde alle andre. Vi sendte 1 fellesmelding "Nå skjer det, vi drar på sykehuset" før fødsel, og 1 fellesmelding "Noah har kommet til verden, alt vel med mor og barn" et par timer etter fødsel. 

Anonymkode: 9d836...9ff

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, forskjellsbehandling er topp! 

Anonymkode: 00c42...79d

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan oppdatere din familie, så kan han oppdatere sin familie som han ønsker. Bakgrunnen for ønsket ditt er jo egentlig bare surving fra din side, og derfor er du opptatt av en eller annen "hevn".

Men at noen skulle ha snap'et noe som helt fra fødestua mens jeg lå der, hadde vært fullstendig uaktuelt og du kan gjerne fortelle ham at oppdateringer får skje utelukkende skriftlig eller ved at han ringer dem.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn egentlig, så trenger dere vel ikke informere andre enn barnevakten?

Hos oss informerte vi hver vår familie. Min familie var barnevakt, og ble nok litt tettere oppdatert pga spente søsken. 

Nå venter vi på barnebarn, og helt ærlig, de trenger ikke informere så veldig. Ved en normal fremdrift, kan vi bli informert når alt er over.  Ikke fordi vi ikke bryr oss, men fordi dette er først og fremst deres personlige høydepunkt, da skal de ikke tenke på oss. 

Anonymkode: 06103...084

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er rett at du skal forvente å oppdatere egen familie, mens han ikke får oppdatere sin. Det er tross alt hans familie. 

Anonymkode: cabb7...363

• Liker 9
Skrevet (endret)

Merker jeg er glad for at jeg fødte i en tid der mobiler og sosiale medier ikke var like in altså. Jeg forstår deg jeg TS. Prat med mannen din og spør om han heller ikke kan informere mer når barnet er født. Forhåpentligvis er han mer opptatt med deg og fødsel enn oppdatering.  

Korrigering: Ser jo at du ønsker å oppdatere din familie underveis? Det blir feil i mine øyne og enten så får begge oppdatere sine familier eller ingen. 

Endret av MiominMio
  • Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt, TS. Svigers har ingenting med dine private helseopplysninger å gjøre, men de fortjener å få vite når barnebarnet deres er født. De har ingenting med å få vite (og sikkert ingen interesse av)  "8 cm åpning nå", "nå må tanga frem" eller "nå blir det keisersnitt". Flere velger å vente med å si noe som helst før fødselen  er over og barnet er vel ute. Hvis de ikke en gang har gratulert deg med graviditeten er det rart å skulle forvente snap under fødselen. For alt du vet forventer de ikke det heller! Jeg er glad min mann har holdt seg langt unna sosiale medier under fødsel. 

Anonymkode: a5a85...afc

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (3 minutter siden):

Du kan oppdatere din familie, så kan han oppdatere sin familie som han ønsker. Bakgrunnen for ønsket ditt er jo egentlig bare surving fra din side, og derfor er du opptatt av en eller annen "hevn".

Men at noen skulle ha snap'et noe som helt fra fødestua mens jeg lå der, hadde vært fullstendig uaktuelt og du kan gjerne fortelle ham at oppdateringer får skje utelukkende skriftlig eller ved at han ringer dem.

Dette er jo urettferdig! Fedre kan jo ringe mamsen, men det er vanskelig når du har rier osv...

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er jo urettferdig! Fedre kan jo ringe mamsen, men det er vanskelig når du har rier osv...

Når hun har rier bør far konsentrere seg om henne, og ikke mamsen uansett...

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn oppdaterte meg jevnlig, men pluselig ble det stopp. Da tenkte jeg nå er hun i aktiv fødsel og han har noe annet å tenke på.

Det neste som skjedde, bare minutter etter datteren ble født kom det første bilde, med teksten: Hils på "Emma" ❤️ 

Anonymkode: b1478...b62

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...