Gå til innhold

Hadde dere tilgitt han?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er dette relevant? Med hvem, når og hvordan dere har hatt sex før er ikke noe dere har noe med. Du burde hatt folkeskikk nok til å ikke spørre. Han burde hatt folkeskikk nok til å svare «det har du ikke noe med» når du likevel valgte å spørre. Selvsagt burde han ikke lyve, han burde si «det svarer jeg ikke på» når et spørsmål gjør han ukomfortabel. Men veldig mange mennesker sliter med helt normal grensesetting, særlig mot sin partner, så hans respons er verken mer eller mindre dysfunksjonell enn å sjekke private meldinger eller kreve innsyn i vennegjenger - alt i følge kg helt ålreit (i alle fall når det utføres av et hunkjønn).

Dessuten, ts, tipper jeg det ikke bare er han som lyver. Du «bladde gjennom bilder» og «kom helt tilfeldig» over en skjermdump av hans samtale med noen andre? Joda… 

Anonymkode: 82d83...e4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke en samtale av noen andres samtale, men snaploggen hans. Var i en periode vi ikke snakket sammen og han ønsket å adde meg igjen. Dette var desember i fjor. Loggen var at han hadde prøvd å sende meg en snap, mange gutter også denne jenta. På den tiden visste jeg jo ikke hvem hun var. Men nå i ettertid når jeg bladde gjennom samtalene og bilder så så jeg denne loggen og reagerte på at han sa det var 5 år siden.

Ja, veldig enig i at det er dumt å spørre, men spurte bare om han har vært i et forhold før også tok han henne opp helt plutselig som fikk meg til å tenke. Og veldig enig i at han kunne sagt det er teit av meg og at han ikke ønsker å svare. Det er jo egentlig det jeg trenger, og ikke noe som jeg kan grave videre på… Skjønner jo selv jeg har litt skyld i denne situasjonen, men jeg hadde ikke svart med en løgn uansett. Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. For det kjennes så feil å sitte hver for oss og ha det helt forferdelig. Har ikke matlyst og sliter med søvn, helt patetisk. Har ikke klart skole eller jobb… 

Anonymkode: d4d2e...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 15.49):

Han har selv sagt at han løy fordi han var redd for å miste meg. Da «rotet» han seg bort i løgnen og forsto han har dummet seg. Synes det er vanskelig fordi vi har hatt det veldig fint. Men forstår ikke hvorfor han lyver for å ikke såre meg når han ikke har gjort noe galt.

Jeg sliter ekstremt my for tiden med mye privat, som han har støttet meg gjennom og sikkert vært redd for å forverre. Han løy vel impulsivt første gang også fortsatte det bare. Så utrolig trist og hjerteskjærende fordi jeg likte han svært godt.

Og ja vi er unge, jeg er 21 og han er 24. Dette er hans første forhold, så vet ikke om jeg er for streng mot han. I tillegg skjedde dette nå nylig og jeg har mye stress i vente med en operasjon og eksamener… Så vondt og tungt tidspunkt som gjør dette verre. Hadde gledet meg til å slappe av med han i sommer, men nå vet jeg ikke lenger

Anonymkode: d4d2e...095

Opplevde også at et forhold startet med løgn. Vi var sammen i seks år og fikk barn, men har aldri angret på noe så mye som det forholdet. 

Anonymkode: 7a8da...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor angret du?

Anonymkode: d4d2e...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor angret du?

Anonymkode: d4d2e...095

Fordi han viste seg etter hvert å være vanvittig ustabil og en mester i å manipulere. Det er tre år siden bruddet og jeg går fortsatt til psykolog. Den løgnen "fordi han var så redd for å miste meg" skulle fått meg til å løpe i motsatt retning, men den ble avslørt såpass sent at jeg allerede var glad i ham. Ingen unnskyldning, jeg skulle vært smartere. 

Anonymkode: 7a8da...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hva han løy om?

Anonymkode: d4d2e...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevd lignende. Forholdet startet med løgn. Han hadde ikke vært sammen noen på to år, hadde han sagt to timer så var det nærmere sannheten. Utro fra dag en. Jeg gikk i fjor sommer etter 7 år.

Anonymkode: e87c6...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært samboer med en mann i flere år. Før vi ble sammen spurte jeg om fortiden hans. Ut i forholdet når vi hadde kjøpt hus viste det seg at forholdet med exn ikke var for 10 år siden men sånn ca 3 mnd før meg. Var selvsagt et sjokk når jeg fant ut at sannheten var en annen enn det jeg ble fortalt. Og de i tillegg har barn og må ha et samarbeid i lang tid. Jeg ble redd fordi det var såpass tett på. Hadde vi ikke kjøpt hus hadde jeg kanskje gått, rett og slett for å sette en standard. Men i og med at vi har hus og dine/mine barn kan man ikke bare gå. Han viser i handling og i ord hvor mye han elsker meg. Og perioden jeg tok opp dette med han så raste han ned i vekt og var helt utafor. Vi består den dag i dag.

Anonymkode: b6664...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var han klar over at du lette gjennom chatten på hans telefon?

Høres jo ikke ut som en som har mye å skjule som lar kjæresten gjøre det...

Anonymkode: e6972...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på min telefon, en screenshot av et gammelt bilde. En Snapchat-logg med meg øverst som ikke hadde addet han ennå, mange gutter også denne jenta… Slik fant jeg ut at det ikke var 5 år siden

Anonymkode: d4d2e...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var på min telefon, en screenshot av et gammelt bilde. En Snapchat-logg med meg øverst som ikke hadde addet han ennå, mange gutter også denne jenta… Slik fant jeg ut at det ikke var 5 år siden

Anonymkode: d4d2e...095

Særlig...😂 

Anonymkode: e6972...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dessverre sant. Jeg synes det er verre at jeg fant det ut selv. Hadde jeg snoket på hans telefon hadde det vært noe helt annet

Anonymkode: d4d2e...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...