AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #21 Skrevet 10. april 2024 Ps. Når man slår på Bluetoothen igjen på klokka kopierer den filen selv til telefonen, da er samtalen i bedre kvalitet og lettere og høre på. Anonymkode: deea5...047
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #22 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller hvis man har en smartklokke så kan man ta opp med den. Men da må man slå av Bluetoothen som kobler den til telefonen, for den merker da at det er en telefonsamtale så da vil den ikke ta den opp. En gratis løsning ihvertfall, for app for å ta opp telefonsamtaler koster. Har ikke funnet en eneste som fungerer som er gratis, blitt veldig strengt. Anonymkode: deea5...047 Ja, derfor i det siste innlegget mitt, la jeg ved noen linker til loverket.... Det er veldig viktig å følge om det skal brukes som bevis.. Anonymkode: d576a...b94
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #23 Skrevet 10. april 2024 Husk også å ha masse batteri på klokka, kan lades mens den tar opp, for den slutter å spille inn samtalen når den har under 20% batteri. Anonymkode: deea5...047
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #24 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, derfor i det siste innlegget mitt, la jeg ved noen linker til loverket.... Det er veldig viktig å følge om det skal brukes som bevis.. Anonymkode: d576a...b94 Det kan det hvis man selv er med i samtalen, da er det ikke ulovlig. Anonymkode: deea5...047
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #25 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan det hvis man selv er med i samtalen, da er det ikke ulovlig. Anonymkode: deea5...047 Sant det.... Uansett så er det viktig å sette seg grundig inn i loverket, siden far er angiveldig diagnostiert med en personlighetsforstyrrelse, slik at det ikke, under noen omstendigheter kan bli brukt mot henne❤️ Anonymkode: d576a...b94
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #26 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det du også kan gjøre er å be barnet ringe noen andre! Vet det er umenneskelig! Men om du kan teame deg opp med en lærer eller andre, og kanskje læreren vil være villig til være litt ekstra tilgjengelig for en periode kanskje....? Hvis barnet da ikke får kontakt med deg, så vil det kanskje ringe læreren? Det vil kanskje virke heeeelt søkt, men tenkte det var verdt å foreslå.... Finn deg en advokat som er kjent med, eller har kunnskap om personlighets forstyrrelser...... Det gjorde jeg , men barna mine var under 6 år...... Jeg brukte ca 4 år, fra jeg bestemte meg for å gå, til jeg faktisk gikk❤️ Det jeg kan si, er at råd fra mennesker som ikke har vært utsatt for partnere (både menn OG kvinner) aner ikke (HELDIGVIS) hvor tøft og komplisert det er! Det er faktisk ikke bare å ringe politiet i disse sakene.....😩 En skulle tro det, men etterfølgende kan være ENORME!! Selvom politiet kanskje kommer , så er det UANSETT HVORDAN EN VRI OG VENDER PÅ DET, DIN ``FEIL`` TS!!! Og det vet du nok dessverre også, at ``alt er din feil``😭 De (kvinner OG menn) som vet, de vet...... LAST NED EN APP SOM TAR OPP SAMTALER..... I DAG!!! Og les deg opp på regelverket om å bruke opptak som bevis!!!! INFORMER ENTEN SKRIFTLIG ELLER PÅ LYTDOPPTAK OM AT ALLE SAMTALER VIL BLI TATT OPPTAK AV FREMOVER!!!! ELLERS VIL FAR ``FÅ ``KONKRETE`` BEVIS`` PÅ AT DU FAKTISK ER SÅNN SOM HAN HEVDER!!!! Hvis du finner deg en advokat med kompetanse på personlighetsforsyrrelser! Link til noen lovverk: https://www.barnevernsportalen.no/single-post/2017/03/10/muligheten-for-å-gjøre-opptak-i-og-utenfor-rettssalen-og-senere-bruke-de-som-bevis https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/overvaking-og-sporing/lydopptak/?print=true Om alt bare blir verre, eller du kommer ingen vei...... Så er den brutale sannheten, som andre personer (både kvinner OG menn) sikkert kan bekrefte at det beste du kan gjøre er å stå i disse samtalene, og/eller oppfordre barnet selv til å kontakte noen andre, også MÅ du tilslutt prioritere deg og de to andre barna!! Jeg kjempet i 3 år, for å få med bonusbarnet mitt, som far hadde 100 % foreldreansvar for, barnet VILLE det selv, men jo mer bonusbarnet varslet og så fra, jo værre ble den emosjonelle og psykiske volden! Og selvfølgelig var det ``min feil``😭 For å redde den mentale helsen til alle involverte, så endte det med at jeg måtte gi opp å kjempe.. Og ja, far har samvær i dag.... For det var ingen fysiske bevis på den antatte volden, vi var blitt utsatt for... Skolen merker noe forskjell på barna, den uken har de,men det er ``innenfor`` for normalen... Altså omsorgen er ``god nok``, Men meldeplikten er klar, de er ikke i fare, de er ``bare redde``, og rettsdokumentet sier at ``fars omsorgsevne påvirkes ved gjentatte henvendelser og anklager fra mor, så begge parter oppfordres til å skape ett godt samarbeid på vegne av barna`` Det virker jo helt sykt, men mennesker med personlighetsforstyrrelser, må oppleves! Og jeg var dessverre ikke forbredt... Staus i dag, nå 4 år etter bruddet, så har jeg de siste 2 årene knekt koden hans, på hvordan jeg kan samarbeide med han.. Og det har vært ganske rolig de siste årene.... Heldigvis! Anonymkode: d576a...b94 Takk for et langt å utfyllende svar. Ja man må ha levd å opplevd dette for å klare å forstå hva det vil si å leve med en slik mann. Jeg har kjempet så mye å lenge, men å få hjelp er vanskelig. Godt du kom deg ut av forholdet til slutt, det tok meg 8 forsøk å komme meg ut av forholdet, volden varte i 15 år, det som hjalp meg ut av forholdet var å komme meg på krisesenter, uten dem så hadde jeg nok ikke hadd det livet jeg har i dag. Jeg synes det er sykt at dem får ha samvær, denne mannen kan gjøre hva han vil uten noen form for konsekvenser. Man føler seg ganske maktesløs oppi en slik situasjon. Ts Anonymkode: d439d...15f 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #27 Skrevet 10. april 2024 Jeg kunne tenkt meg å ringt politiet når sønnen ringer å forteller at far har et anfall. Men min frykt er at sønnen min da vil trekke seg mer unna meg, min sønn virker så skuffet av meg å sint, jeg er så redd for å miste han. Ts Anonymkode: d439d...15f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå