Gå til innhold

Pris for tannrens på hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva koster tannrens på hund hos din dyrlege? Her koster det ca 5000, synes det er litt dyrt, spesielt siden det ikke dekkes av forsikring. 

Anonymkode: e6ce4...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva koster tannrens på hund hos din dyrlege? Her koster det ca 5000, synes det er litt dyrt, spesielt siden det ikke dekkes av forsikring. 

Anonymkode: e6ce4...d9e

Vanlig tannbehandling, som fjerning av tannstein dekkes ikke av forsikringselskapene. Rundt 5000 er hva det ligger på, men er i høyeste laget. Ville ringt litt rundt, om jeg var deg. Priser alt fra 3500 og oppover. 3500 dekker kun fjerning av lett tannstein. Trekking av tenner, røntgen osv får prisene til å øke veldig fort.

Anonymkode: f6c5a...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp hos en nyoppstartet dyrlegebedrift i Oslo - friske dyr. Betalte 1900. 

Det lønner seg gjerne å sjekke rundt hos andre enn de store kjedene som Evidensia og Anicura. 

https://friskedyr.no/priser/

Anonymkode: dde18...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring rundt og be om prisoverslag. 

Anonymkode: d1ceb...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her koster det ca 1500 for tannrens. Liten klinikk som ikke er en del av en kjede og som ikke bruker ikke penger på unødvendig pomp og prakt. 

 

Anonymkode: 1303e...ed3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vanlig tannbehandling, som fjerning av tannstein dekkes ikke av forsikringselskapene. Rundt 5000 er hva det ligger på, men er i høyeste laget. Ville ringt litt rundt, om jeg var deg. Priser alt fra 3500 og oppover. 3500 dekker kun fjerning av lett tannstein. Trekking av tenner, røntgen osv får prisene til å øke veldig fort.

Anonymkode: f6c5a...b17

Tryg dekker faktisk tannrens og trekk hvis hunden har periodontitt. Men det er den som heter hund extra, og hunden må helt sikkert ha vært forsikret der siden den var valp... 

Hundeforsikring | Tryg Forsikring

Anbefaler at det tas røntgen, og ikke bare tannrens, det kan være mye som ikke kan ses, selv om tennene ser greie ut...

Anonymkode: 6c681...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Her koster det ca 1500 for tannrens. Liten klinikk som ikke er en del av en kjede og som ikke bruker ikke penger på unødvendig pomp og prakt. 

 

Anonymkode: 1303e...ed3

Hva definerer du som unødvendig pomp og prakt? Nå er jeg spent.

Anonymkode: 4c1ed...f5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva definerer du som unødvendig pomp og prakt? Nå er jeg spent.

Anonymkode: 4c1ed...f5b

Hvorfor er du spent? Er det vanskelig å tenke seg frem til hvordan en liten, selvstendig klinikk holder kostnadene nede?

Anonymkode: 1303e...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Her koster det ca 1500 for tannrens. Liten klinikk som ikke er en del av en kjede og som ikke bruker ikke penger på unødvendig pomp og prakt. 

 

Anonymkode: 1303e...ed3

Jeg er nå glad de har avansert utstyr jeg, så de har mulighet til å gjøre sitt beste for å hjelpe dyr når de trenger det. Som da katten var alvorlig syk og måtte ligge til overvåking. 
 

Eller som da huden tok avansert ultralyd for å finne ut om hun hadde kreft

Anonymkode: 46a9c...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ca 1500,- Lønner seg å gjøre det minimum en gang i året. Bedre tannhelse for dyret, og bedre for økonomien da de får tatt ting før ting utvikler seg.

Anonymkode: 65bee...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte vel rundt 1500,- for kun tannrens på min hund i juni i fjor. På en lokal, kjedeuavhengig dyrlege her i byen 😊 

I desember samme år var jeg tilbake for at hunden skulle trekke 3 tenner. Da betalte jeg 5500,- for alt 😊 Synes det er en grei pris 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...