Gå til innhold

Hvordan underholde en 4-åring på flyturen??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Om 3 uker drar jeg, gubben og sønnen vår til Tenerife.

Det er jo en flytur på 5 1/2 time, så det jeg lurer på er om noen har noen gode råd til hva jeg skal finne på for å holde sønnen min opptatt på flyturen??

Han er 4 år, og har litt maur i rompa

Har kjøpt magnet-ludo, og bestilt ett aktivitetshefte på flyet.

Har dere noen andre gode råd??

Feks leker vi kan leke?

Eller noe annet lurt jeg burde jeg kjøpe?

Har IKKE råd til å kjøpe sånn "mini-tv/video-dings"

Alt av tips tas imot med TAKK!!

Klem Smurf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta med walk-man/kasettspiller med hodetelefoner, spill inn musikk og eventyr på en 90 minutter-kassett.

Ta med historiene til Egner (Kardemomme etc) på kassett, la ham bli "kjent" med dem før du drar, så blir det morsommere...

Ta med bøker og tegnebøker.

Ta med litt godteri (lurt også pga trykket i kabinen; lettere å utligne når han drikker eller tygger...)

Går sikkert bra. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som i alle fall jentene mine har likt er klisterbøker.

Både bøker og eventyrkassetter som ble nevnt ovenfor kan lånes på biblioteket.

Spillet UNO er jo veldig kjekt både for liten og stor.

Hva med å ta med ett album fra da han var liten (hvis det ikke tar for stor plass, evt. ta med løse bilder hvis de ikke har kommet i album enda), hun på 3 1/2 ELSKER å se på bilder og jeg fortelle om da hun var liten.

Playmofigurer eller andre figurer han liker å leke med. Trenger jo ikke så veldig mange for å være underholdt for en god stund.

Hva med å kjøpe ett sånt sett med vindusmaling som dere kan holde på med på flyet. Så kan han lage figurer som dere kan ha på flisene eller vinduene på hotellet og du kan ta dem ned når dere reiser og "lime" dem opp hjemme. Du kan ta dem av og på som det passer (MEN jeg vet ikke hvor lang tørketid det er, så det er mulig at de skal tørke lenger enn flyturen....)

Håper dere klarer å aktivisere ham...God tur i allefall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min sønn på 4 år skulle være med besteforeldrene til Rhodos, var jeg også veldig nervøs for hvordan det skulle gå. Han har vanskelig for å sitte i ro lenge om gangen :sjarmor: Det jeg gjorde var å lage i stand en overraskelses-sekk! Oppi der la jeg et gøyt blad, snop, tyggis, helt nye småleker og noe annet dill dall. Han fikk grei beskjed om at den sekken ikke skulle åpnes før de var i lufta, og det gikk greit og var veldig spennende. Han koste seg lenge og vel med innholdet i sekken, studere verden gjennom flyruten og i det hele tatt. Han satt fint hele turen, og var rett og slett en engel! Tror du mammen var stolt? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...