AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #1 Skrevet 10. april 2024 Jeg har snakket med en fyr av og på i cirka 2 år på den perioden har vi begge vært med andre. De siste 6mnd har vi blitt sammen og har trivdes godt med det. Av ren nysgjerrighet spurte jeg om han har vært i forhold før. Da svarte han nei, bare at han hadde holdt på med en jente for 5 år siden. Etter dette har vi hatt det veldig fint og var ikke dårlig stemning når jeg spurte fordi jeg var nysgjerrig. Når vi skulle ligge sammen sa han helt uten det blå at sist han gikk ned på en jente var 5 år siden. Jeg synes det var en svært merkelig og utenksom kommentar. Dette fikk meg til å koble det med denne jenta han har snakket om. Vi kranglet litt pga det, men gikk videre og har hatt det fint. I påska har vi vært en stund fra hverandre pga langdistanse og da bladde jeg gjennom gamle samtaler for å mimre over denne fine gutten jeg var så glad i. Da så jeg et bilde fra en gammel chat at han snakket med denne jenten for 2 år siden, ikke 5… Jeg spurte han om det og han innrømte at det var 2 år siden. Jeg hadde alltid en magefølelse på at noe ikke stemte for hvorfor nevner han en jente for 5 år siden som han bare har holdt på med og ikke hatt følelser for? Senere på kvelden etter jeg konfronterte han med løgnen og sa det såret meg. Innrømte han en ny løgn, det var nemlig i fjor februar de sluttet å snakke sammen. Han har sagt han har løyet fordi han har vært redd for å miste meg noe som er tåpelig. Fordi det uansett var før vi ble sammen. Det som skremmer meg er jo at han kommer med løgn på løgn når jeg ber han være ærlig og sier jeg kan tilgi han… Når vi kranglet sa han at han ikke har vært med en jente siden mai i fjor. Jeg synes det var noe som skurret, men valgte å stole på han. Så fikk jeg vite at det også var en løgn og at det siste var august i fjor. Skjønner ikke hvorfor han lyver… Han mener det var den siste løgnen, men hvordan skal jeg kunne stole på det? Jeg trenger deres hjelp, hadde dere tillit han? Alt i forholdet har vært bra ellers, bare litt dårlig kommunikasjon her og der. Men vet han kun har snakket med meg de siste 6 mnd. Anonymkode: d4d2e...095
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #2 Skrevet 10. april 2024 Når de lyver så viser de deg hvem de er. Lytt til det han forteller deg om det selv: " jeg er fortrolig med å oppnå det jeg vil gjennom løgn, manipulering og vil helst fortsette med det selv om jeg blir tatt". Er det sånn mann du vil ha? Anonymkode: 98c89...2cf 10
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #3 Skrevet 10. april 2024 Moving ooooooooon. Anonymkode: 95e9e...217 1
Hasselnøtter Skrevet 10. april 2024 #5 Skrevet 10. april 2024 Her er det ikke snakk om å tilgi, det er lett. Men du kan ikke stole på ham. Og det utelukker vel et forhold? 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #6 Skrevet 10. april 2024 Hva sier han selv da, når du spør han hvorfor han føler behov for å lyve om dette. Han har jo ikke gjort noe galt, han kunne jo ha sagt sannheten fra start uten konsekvenser. På den annen side, hvorfor har du behov for å vite dette? Da jeg ble sammen med min samboer, hadde jeg jo ikke noe behov for å vite detaljer om hans fortid, så lenge han var ferdig med den selv. Anonymkode: 5aea4...f4c 1
PusheenPusheen Skrevet 10. april 2024 #7 Skrevet 10. april 2024 Idiotisk å lyve når han i utgangspunktet ikke hadde gjort noe galt. 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #8 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har snakket med en fyr av og på i cirka 2 år på den perioden har vi begge vært med andre. De siste 6mnd har vi blitt sammen og har trivdes godt med det. Av ren nysgjerrighet spurte jeg om han har vært i forhold før. Da svarte han nei, bare at han hadde holdt på med en jente for 5 år siden. Etter dette har vi hatt det veldig fint og var ikke dårlig stemning når jeg spurte fordi jeg var nysgjerrig. Når vi skulle ligge sammen sa han helt uten det blå at sist han gikk ned på en jente var 5 år siden. Jeg synes det var en svært merkelig og utenksom kommentar. Dette fikk meg til å koble det med denne jenta han har snakket om. Vi kranglet litt pga det, men gikk videre og har hatt det fint. I påska har vi vært en stund fra hverandre pga langdistanse og da bladde jeg gjennom gamle samtaler for å mimre over denne fine gutten jeg var så glad i. Da så jeg et bilde fra en gammel chat at han snakket med denne jenten for 2 år siden, ikke 5… Jeg spurte han om det og han innrømte at det var 2 år siden. Jeg hadde alltid en magefølelse på at noe ikke stemte for hvorfor nevner han en jente for 5 år siden som han bare har holdt på med og ikke hatt følelser for? Senere på kvelden etter jeg konfronterte han med løgnen og sa det såret meg. Innrømte han en ny løgn, det var nemlig i fjor februar de sluttet å snakke sammen. Han har sagt han har løyet fordi han har vært redd for å miste meg noe som er tåpelig. Fordi det uansett var før vi ble sammen. Det som skremmer meg er jo at han kommer med løgn på løgn når jeg ber han være ærlig og sier jeg kan tilgi han… Når vi kranglet sa han at han ikke har vært med en jente siden mai i fjor. Jeg synes det var noe som skurret, men valgte å stole på han. Så fikk jeg vite at det også var en løgn og at det siste var august i fjor. Skjønner ikke hvorfor han lyver… Han mener det var den siste løgnen, men hvordan skal jeg kunne stole på det? Jeg trenger deres hjelp, hadde dere tillit han? Alt i forholdet har vært bra ellers, bare litt dårlig kommunikasjon her og der. Men vet han kun har snakket med meg de siste 6 mnd. Anonymkode: d4d2e...095 Er dere 20år? Uansett følg magefølelsen. Bye bye tenker jeg du sier. Anonymkode: f618a...7b3
BobbySocks Skrevet 10. april 2024 #9 Skrevet 10. april 2024 Jeg synes ikke det at han har vært med hun dama er er problem, men at han tyr til løgn som første respons er jo ikke noe særlig. Jeg ville valgt en ærlig mann. 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #10 Skrevet 10. april 2024 Jeg kunne ikke ha levd med noen som tar så lett på sannheten, det spiller ingen rolle hva de mener er grunnen til at de lyver. Men bare du vet om du kan leve med dette. En person som lett lyver for å komme seg ut av ting vil jeg tro fikser dette bedre enn noen som er dønn ærlige. Anonymkode: b7e73...749
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #11 Skrevet 10. april 2024 Han har selv sagt at han løy fordi han var redd for å miste meg. Da «rotet» han seg bort i løgnen og forsto han har dummet seg. Synes det er vanskelig fordi vi har hatt det veldig fint. Men forstår ikke hvorfor han lyver for å ikke såre meg når han ikke har gjort noe galt. Jeg sliter ekstremt my for tiden med mye privat, som han har støttet meg gjennom og sikkert vært redd for å forverre. Han løy vel impulsivt første gang også fortsatte det bare. Så utrolig trist og hjerteskjærende fordi jeg likte han svært godt. Og ja vi er unge, jeg er 21 og han er 24. Dette er hans første forhold, så vet ikke om jeg er for streng mot han. I tillegg skjedde dette nå nylig og jeg har mye stress i vente med en operasjon og eksamener… Så vondt og tungt tidspunkt som gjør dette verre. Hadde gledet meg til å slappe av med han i sommer, men nå vet jeg ikke lenger Anonymkode: d4d2e...095
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #12 Skrevet 10. april 2024 Alle har en fortid og du var ikke en del av den. Pyntet vel på sannheten fordi han var redd for å miste deg av noe som ikke var av betydning Anonymkode: b6664...2c2
Gjest ZarahSweet Skrevet 10. april 2024 #13 Skrevet 10. april 2024 32 minutter siden, AnonymBruker said: Hva sier han selv da, når du spør han hvorfor han føler behov for å lyve om dette. Han har jo ikke gjort noe galt, han kunne jo ha sagt sannheten fra start uten konsekvenser. På den annen side, hvorfor har du behov for å vite dette? Da jeg ble sammen med min samboer, hadde jeg jo ikke noe behov for å vite detaljer om hans fortid, så lenge han var ferdig med den selv. Anonymkode: 5aea4...f4c Er helt normalt å prate om tidligere forhold og erfaringer. Uansett ville jeg aldri stolt på en som løy meg opp i trynet🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #14 Skrevet 11. april 2024 Av og på i 2 år og begge har vært med andre i den tiden, hva er problemet? Anonymkode: 8c4a6...3fc
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #15 Skrevet 11. april 2024 Eneste som er problemet er at han har valgt å lyge om det flere ganger og sist jeg snakket med han så spurte jeg om det var mer hvis ikke kunne jeg tilgi han. Senere den natta innrømte han den siste løgnen og sa det var alt. Han sa han løy for å høres bra ut og ikke miste meg… Jeg ringte han i går og gråt… Og var sint, alle følelser på en gang. Men sa han kunne komme med en god grunn til å fortsette. Han svarte bare at han vil, men ikke får det til og at han ikke er bra nok. Det sårer meg, så han la på til slutt og vi har ikke snakket siden. Venter bare på at han skal sende meg en melding eller ringe meg. Klarer ikke tenke på noe annet:/ Anonymkode: d4d2e...095
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #17 Skrevet 11. april 2024 Selve innholdet er egentlig ikke noe på tilgi soden det er før dere ble sammen, men han juger jo for deg. Den der "jeg juger forsi jeg er så redd for å miste deg" er pisspreik. Og om det er sant så beviser det uansett at han velger å sørge for at han "har" deg, fremfor at du får VELGE HAM av egen fri vilje basert på fakta og noe ekte. Anonymkode: c3c5f...5c0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #18 Skrevet 11. april 2024 Ja, det er det som er så vanskelig. Jeg står foran skikkelig tøffe og vanskelige perioder framover som han ønsket å støtte meg gjennom. Så er det veldig trist å høre at hele familien er veldig glad i han og ønsker vi ordner opp. Han sa han løy den første gangen for å høres bra ut. Men fortsatte å lyge etterpå fordi han trodde han allerede hadde mistet meg etter jeg konfronterte han den første gangen… Jeg mener jeg fortjener ærlighet uansett om vi er sammen eller ikke, men samtidig får jeg litt vondt av han. Fordi jeg får sterke reaksjoner. Nå føler jeg at jeg har skremt han bort Anonymkode: d4d2e...095
PusheenPusheen Skrevet 11. april 2024 #19 Skrevet 11. april 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Eneste som er problemet er at han har valgt å lyge om det flere ganger og sist jeg snakket med han så spurte jeg om det var mer hvis ikke kunne jeg tilgi han. Senere den natta innrømte han den siste løgnen og sa det var alt. Han sa han løy for å høres bra ut og ikke miste meg… Jeg ringte han i går og gråt… Og var sint, alle følelser på en gang. Men sa han kunne komme med en god grunn til å fortsette. Han svarte bare at han vil, men ikke får det til og at han ikke er bra nok. Det sårer meg, så han la på til slutt og vi har ikke snakket siden. Venter bare på at han skal sende meg en melding eller ringe meg. Klarer ikke tenke på noe annet:/ Anonymkode: d4d2e...095 "Jeg er ikke bra nok for deg" = "Jeg gidder ikke gjøre en innsats for å behandle deg bedre". 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2024 #20 Skrevet 11. april 2024 I denne setting står alt på han. Fordi han har løyet om noe før forholdet vårt og vært lojal under forholdet. Han har ikke vært i forhold før og skjønte ikke alvoret i det og hvor dumt det virker. Vet han også er helt nedbrutt nå, men jeg prøvde å gi han et valg. Men håper han ombestemmer seg og virkelig manner seg opp litt. Men ja, vet han ikke orker. Vet ikke om jeg skal la det gå noen dager så han får tenkt også spørre han i slutten av uka om han virkelig føler han har tatt riktig valg…? Anonymkode: d4d2e...095
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå