Gå til innhold

Rhesus negativ sprøyte


Hjelpenfrøken

Anbefalte innlegg

Måtte du betale for din? Jeg er rhesus neg og lillegutt er positiv. Måtte derfor på apoteket og hente sprøyte som må settes, og fikk litt bakoversveis da jeg fant ut at jeg må dekke denne selv + en til etter fødsel. Farmasøyten synes også det var dyrt og merkelig, men jeg betalte og gikk derfra. 
Lurer derfor på om du betalte din selv? Jeg hadde en oppfatning om at alt som dreier seg rundt graviditeten er gratis, men mulig jeg har bommet veldig her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betalte for mine også sist.. Får se hva jeg må denne gangen 🙈

Anonymkode: d7a01...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpenfrøken skrev (14 minutter siden):

Måtte du betale for din? Jeg er rhesus neg og lillegutt er positiv. Måtte derfor på apoteket og hente sprøyte som må settes, og fikk litt bakoversveis da jeg fant ut at jeg må dekke denne selv + en til etter fødsel. Farmasøyten synes også det var dyrt og merkelig, men jeg betalte og gikk derfra. 
Lurer derfor på om du betalte din selv? Jeg hadde en oppfatning om at alt som dreier seg rundt graviditeten er gratis, men mulig jeg har bommet veldig her. 

Da jeg fødte så fikk vi den sprøyta rett etter fødselen på sykehuset,  så betalte ikke noe for det nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (13 minutter siden):

Da jeg fødte så fikk vi den sprøyta rett etter fødselen på sykehuset,  så betalte ikke noe for det nei.

Det er dette jeg tenker! Måtte ta en nå i uke 28 og en etter fødsel, men må jeg hente ut sprøyta da? Må ta en prat med lege/ jordmor altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpenfrøken skrev (Akkurat nå):

Det er dette jeg tenker! Måtte ta en nå i uke 28 og en etter fødsel, men må jeg hente ut sprøyta da? Må ta en prat med lege/ jordmor altså. 

Etter som jeg har forstått så er det en endring i rutiner da jeg var gravid og slik det er i dag, det beste er nok at du tar kontakt med lege / jordmor for å få et riktig svar 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse 18 månedene som gravid, har jeg aldri måttet hente ut anti d vaksina. Legen har det i kjøla på jobben. Begge mine har vært positiv da jeg selv er negativ. Så det der finner jeg rart da det er lege som skal sette den hvis babyen er positiv. Den lå sykehuset setter de gjerne direkte etter fødsel. Men på barselhotell på sus måtte jeg purre på den. Det hadde de glemt den siste gangen. 

Anonymkode: 4539f...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har de liggende på jobb, legen setter. Ingen av de som har fått satt den hos oss, må betale 

Anonymkode: fc64a...b6b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den du får etter fødsel er isåfall gratis, og da vil jeg egentlig anta at den i svangerskapet også skal være gratis. Men hvem sa du måtte ta ut to sprøyter? 

Anonymkode: 4d4f9...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp gjort dette selv da barnet er positivt.

Fikk vaksina på legekontoret og får en etter fødsel. Ikke betalt for sprøyta i uke 28 å heller ikke for de på sykehuset som jeg tidligere har tatt.

Anonymkode: 17460...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ingenting for sprøytene, jeg fødte i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk satt den på legekontoret rundt uke 24 i dette svangerskapet og betalte ingenting. Trengte ikke hente ut på apoteket heller. Betalte heller ikke noe i forrige svangerskap (to år siden). 

Anonymkode: 7145c...21a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Hjelpenfrøken said:

Måtte du betale for din? Jeg er rhesus neg og lillegutt er positiv. Måtte derfor på apoteket og hente sprøyte som må settes, og fikk litt bakoversveis da jeg fant ut at jeg må dekke denne selv + en til etter fødsel. Farmasøyten synes også det var dyrt og merkelig, men jeg betalte og gikk derfra. 
Lurer derfor på om du betalte din selv? Jeg hadde en oppfatning om at alt som dreier seg rundt graviditeten er gratis, men mulig jeg har bommet veldig her. 

Nå har jeg bare tatt den i uke 28 denne uken. Tok den på helsestasjon i en annen by en den jeg tilhører gratis, men skulle ha tatt hos min jormor men hun hadde en liten oprasjon også skule fastlegen ta over men fikk ikke tak i sprøyten i tiden. Så da ringte bare legekontoret rundt til de fant noen som hadde den. Fikk aldri beskjed om og hente den på apoteket.  
 

Anonymkode: fa287...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte ingenting🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 1878b...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg betalte ikke for den. Jeg fikk den på sykehuset etter 2 SA.

Anonymkode: e0d2b...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatten skrev (9 timer siden):

Jeg betalte ingenting for sprøytene, jeg fødte i fjor.

Wow, jeg sendte inn ønske om refusjon til HELFO nå. Håper jeg slipper disse utgiftene som kom litt overraskende på 😳 Takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Den du får etter fødsel er isåfall gratis, og da vil jeg egentlig anta at den i svangerskapet også skal være gratis. Men hvem sa du måtte ta ut to sprøyter? 

Anonymkode: 4d4f9...faf

Jeg må ta en i uke 28 og en 72 timer etter fødsel. Jordmor og lege har sagt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjelpenfrøken skrev (1 time siden):

Jeg må ta en i uke 28 og en 72 timer etter fødsel. Jordmor og lege har sagt dette. 

Ja jeg vet. Og de skal være gratis.

Anonymkode: 4d4f9...faf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpenfrøken skrev (På 10.4.2024 den 19.03):

Måtte du betale for din? Jeg er rhesus neg og lillegutt er positiv. Måtte derfor på apoteket og hente sprøyte som må settes, og fikk litt bakoversveis da jeg fant ut at jeg må dekke denne selv + en til etter fødsel. Farmasøyten synes også det var dyrt og merkelig, men jeg betalte og gikk derfra. 
Lurer derfor på om du betalte din selv? Jeg hadde en oppfatning om at alt som dreier seg rundt graviditeten er gratis, men mulig jeg har bommet veldig her. 

Du skulle ikke betalt for dette. Tenker du må minne legen din på at svangerskapsoppfølging er gratis.

Anonymkode: 82ebd...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke betale for dette, nei. Jeg fikk første hos jordmor og andre på sykehuset. Trengte ikke hente ut selv på apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ikke betale for den i uke 28 (satt hos fastlegen) og den på sykehuset? Dette var veldig rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...