Gå til innhold

Det er så vanskelig å få i seg nok mat! Et hjertesukk..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener 5 dager i uken (crossfit). I tillegg har jeg mellom 10 og 20k skritt om dagen. Jeg ønsker å bygge muskler, og har fra jeg startet klart å øke ganske mye i vekt på trening. I går tok jeg 60 kg i rumensk deadlift (halvparten for 3 mnd siden, og 50 i benkpress mot 20 da jeg begynte). Vet ikke om det er mye eller lite på 3 mnd da, men det er en progresjon. Men jeg er livredd for at jeg ikke får i meg nok næring til så mye aktivitet, og at det vil gå ut over progresjon nå når vektene øker. Jeg føler jeg spiser og spiser, og jeg skriver alt ned i lifesum. Men ikke en enste dag har jeg klart dagens mål i appen. 

Jeg er 163 høy, veier 53 kilo. Hvor mye kalorier/proteiner/karbo/fett bør jeg har i meg for å bygge muskler med 5 treninger i uken? 

Anonymkode: 30ad9...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvis du greier å øke vekter har du kanskje en fin balanse?🙂 Isåfall vanskelig å bli sterkere hvis man ligger i underskudd. Evt fylle opp med nøtter, helmelk, egg, avocado osv som vil øke kaloriene noe. 

Anonymkode: 64daa...24c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempevanskelig med progresjon på underskudd i hvert fall, så det høres jo ganske bra ut. Jeg klarer aldri å spise nok, er alltid i underskudd, og det er heller ingen progresjon i vektene jeg løfter. 🤪

Denne er fin:

https://www.calculator.net/calorie-calculator.html?cage=40&csex=m&cheightfeet=5&cheightinch=10&cpound=165&cheightmeter=174&ckg=63&cactivity=1.465&cmop=0&coutunit=c&cformula=m&cfatpct=20&printit=0&ctype=metric&x=Calculate

Anonymkode: 7911e...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en helt normal vekt, så ville ikke stresset så mye med dette. Hvorfor haster det sånn å bygge muskler? Hvorfor ikke ta det i din kropp sitt tempo? Man trenger sjeldent så veldig mye mer mat for å trene bra, bare fokuser på at alle måltider skal ha en god proteinkilde😊 Har trent mye styrke før, og ble kjempesterk. Syns det var litt latterlig nesten med disse jentene som styret sånn med masse egg, masse proteinpulver osv. De ble jo faktisk lubne. Sterke ja, men lubne også. Jeg som bare spiste normalt ble tonet og sterk, men fortsatt slank. Og jeg var veldig fornøyd med resultatet😊

Anonymkode: 4523d...911

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du har en helt normal vekt, så ville ikke stresset så mye med dette. Hvorfor haster det sånn å bygge muskler? Hvorfor ikke ta det i din kropp sitt tempo? Man trenger sjeldent så veldig mye mer mat for å trene bra, bare fokuser på at alle måltider skal ha en god proteinkilde😊 Har trent mye styrke før, og ble kjempesterk. Syns det var litt latterlig nesten med disse jentene som styret sånn med masse egg, masse proteinpulver osv. De ble jo faktisk lubne. Sterke ja, men lubne også. Jeg som bare spiste normalt ble tonet og sterk, men fortsatt slank. Og jeg var veldig fornøyd med resultatet😊

Syntes de jenten som kjøre en liten bulk, de som bygger sikkelig rumpe ser best ut jeg🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (15 timer siden):

Syntes de jenten som kjøre en liten bulk, de som bygger sikkelig rumpe ser best ut jeg🫠

Du er ikke alene om det, for mitt inntrykk er at det er trenden for øyeblikket. Men min personlige smak er at jeg trener for å bli sterk og sunn, jeg ønsker ikke å bli lubben selv (og har uansett ikke behov for stor rumpe selv, har alltid likt slank kropp best). Poenget mitt var at det virker unødvendig for ts å stresse med å spise mer enn hun har apetitt for, siden hun har en normal vekt. Hun kan fint bygge muskler i vedlikehold, og det haster ikke.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...