Gå til innhold

Himmel og hav da damer!

Gjest Gentleman59

Anbefalte innlegg

Gjest Gentleman59

Samtale mellom meg og venninne som er fra Brasil: «My god, Norwegian women lost style totally. Skirts and dresses and wearing sneakers?»

Hun: «It’s a horror show!»

Hun har rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det grå greit for meg. Jeg bruker bena aktivt på jobb og på trening, jeg har ikke råd til vonde føtter og ankler i hverdagen. Tror samboeren synes det er morsommere med aktiv dame, enn at jeg løper rundt på hæler. Og jeg kler meg ikek for fremmede.

Anonymkode: 0a74f...0b8

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var nettopp i Italia og ser de har begynt der også 😊

Anonymkode: 53a66...ef6

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo prøve å torturere føttene dine i høye hæler selv, gjerne mens du løper etter en buss.

Anonymkode: 52128...9d9

• Liker 27
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg velger å tenke på min egen helse fremfor hva andre tenker om stilen min.

Anonymkode: 14d67...43d

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det bare jeg som synes det er litt rart at så mange nordmenn snakker amerikansk engelsk istedet for britisk engelsk når vi bor nesten rett ved siden av UK? Sånn med samme vi er i gang med å kritisere andre sine stilvalg uten kontekst, liksom. :gjesp:

Tok dere med i beregningen at det finnes hundrevis av forskjellige stiler, farger og materialer av både joggesko, skjørt og kjoler, forresten? Noen kombinasjoner passer bedre sammen enn andre.

Anonymkode: 79a99...1f2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan jo prøve å torturere føttene dine i høye hæler selv, gjerne mens du løper etter en buss.

Anonymkode: 52128...9d9

Har du kun enten eller? Altså det finnes andre sko også (duh).

Anonymkode: 2c832...960

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal jeg kle meg for å tilfredsstille brasilianske damer? 🤔

Anonymkode: 4e686...61d

• Liker 19
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (14 minutter siden):

Samtale mellom meg og venninne som er fra Brasil: «My god, Norwegian women lost style totally. Skirts and dresses and wearing sneakers?»

Hun har rett. 

Furten fordi du ikke har draget på Norske damer? Noe er det i hvert fall. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke problemet. Folk får ha på seg det de vil. Hvem er du, eller ei på den andre siden av jorden, meg, å avgjøre hva som er rett bekledning for andre enn oss selv?? 

Anonymkode: 12cd3...325

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Handler vel om at norske kvinner er mer sporty enn kvinner fra svært mange andre land, og kler seg deretter. Vi har heller ikke et klima eller en kultur hvor høye heler har vært særlig aktuelt. Det er nydelig å trippe rundt i høye heler på ferie, ikke like nydelig hjemme på glatta i vind og regn i april :)

Anonymkode: 05d0c...21c

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
Gammelsmurfen skrev (Akkurat nå):

Furten fordi du ikke har draget på Norske damer? Noe er det i hvert fall. 

Humøret er upåklagelig, jeg liker stil, eleganse og klasse. Rett sko til rett antrekk. 
Vi menn bruker eksempelvis heller ikke brune sko og brunt belte efter klokken 1900. 
Tråden handler ikke om å ha draget eller ikke. Den handler om stil og klasse, og det å ha et speil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bromance

Går i det som er komfortabelt å gå i, ikke det som behager andre folk. Stram t skjorte, hotpants og slippers er min favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gentleman59 skrev (21 minutter siden):

Hun har rett. 

Nå er det mest sannsynlig ikke deg jeg kler meg opp for uansett. Jeg elsker at det er innafor å bruke joggesko til skjørt og kjole, men hadde gjort det selv om det ikke var det også🙂

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg er helt supert at norske kvinner (inkludert meg selv gjør). Har ingen trang verken til å imponere en  random fremmed dame fra Brasil eller en "gentleman" på kg. At en både kler seg etter vær, temperatur og føre og ikke minst at en ikke trenger å pine kroppen med unødvendige plagg eller sko som gjør vondt for kroppen, for  det er nok av slike eksempler av kvinnemote opp igjennom. I dag kler vi kvinner oss slik vi føler for og jaggu er det på tide. Joggesko og kjole/skjørt er tipp topp, og jeg tviler på at et par stykker som ikke synes det, er relevant nok til å få stoppet denne rebelske forferdelige grusomme aktiviteten vi kvinner gjør når vi krysser linjene for anstendighet og klasse..

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59

Herlig, her tente jeg fyr på alle palestinaskjerfdamene på en gang. Godt jeg heller omgås skjønnhet, stil, klasse og eleganse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
skreppamedleppa skrev (2 minutter siden):

Det tenker jeg er helt supert at norske kvinner (inkludert meg selv gjør). Har ingen trang verken til å imponere en  random fremmed dame fra Brasil eller en "gentleman" på kg. At en både kler seg etter vær, temperatur og føre og ikke minst at en ikke trenger å pine kroppen med unødvendige plagg eller sko som gjør vondt for kroppen, for  det er nok av slike eksempler av kvinnemote opp igjennom. I dag kler vi kvinner oss slik vi føler for og jaggu er det på tide. Joggesko og kjole/skjørt er tipp topp, og jeg tviler på at et par stykker som ikke synes det, er relevant nok til å få stoppet denne rebelske forferdelige grusomme aktiviteten vi kvinner gjør når vi krysser linjene for anstendighet og klasse..

😁😆😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...