Gå til innhold

Historier fra kollektivet


lillefinger

Anbefalte innlegg

Jeg vil høre fæle historier fra kollektivet. 

Jeg kan starte med hvordan jeg har vært passiv aggressiv. 

En gang bodde jeg med en som alltid lot gryter med mat stå fremme, og spiste opp maten iløpet av uka før han lagde by gryte og lot den igjen stå fremme på benken. Jeg ble irritert på det, så istedenfor å si ifra om det så hver gang jeg hadde matet kattene så hadde jeg kattematstøv på hendene som jeg børstet av meg i gryta, og så på at han spiste kald gryte med kattematstøv bare for å glede sjelen min.

En annen gang bodde jeg med ei som alltid hadde typen sin på besøk. Alltid! Og han betalte ikke noe på leie eller strøm, så istedenfor å si noe på det så hver gang jeg var i dusjen så bare tisset jeg over alle såpeflaskene deres. Jeg skylte av det rett etterpå, men bare tanken på at de tok på såpeflasker som det hadde vært tiss på gav meg glede.

Sååå ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og en jente i kollektivet hadde soverom som lå vegg i vegg. Jeg begynte på skolen mellom 10-12 de fleste dager. Ante ikke når hun begynte, men hun hadde alarm på hver eneste dag mellom 0700-0800. Jeg våkna, det gjorde ikke hun. Den ringte og ringte og ringte og ringte. I FLERE TIMER!!!!! Og jeg lå der jeg og ble så forbanna at det rista. 
Til slutt, etter flere måneder, fikk jeg nok. Og jeg er barnslig. Og svært passiv-aggressiv. Så 0500 våknet jeg av MIN alarm. Og jeg koste meg i sengen mens den ringte. Så gikk jeg ut på badet, gikk på do, vasket meg, gjennomførte hudpleie, sminket meg, gikk et par runder frem og tilbake. Alt dette mens mobilen lå på rommet mitt og ringte. 1 time lot jeg den ringe før jeg skrudde den av. Hun slo ALLTID av alarmen sin etter første ring etter det.

Anonymkode: 9c574...aea

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lov til å snakke sammen når man bor i kollektiv????

Alle historiene over her er jo slikt som er normalt å ta opp hvis det plager en. 

Utenom det er TS en verre person enn den hun delte kollektiv med 🤮

Anonymkode: 487a4...084

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kjæreste som bodde i kollektiv da han var rundt 20 år og student. Det var 5 gutter i huset og ingen av de hadde noe særlig boevne. 

Det var risikosport å ta av seg skoene når en var på besøk fordi gulvet var så klissete. Man kunne risikere at sokkene hang fast. 

Kjøleskapsskuffene til grønnsaker var titt og ofte bare en slags balje med råttent grønnsaksvann. Der var det agurker, gulrøtter og frukt i en salig blanding som ble tømt ca. hver 6. mnd. 

Han ene lagde seg ofte mat som han tok med seg på rommet. Problemet var bare at han aldri ryddet tilbake tallerkner og bestikk, så etter hvert ble det tomt og han måtte bære store lass med de skitne tallerknene til det allerede bomba kjøkkenet. Da fylte han oppvaskmaskinen, men tallerkner og bestikk ble jo ikke rent fordi det var fullt av størknet mat. Husker de andre var ekstremt irritert over dette, men det var som å snakke til en vegg. 

En annen var veldig urenslig. Han hadde flere ganger kommet hjem dritings fra byen og lagt seg til å sove. Så kastet han opp på natta og lot bare spyet ligge dagesvis på gulvet. En gang dro han bare et teppe over… Denne karen flyttet ut fra kollektivet noen uker før resten da han skulle studere. Da de gjenværende skulle vaske etter han så fant de haugevis med runkepapir under senga hans. 

Kjæresten min var heldigvis ikke så ille, men han hadde sine greier han også. Lot oppvask stå i dagesvis og kunne ikke bruke hverken mopp eller vaskefille. Det luktet alltid vondt i det huset. 

De hadde en bod i tilknytning til ganga som ble fylt med panteflasker og søppel. Et par ganger i året tok de skippertak og gikk med pant for flere tusen og måtte kjøre til søpla med store lass. I stedet for å kaste i dunken utenfor… 

Merkelig nok har det blitt folk av de fleste, men han med oppvasken bor visst fortsatt i en svinesti. 

Anonymkode: a60bf...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det ikke lov til å snakke sammen når man bor i kollektiv????

Alle historiene over her er jo slikt som er normalt å ta opp hvis det plager en. 

Utenom det er TS en verre person enn den hun delte kollektiv med 🤮

Anonymkode: 487a4...084

Jeg gjorde ikke det fordi: 

1. Det er ganske åpenbart at det irriterte meg. Slo i veggen hver eneste jævla morgen i flere måneder. Går an å tenke litt selv.

2. Jeg måtte si ifra om mye annet irriterende hun gjorde. F.eks var hun fæl med å spille piano 01-02.00 om natta. Er grenser på hvor mye forskjellig man må mase om, av HELT ÅPENBARE ting.

Anonymkode: 9c574...aea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo så konfliktsky at det er pinlig. Har du aldri lært deg å kommunisere vanskelige tema?

Anonymkode: d5ac1...69b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er jo så konfliktsky at det er pinlig. Har du aldri lært deg å kommunisere vanskelige tema?

Anonymkode: d5ac1...69b

Shut up!

Anonymkode: d90c7...b5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ett par år siden jeg bodde i kollektiv. Men jeg var faktisk nødt til å ha rubbel og bil av ting jeg eide inne på mitt eget værelse. Fordi noen av de andre i kollektivet var noen forbanna tjuvradder. Hadde man en rull dass-papir, så kan du banne på at de kommer til å forsyne seg av denne hele tiden - i stedet for å skaffe deres egne ting.

Ting som stekepanner / tallerkener / bestikk og så videre kunne også forsvinne. Eller ting ble lagt igjen, uten at dem gidder å rengjøre tingene etter at de har brukt dem, og så presterer de i tillegg å bli irriterte fordi man ikke har rengjort sine egne ting. For det er jo den som eier tingene som burde rydde og rengjøre, ikke den personen som faktisk hadde brukt tingene sist. 😁 

Ikke gidder de å vaske deres egne ting heller. Klær blir for eksempel lagt igjen på badegulvet i mange uker av gangen, og de kan fort bli irriterte hvis de ikke har noen rene håndklær igjen. Deres eget ansvar selvfølgelig. Men sikkert mye lettere å skylde på alle andre, i stedet for å ffaktisk ta noe som helst ansvar selv. Kanskje de har blitt veldig godt vant til at deres egne foreldre, eller hvem det bodde med tidligere, fikset alle sånne ting for dem. 

Anonymkode: 7ef47...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...