Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Finnes det noen oversikt over hvilke medisiner man må ha resept for å få?
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2006 #3 Skrevet 7. februar 2006 (endret) Nei, det finnes ikke en slik oversikt i felleskatalogen. Såvidt jeg vet ingen andre steder heller. Men a og b-preparater må man ha resept for å få. Du kan eventuelt se i felleskatalogen under preparatet, der vil du se priser og om preparatet er unntatt fra reseptplikten. Men ingen egen liste. Endret 7. februar 2006 av Lilypie
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 Nei, det finnes ikke en slik oversikt i felleskatalogen. Såvidt jeg vet ingen andre steder heller. Men a og b-preparater må man ha resept for å få. Du kan eventuelt se i felleskatalogen under preparatet, der vil du se priser og om preparatet er unntatt fra reseptplikten. Men ingen egen liste. ← Med fare for å virke tett i nøtta: Hvordan vet jeg om noe er a eller b-preparat? Og hvordan ser jeg ut fra felleskatalogen om det er unntatt fra reseptplikten? Jeg har sammenliknet to medisiner (en hyllesak og en reseptsak), men fant ikke noe spesifikt i teksten om resept.
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2006 #5 Skrevet 7. februar 2006 (endret) Med fare for å virke tett i nøtta: Hvordan vet jeg om noe er a eller b-preparat? Og hvordan ser jeg ut fra felleskatalogen om det er unntatt fra reseptplikten? Jeg har sammenliknet to medisiner (en hyllesak og en reseptsak), men fant ikke noe spesifikt i teksten om resept. ← I felleskatalogen står det en bokstav foran preparatet; enten a b eller c. I siste tekst under preparatet står det opplysninger om pakninger og priser. Der vil det stå om preparatet finnes i forpakninger som er unntatt fra reseptplikten. Du vil se at preparatet har en kr* bak istedenfor en fast pris. Har du ingen felleskatalog foran deg, kan du gå inn på felleskatalogen.no Endret 7. februar 2006 av Lilypie
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #6 Skrevet 7. februar 2006 I felleskatalogen står det en bokstav foran preparatet; enten a b eller c. I siste tekst under preparatet står det opplysninger om pakninger og priser. Der vil det stå om preparatet finnes i forpakninger som er unntatt fra reseptplikten. Du vil se at preparatet har en kr* bak istedenfor en fast pris. Har du ingen felleskatalog foran deg, kan du gå inn på felleskatalogen.no ← Nå har jeg sjekket igjen, men jeg kan virkelig ikke se at disse opplysningene står oppført i felleskatalogens nettversjon. Hm.. nå så jeg på pasientversjonen, kanskje den vanlige utgaven har det? *sjekke* Ah! Ser man det ja! *oppdatere bokmerke til ikke-pasientutgave*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå