Gå til innhold

Melde den andre forelder til bv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å melde samværs foreldre til bv, men er usikker på om grunnlaget er der. Det er blitt meldt inn 2 ganger før ang sinne, men det blir aldri gjort noe, bv mener det er ingen svikt i hjemmet.
Da barnet ikke tørr å si noe, de forje anklagende var ganske ille med grov omsorgssvikt å vold, det var vitner til noe av dette , men bv  tok ikke kontakt med disse å kun hørte på foreldren. ( ikke meg som meldte inn før, dette blir første gang for meg) 

Mitt barn ringer nå ganske ofte å gråter å sier far har et raserianfall, far truer barnet med bank å står å brøler han i ansiktet. En annen gang ringer barnet å gråter å faren har et nytt raserianfall å far kaster ting på barnet å truer. Dette har nå vært gjentagende, nå tenker jeg burde gjøre noe, men faren er en ekte psykopat( diagnosert)

. Jeg må innrømme at jeg tenker på konsekvensene hvis saken blir henlagt igjen å han får vite dette er meg som har meldt han,  denne mannen er farlig å jeg får ikke hjelp av politiet. Så jeg står helt alene med dette hvis jeg velger å melde han.
 Vi har tre barn sammen å de to andre er hos meg, men dette barnet er hans trofé å han vokter over barnet, å barnet er ikke trygg på meg, eller han vil ikke bo fullt hos meg, da far har fremmed gjort han for meg. Men barnet ringe meg når han trenger hjelp( barnets alder er 15 år)  hva skal jeg gjøre? Er det grunnlag for en ny bekymringsmelding? 
Jeg ser at det kan bli brukt i mot meg at barnet ikke vil være mer en samvær hos meg, at det kan virke som om at jeg er bitter på en måte å anklagen kan bli svekket av dette. 

Anonymkode: d439d...15f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vurderer å melde samværs foreldre til bv, men er usikker på om grunnlaget er der. Det er blitt meldt inn 2 ganger før ang sinne, men det blir aldri gjort noe, bv mener det er ingen svikt i hjemmet.
Da barnet ikke tørr å si noe, de forje anklagende var ganske ille med grov omsorgssvikt å vold, det var vitner til noe av dette , men bv  tok ikke kontakt med disse å kun hørte på foreldren. ( ikke meg som meldte inn før, dette blir første gang for meg) 

Mitt barn ringer nå ganske ofte å gråter å sier far har et raserianfall, far truer barnet med bank å står å brøler han i ansiktet. En annen gang ringer barnet å gråter å faren har et nytt raserianfall å far kaster ting på barnet å truer. Dette har nå vært gjentagende, nå tenker jeg burde gjøre noe, men faren er en ekte psykopat( diagnosert)

. Jeg må innrømme at jeg tenker på konsekvensene hvis saken blir henlagt igjen å han får vite dette er meg som har meldt han,  denne mannen er farlig å jeg får ikke hjelp av politiet. Så jeg står helt alene med dette hvis jeg velger å melde han.
 Vi har tre barn sammen å de to andre er hos meg, men dette barnet er hans trofé å han vokter over barnet, å barnet er ikke trygg på meg, eller han vil ikke bo fullt hos meg, da far har fremmed gjort han for meg. Men barnet ringe meg når han trenger hjelp( barnets alder er 15 år)  hva skal jeg gjøre? Er det grunnlag for en ny bekymringsmelding? 
Jeg ser at det kan bli brukt i mot meg at barnet ikke vil være mer en samvær hos meg, at det kan virke som om at jeg er bitter på en måte å anklagen kan bli svekket av dette. 

Kontakt advokat. Også kan du ringe politet å si fra, at du har fått melding om vold fra et barn. 

Anonymkode: 4405a...448

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Last ned en app som tar opp samtalene!!!

Anonymkode: d576a...b94

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Når barnet ringer deg og forteller om pågående vold ringer du politiet med en gang! Politiet vil selv melde fra til barnevernet om vold i hjemmet. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Se også epitel.no for veiledning

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke dette - 15-åringen vil ikke bo hos deg, men ringer likevel og ber om hjelp fordi far skriker og truer. En enkel løsning kan være at 15-åringen heller bor hos deg?

Anonymkode: 2952e...f11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstår ikke dette - 15-åringen vil ikke bo hos deg, men ringer likevel og ber om hjelp fordi far skriker og truer. En enkel løsning kan være at 15-åringen heller bor hos deg?

Ikke så lett hvis far truer...

Anonymkode: febc9...ac0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En femtenåring bestemmer jo selv om hen vil ha samvær eller ikke, så bare la tenåringen slippe å dra til far!

Anonymkode: e8e78...b46

AnonymBruker
Skrevet

Hva han truer med?

Du kan si til ungen at han velger helt selv hvor skal han bo, og far kan ikke bestemme dette. Han må ikke ha samvær heller. Og når far bruker trussel, så burde det alene være nok til at 15-åringen løper derfra.

Men som andre sier: ring politet neste gang

En femtenåring bestemmer jo selv om hen vil ha samvær eller ikke, så bare la tenåringen slippe å dra til far!

Anonymkode: e8e78...b46

Les hi på nytt, litt nøyere denne gangen.

Anonymkode: f2f61...78b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da må du og 15-åringen i samarbeid ta dette videre med riktige instanser (advokat, bvn osv)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har så alvorlige bekymringer for omsorgen ditt barn får hos sin far, så er det ditt ansvar å sørge for en bedre omsorgssituasjon ved å gå til barnefordelingssak. Bvtj har ingen myndighet til å bestemme hvor barnet skal bo, det er barneloven som regulerer. De kan veilede og anbefale, men vil antageligvis be deg kontakte advokat hvis dette er reelt. 

Anonymkode: cee67...015

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet går ikke inn i samværshjem, alt må i så fall være på frivillig basis hos far, og det høres ikke ut som det er noe han ville være interessert i. Det eneste du oppnår er å rette søkelyset mot deg selv, når du sender barnet dit.

En 15-åring er stor nok til å bestemme det meste selv i praksis. Så her er det bare å godta hvis barnet ønsker å droppe samvær, ikke legge til rette for noe. 

Anonymkode: ea5bc...025

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper dessverre ikke å melde samværsforeldren til BV - da de svært skjelden går inn i samværshjem - med mindre det er på frivillig basis. 

Ville gått via advokat og retten. 

Anonymkode: de586...068

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnets psykiske helse vil fort få skader som det må slite med resten av livet av dette.

Ring politiet, hent barnet, avslutt samvær. Bare kutt at far får ødelegge barnet mer.

Anonymkode: a3b5f...425

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg lest igjennom svarene her, å ser at å melde han til bv vil mest sannsynelig ikke ha noe for seg, å kontakte advokat å politi er heller ikke noe vits i å gjøre. Han ble anmeldt av meg å helsepersonell for grov voldtekt å vold mot meg å saken ble  henlagt å det var ingen hjelp å få, han fikk true å forfølge meg som han ville. Jeg ble ikke trodd. 
Barnet er kontrollert av far å det er ikke mer jeg får gjort der, utenom å være der for han når han trenger meg, å forsikre han om at min dør er alltid åpen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har jeg lest igjennom svarene her, å ser at å melde han til bv vil mest sannsynelig ikke ha noe for seg, å kontakte advokat å politi er heller ikke noe vits i å gjøre. Han ble anmeldt av meg å helsepersonell for grov voldtekt å vold mot meg å saken ble  henlagt å det var ingen hjelp å få, han fikk true å forfølge meg som han ville. Jeg ble ikke trodd. 
Barnet er kontrollert av far å det er ikke mer jeg får gjort der, utenom å være der for han når han trenger meg, å forsikre han om at min dør er alltid åpen. 

Det er forskjell på å anmelde noe som har hendt, og noe som pågår.

Jeg hadde ringt politiet når barnet ringer om pågående vold mot mindreårig, så får politiet rykke ut. Da blir det nok mer vei i vellinga.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på å anmelde noe som har hendt, og noe som pågår.

Jeg hadde ringt politiet når barnet ringer om pågående vold mot mindreårig, så får politiet rykke ut. Da blir det nok mer vei i vellinga.

Barnet ble også avhørt på barnehuset men han ville ikke si noe, barnet står ved far uansett hva. Er som om at barnet glemmer volden når den er over, å han tilgir far. 
Far gir han alt etter en episode, da lever sønnen på skyer å alt er perfekt fram til neste episode. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å ta kontakt med advokat å forhøre meg i morgen uansett, så får jeg ta det derifra. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det du også kan gjøre er å be barnet ringe noen andre! 

Vet det er umenneskelig! Men om du kan teame deg opp med en lærer eller andre, og kanskje læreren vil være villig til være litt ekstra tilgjengelig for en periode kanskje....? 

Hvis barnet da ikke får kontakt med deg, så vil det kanskje ringe læreren? 

Det vil kanskje virke heeeelt søkt, men tenkte det var verdt å foreslå....

Finn deg en advokat som er kjent med, eller har kunnskap om personlighets forstyrrelser......

Det gjorde jeg , men barna mine var under 6 år...... Jeg brukte ca 4 år, fra jeg bestemte meg for å gå, til jeg faktisk gikk❤️

Det jeg kan  si, er at råd fra mennesker som ikke har vært utsatt for partnere (både menn OG kvinner) aner ikke (HELDIGVIS) hvor tøft og komplisert det er! Det er faktisk ikke bare å ringe politiet i disse sakene.....😩 En skulle tro det, men etterfølgende kan være ENORME!! Selvom politiet kanskje kommer , så er det UANSETT HVORDAN EN VRI OG VENDER PÅ DET, DIN ``FEIL`` TS!!! Og det vet du nok dessverre også, at ``alt er din feil``😭 

De (kvinner OG menn) som vet, de vet......

LAST NED EN APP SOM TAR OPP SAMTALER..... I DAG!!! Og les deg opp på regelverket om å bruke opptak som bevis!!!! INFORMER ENTEN SKRIFTLIG ELLER PÅ LYTDOPPTAK OM AT ALLE SAMTALER VIL BLI TATT OPPTAK AV FREMOVER!!!! 

ELLERS VIL FAR ``FÅ ``KONKRETE`` BEVIS`` PÅ AT DU FAKTISK ER SÅNN SOM HAN HEVDER!!!!

Hvis du finner deg en advokat med kompetanse på personlighetsforsyrrelser!

Link til noen lovverk: 

https://www.barnevernsportalen.no/single-post/2017/03/10/muligheten-for-å-gjøre-opptak-i-og-utenfor-rettssalen-og-senere-bruke-de-som-bevis

https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/overvaking-og-sporing/lydopptak/?print=true

Om alt bare blir verre, eller du kommer ingen vei...... Så er den brutale sannheten, som andre personer (både kvinner OG menn) sikkert kan bekrefte at det beste du kan gjøre er å stå i disse samtalene, og/eller oppfordre barnet selv til å kontakte noen andre, også MÅ du tilslutt prioritere deg og de to andre barna!! 

Jeg kjempet i 3 år, for å få med bonusbarnet mitt, som far hadde 100 % foreldreansvar for, barnet VILLE det selv, men jo mer bonusbarnet varslet og så fra, jo værre ble den emosjonelle og psykiske volden! Og selvfølgelig var det ``min feil``😭

For å redde den mentale helsen til alle involverte, så endte det med at jeg måtte gi opp å kjempe.. 

Og ja, far har samvær i dag.... For det var ingen fysiske bevis på den antatte volden, vi var blitt utsatt for... 

Skolen merker noe forskjell på barna, den uken har de,men det er ``innenfor`` for normalen... Altså omsorgen er ``god nok``, Men meldeplikten er klar, de er ikke i fare, de er ``bare redde``, og rettsdokumentet sier at ``fars omsorgsevne påvirkes ved gjentatte henvendelser og anklager fra mor, så begge parter oppfordres til å skape ett godt samarbeid på vegne av barna`` 

Det virker jo helt sykt, men mennesker med personlighetsforstyrrelser, må oppleves! Og jeg var dessverre ikke forbredt...

Staus i dag, nå 4 år etter bruddet, så har jeg de siste 2 årene knekt koden hans, på hvordan jeg kan samarbeide med han.. Og det har vært ganske rolig de siste årene.... Heldigvis!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Last ned en app som tar opp samtalene!!!

Eller hvis man har en smartklokke så kan man ta opp med den. Men da må man slå av Bluetoothen som kobler den til telefonen, for den merker da at det er en telefonsamtale så da vil den ikke ta den opp. En gratis løsning ihvertfall, for app for å ta opp telefonsamtaler koster. Har ikke funnet en eneste som fungerer som er gratis, blitt veldig strengt.

Anonymkode: deea5...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...