Gå til innhold

Kan jeg sette en dato for utdeling av affeksjonsverdier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ta kontakt med JURK (juridisk rådgivning for kvinner) og sjekk ut hva som er rett her, og følg det de opplyser deg om. Da kan ikke mor som verge kritisere dine handlinger når de er basert på juridiske råd.

Anonymkode: ed238...22c

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt en advokat og hør hvordan du kan gjøre det. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det var det jeg begynte å gjøre, men da fikk jeg beskjed av barnas mor som er verge, at barna skulle velge først siden de er livsarvinger, så her sitter jeg og venter...

Ts

Anonymkode: 1c73b...c8b

Send alt til dem da, så får de oppbevare det til de er ferdig med å velge.

Anonymkode: eb0cf...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke ta noe til meg selv før ungene har forsynt seg ifølge loven.

Jeg ønsker jo å beholde litt minner etter han som klær, musikkutstyr/ platesamling, bilder og andre ting, men det ønsker også ungene.

Ts

Anonymkode: 1c73b...c8b

Kan du ikke skrive en liste over det du ønsker å ha. Og sende over. Hbor de bare skriver ja eller nei. Også kjører du resten til mora.

 

Anonymkode: 1c690...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Send alt til dem da, så får de oppbevare det til de er ferdig med å velge.

Anonymkode: eb0cf...74f

Da får jeg aldri noe tilbake.

Jeg har ikke lyst å gjemme unna farens eiendeler hver gang de er på besøk, men tenåringene forstår ikke det at jeg også ønsker og juridisk sett har rett på å beholde ting, for de tror at de skal ha alt.

Jeg har fortalt de om testamentet og hva som står der, og men de er for ung til å forstå.

Jeg tror jeg må kontakte advokat, men selv om jeg muligens har mitt på det tørre er det vanskelig å sette ned foten for tenåringene, for det går jo utover mitt forhold til de.

Ts

Anonymkode: 1c73b...c8b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da får jeg aldri noe tilbake.

Jeg har ikke lyst å gjemme unna farens eiendeler hver gang de er på besøk, men tenåringene forstår ikke det at jeg også ønsker og juridisk sett har rett på å beholde ting, for de tror at de skal ha alt.

Jeg har fortalt de om testamentet og hva som står der, og men de er for ung til å forstå.

Jeg tror jeg må kontakte advokat, men selv om jeg muligens har mitt på det tørre er det vanskelig å sette ned foten for tenåringene, for det går jo utover mitt forhold til de.

Ts

Anonymkode: 1c73b...c8b

Ja det er nok lurt med tanke på fremtiden. Da har du ditt på det tørre og de har ingen grunn til å klage

Anonymkode: eb0cf...74f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan ikke få både i pose og sekk. Det er ikke urimelig at arveoppgjøret skjer nå, det vil si at du setter en dato og så får de forsyne seg. Resten er ditt. 
 

Jeg reagerer likevel på at du avfeier en del av forslagene du får her. Leie av lager er feks slett ikke dumt. Evt å skrice liste over det du vil ha og så godkjenner de.

Anonymkode: d96e4...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor høst da jeg pakket ned leiligheten var tvillingene på besøk flere ganger både alene og sammen med sin mor, og da spurte jeg hva de ville ha men jeg fikk ikke noe svar fordi de visste ikke helt hva de ville ha, men jeg ga de en genser og en t- skjorte.

Siden da har jeg gitt bort 90% av hans klær, men har beholdt 2 jakker, en genser, noen skjorter og et par t-skjorter som minne, og dette er for det meste klær jeg ga han.

Jeg føler det er litt sent å komme i ettertid og spørre om ting når de fikk tilbud i oktober/ november/ desember i fjor, men jeg forstår også at det var vanskelig for de å velge da siden dødsfallet var så ferskt, men tenker at deres mor/ verge burde sørget for at de fikk med seg ting de ønsket som jeg ikke tenkte på.

Ts

 

 

Anonymkode: 1c73b...c8b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De kan ikke få både i pose og sekk. Det er ikke urimelig at arveoppgjøret skjer nå, det vil si at du setter en dato og så får de forsyne seg. Resten er ditt. 
 

Jeg reagerer likevel på at du avfeier en del av forslagene du får her. Leie av lager er feks slett ikke dumt. Evt å skrice liste over det du vil ha og så godkjenner de.

Anonymkode: d96e4...f99

Leie av lager koster penger og moren kommer ikke til å gå med på at det tas av boet, og jeg har plass i min nye leilighet siden det ikke er snakk om møbler og store ting.

Å skrive en liste hadde vært veldig lurt, men tvillingene vil ha alt og de forstår ikke at jeg også ønsker noe. Dessuten har jeg kvittet meg med masse ting som de etterlyser nå. Tvillingene ønsker alt som minner de om faren, altså alt fra salongbordet, vaffeljernet, hans toalettveska som jeg har kastet, en stålampe som var gammel og slitt som jeg kastet til generelt rusk og rask man hiver når man flytter. Jeg har kvittet meg med møbler som gir meg dårlige minner, men de etterlyser tvillingene.

Ts

Anonymkode: 1c73b...c8b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ikke er så mange ting, kan du ikke bare lagre tingene i en bod, skap eller rom og avvente det hele litt til. Når barna er så unge som 15 år, så skjønner jeg at de ikke klarer å velge hva de vil ha. 

Anonymkode: 6607d...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Når det ikke er så mange ting, kan du ikke bare lagre tingene i en bod, skap eller rom og avvente det hele litt til. Når barna er så unge som 15 år, så skjønner jeg at de ikke klarer å velge hva de vil ha. 

Anonymkode: 6607d...fca

Det kan jeg, men da får ikke jeg avsluttet denne prosessen.

Ts

Anonymkode: 1c73b...c8b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne problemstillingen forstår jeg ikke. Det er så få ting skriver du at lager er ikke nødvendig. Det er ikke ting av verdi. Kan du ikke bare ta et par ting som du ønsker og levere resten?

Anonymkode: c2b79...3a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, de er 15 år og har mistet faren sin! Vis litt omsorg for dem å ikke oppfør deg som en egoistisk bitch!

Ja da, din sorg og bla bla bla! Vet du hva, han var deres far og de er B A R N!

Vær glad de fortsatt gidder å besøke deg, det er fader ikke en selvfølge! De skal få ta den tiden de måtte ønske, å det må du bare godta

Anonymkode: 802a6...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Denne problemstillingen forstår jeg ikke. Det er så få ting skriver du at lager er ikke nødvendig. Det er ikke ting av verdi. Kan du ikke bare ta et par ting som du ønsker og levere resten?

Anonymkode: c2b79...3a2

Saken er at jeg får ikke lov å velge da det er tvillingene som skal velge først, men egentlig vil de ikke velge fordi de vil ha alt- rubbel og bit.

Vi snakker pynteting, grytekluter ,vase, bordlampe, dynetrekk,  dessertskåler, farens klær & sko, musikkutstyr, vinylplater osv.

Ts

Anonymkode: 1c73b...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg forstår det, men hva gjør jeg da?

Jeg føler jeg sitter fast i en gjørme

Ts

Anonymkode: 1c73b...c8b

Du gir dem den tida de trenger. 

Anonymkode: 298a1...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har det bare gått litt over ett halvt år. Slike ting tar ofte flere år. Det er en prosess der flere er med og da må man bare være rause med hverandre. 

Anonymkode: 298a1...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...