Gå til innhold

Er dette en bra skjerm?


Dødspingvinen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leste bare superfort, dårlig tid, men sjekk at skjermen har DVI! Kan være kjekt å ha i fremtiden... Virket som om denne bare hadde vga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, regnet kanskje ikke med at du visste heller, men hadde litt dårlig tid!

VGA er den tradisjonelle, analoge måten å overføre signalet på. DVI (Digital Visual Interface) er digitalt og er noe som har kommet og vil komme mer og mer. Kvaliteten på bildet blir bedre med DVI. De fleste nye maskiner støtter dvi, men ellers kan det være at man må oppgradere skjermkortet. Noe du selvsagt ikke trenger, men dersom du skulle få lyst, er det kjekt å ha muligheten! Du kan nemlig få adapter som konverterer fra dvi til vga, men ikke omvendt. (Eller, lurer på om du kan, men det er DYRT. 2000 eller noe....) Ergo kan man si at en skjerm med dvi er mer "fremtidsrettet" enn en skjerm med kun vga. Derfor mener jeg at DVI er et absolutt pluss.

Ellers er det jo responstid og kontrast ting som kan være nyttig å se på. 16 ms er jo bra det, dersom du er en seriøs gamer vil du gjerne ønske lavere men ellers er det helt fint. Skjermen har en kontrast på 500:1, ganske vanlig i denne prisklassen, men ikke allverdens egentlig.

Og om skjermen er god? Tja, jeg ville ikke hatt den for å si det sånn. Skjermen er jo ganske viktig, og under 2000 er egentlig litt i billigste laget for en LCD. Plusser du på et par hundrelapper til får du vestentlig mer. Denne foreksempel, tør påstå at dette er en vesentlig bedre skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, har nettopp kjøpt meg ny skjerm selv. Valget ble en Samsung :http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315390&cks=PRL

Denne er jeg kjempefornøyd med, vet at den er ca 1500.- dyrere enn den du selv har foreslått. Derimot er den nå på tilbud, den er satt ned med 500.-, og i tillegg har denne en tv-tuner, noe som gjør at du kan se på tv med den og bruke den som pc skjerm. Flott skjerm med gode spesifikkasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flatskjerm er den beste skjermen mener nå jeg

Den ser best ut ja (flat og fin), men selve bildet er forsatt bedre på tradisjonelle CRT (gamle) skjermer. Ikke spar penger når man skal kjøpe en skjerm. Er skjermen god vil den vare flere generasjoner av selve datamaskinen.

Jeg er enig i at 19 tommmer er det minste man bør kjøpe idag. Og at man bør passe på at den har en DVI-inngang, helst i tillegg til en VGA-inngang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...