Gå til innhold

Dummet meg ut. Har angst.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var på barselkafé med jobben. Vi sitter mange å prater. En av lederene mine holder babyen min som fiser skikkelig stygt. Jeg sier at hun sikkert fiser så stygt pga morsmelkerstatningen. 

Da begynner den unge mannen ved siden av, som har presentert seg som medisinstudent, å spørre meg hvorfor jeg ikke ammer. At det høres rart ut at jeg ikke kan. Og at jeg sikkert ikke har prøvd lenge nok. 

Jeg svarer så godt jeg kan. Men kjenner jeg får en vond klump i magen og blir veldig forlegen. Dette er et vanskelig og sårt tema for meg. 

Så går han. Min gamle sjef som jeg er svært glad i setter seg ved siden av meg. Jeg er fortsatt opprørt over det som har skjedd, og sier til henne at han var litt spesiell han medisinstudenten. At han spurte meg mange spørsmål om ammingen. 

Hun blir rar og svarer ikke. Skifter tema raskt og jeg tenker at det er fordi hun er profesjonell og ikke vil snakke om ansatt. 

Etterpå får jeg høre at han er sønnen hennes. 😫 Dør av skam. Håper hun ikke ble for fornærmet. Hun betyr mye for meg. Jeg er veldig glad i henne. 

Anonymkode: 8e28f...e20

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hun er en sjef somkun bryr seg om seg selv og jobben. Inkludert en sønn som overfører skam på usikre mødre. 

Bra du sa ifra TS 👍

Anonymkode: a6e7c...035

• Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror heller sjefen ble litt flau over sønnen sin. Du har ikke dummet deg ut, egentlig.

Anonymkode: 5e13b...993

• Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun er en sjef somkun bryr seg om seg selv og jobben. Inkludert en sønn som overfører skam på usikre mødre. 

Bra du sa ifra TS 👍

Anonymkode: a6e7c...035

Håper du har rett i at hun ikke brydde seg om dette i alle fall ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har da ikke dummet deg ut!

Her er det medisinstudenten som gjorde klassisk helsestudentfeil - å stille så mye spørsmål eller "forelese medisin" når dere er på kafé og han er en du ikke kjenner fra før. Det er ikke uvanlig at studenter i helseyrker kan bli ekstremt fagfokusert i alle mulige og umulige situasjoner i perioder under studiet. Han dummet seg litt ut, men ha litt forståelse for at de kan bli litt ensporet på slike studier underveis i studiene.

Det merkeligste her er egentlig at din leder ikke fortalte deg at det er hennes sønn, men antar hun ble satt ut over å høre at sønnen trener på å bli lege også i slike sosiale situasjoner og med personer han ikke kjenner.

Jeg synes du skal ta en telefon til henne og si at du ikke mente å si noe stygt om ham, men at du ble satt ut over å få så mange personlige og intime spørsmål om et så sårbart tema på et offentlig sted fra en person du ikke kjente fra før, at det ble spesielt og ikke føltes helt greit - ikke at sønnen hennes er spesiell. Det er en forskjell. Da strekker du ut hånden og slipper å gå og føle unødvendig på ting som virkelig ikke er din feil, ikke du som dummet deg ut! Og det at du sier fra er nyttig læring for ham videre i sine studier og som lege senere.

Anonymkode: 3d8a0...d0c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror heller sjefen ble litt flau over sønnen sin. Du har ikke dummet deg ut, egentlig.

Anonymkode: 5e13b...993

Uff. Håper du har rett. ❤️ Han var veldig ung. Virker nesten som han kunne hatt asperger eller noe. Jeg burde holdt det for meg selv. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har da ikke dummet deg ut!

Her er det medisinstudenten som gjorde klassisk helsestudentfeil - å stille så mye spørsmål eller "forelese medisin" når dere er på kafé og han er en du ikke kjenner fra før. Det er ikke uvanlig at studenter i helseyrker kan bli ekstremt fagfokusert i alle mulige og umulige situasjoner i perioder under studiet. Han dummet seg litt ut, men ha litt forståelse for at de kan bli litt ensporet på slike studier underveis i studiene.

Det merkeligste her er egentlig at din leder ikke fortalte deg at det er hennes sønn, men antar hun ble satt ut over å høre at sønnen trener på å bli lege også i slike sosiale situasjoner og med personer han ikke kjenner.

Jeg synes du skal ta en telefon til henne og si at du ikke mente å si noe stygt om ham, men at du ble satt ut over å få så mange personlige og intime spørsmål om et så sårbart tema på et offentlig sted fra en person du ikke kjente fra før, at det ble spesielt og ikke føltes helt greit - ikke at sønnen hennes er spesiell. Det er en forskjell. Da strekker du ut hånden og slipper å gå og føle unødvendig på ting som virkelig ikke er din feil, ikke du som dummet deg ut! Og det at du sier fra er nyttig læring for ham videre i sine studier og som lege senere.

Anonymkode: 3d8a0...d0c

Ja, kanskje. Men da virker det så stort på en måte. Jeg vil ikke at det skal blåses ut av proposjoner heller...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet du disse ammeforkjemperene fortjener sll skam de kan få når de blir så private med s p m sine og ikke gir seg.

Takk for at du ikke jattet med ❤️

Anonymkode: 39f68...f8c

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, kanskje. Men da virker det så stort på en måte. Jeg vil ikke at det skal blåses ut av proposjoner heller...

Enig. La det ligge, hvis hun da ikke mot formodning gjenopptar saken selv. 

Det er svært mange kvinner som har truffet menn som har fasiten på svangerskap, fødsel og barseltid. Vi venner oss til å tenke vårt om akkurat det. Hvis jeg hadde fått vite at min voksne, barnløse sønn hadde uttalt seg om noe sånt, hadde jeg flirt godt innvendig. Han har riktignok ikke helsefaglig bakgrunn, så det er lite sannsynlig. 

Anonymkode: f28dc...5c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. La det ligge, hvis hun da ikke mot formodning gjenopptar saken selv. 

Det er svært mange kvinner som har truffet menn som har fasiten på svangerskap, fødsel og barseltid. Vi venner oss til å tenke vårt om akkurat det. Hvis jeg hadde fått vite at min voksne, barnløse sønn hadde uttalt seg om noe sånt, hadde jeg flirt godt innvendig. Han har riktignok ikke helsefaglig bakgrunn, så det er lite sannsynlig. 

Anonymkode: f28dc...5c0

Håper du har rett i det...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner at du ble flau, men samtidig så var det ikke så stor sak heller. 

Unge medisinstudenter uten livserfaring kan være belærende. Egentlig fint om denne hendelsen sliper vekk det, for det er ingen god egenskap for en lege. 

Anonymkode: 16bc2...2fd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner at du ble flau, men samtidig så var det ikke så stor sak heller. 

Unge medisinstudenter uten livserfaring kan være belærende. Egentlig fint om denne hendelsen sliper vekk det, for det er ingen god egenskap for en lege. 

Anonymkode: 16bc2...2fd

Takk. Nei. Ingen stor sak. Men tenk om jeg bare kunne holdt kjeft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjorde sønnen til din gamle sjef på en ammekafé på din jobb?

Anonymkode: 7f657...0b3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva gjorde sønnen til din gamle sjef på en ammekafé på din jobb?

Han presenterte seg som medisinstudent som tar ekstravakter. Det er sant det er rart han var der. Men jeg tenkte ikke noe over det. Han var tydelivis glad i kake. 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han presenterte seg som medisinstudent som tar ekstravakter. Det er sant det er rart han var der. Men jeg tenkte ikke noe over det. Han var tydelivis glad i kake. 😅

Litt sært, men ok!😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns ikke du har dummet deg ut, prøv å ikke tenk på det ❤️ du skal ikke være nødt til å forsvare dine valg til fremmende som blander seg i andres samtaler, og det er naturlig at du avreagerer til en sjef du har et godt forhold til.

Anonymkode: 88b45...e14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det egentlig var HUN som følte at hun dummet seg ut, samt sønnen. At både burde hun oppdratt ham bedre, og at hun kunne stoppet det? 

Fra utsiden kan dette godt tolkes som at du i etterkant satte en slags grense, du ga en tilbakemelding på at dette ikke er greit. Hun ble rar fordi hun følte seg flau. 

Neste gang sier du det der og da "veldig spesielt å spørre en fremmed så mye om amming, jeg er ferdig med tema jeg" og gå videre. 

Du har ingen grunn til å være flau i alle fall. Tenker egentlig det var bra jeg, selv om jeg skjønner godt de flaue følelsene dine. 🫶

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Syns ikke du har dummet deg ut, prøv å ikke tenk på det ❤️ du skal ikke være nødt til å forsvare dine valg til fremmende som blander seg i andres samtaler, og det er naturlig at du avreagerer til en sjef du har et godt forhold til.

Anonymkode: 88b45...e14

Takk for gode ord ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rainstorm2.0 skrev (2 minutter siden):

Kanskje det egentlig var HUN som følte at hun dummet seg ut, samt sønnen. At både burde hun oppdratt ham bedre, og at hun kunne stoppet det? 

Fra utsiden kan dette godt tolkes som at du i etterkant satte en slags grense, du ga en tilbakemelding på at dette ikke er greit. Hun ble rar fordi hun følte seg flau. 

Neste gang sier du det der og da "veldig spesielt å spørre en fremmed så mye om amming, jeg er ferdig med tema jeg" og gå videre. 

Du har ingen grunn til å være flau i alle fall. Tenker egentlig det var bra jeg, selv om jeg skjønner godt de flaue følelsene dine. 🫶

Takk for gode ord ❤️ Ja. Du har rett i det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde blitt utrolig flau om sønnen min oppførte seg sånn 😅 Og det er sannsynlig at hun følte på det samme og derfor var kjapp til å bytte emne.

Ikke tenk noe mer på det.

Anonymkode: 6b186...760

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...