Gå til innhold

Får katten din våtfor i tillegg til tørrfor daglig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min har alltid fått kokt torsk eller sei på lørdagene, og en sjelden gang våtfor i tillegg.

Nå har jeg blitt kjent med noen middelaldrende damer som mener at katten må ha våtfor daglig, hvis ikke er det krise.

Jeg sier da at katten min er frisk og sunn, har ingen mangler og trenger ikke våtfor i tillegg til tørrfor hver dag, dessuten blir det dyrt.

Jeg gidder ikke å kjøpe sånne billige First Price eller sheba pakker på Kiwi og fôre katten med, slik som disse damene gjør med sine katter.

Nå har jeg falt for fristelsen til å kjøpe portsjonspakninger med kvalitets våtfor som han får når han kommer inn sent om kvelden, men han har blitt bortskjemt og har begynt å mase om disse våtforpakkene om dagen også, og nå tror han at han får det hver gang han har vært ute og kommer inn.

Anonymkode: dd3e5...6e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun våtfor en gang pr helg og ved spesielle anledninger (julaften, dårlig matlyst ved sykdom osv) her i huset. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei min får ikke det. Min har slitt litt med overvekt siste årene, så hun får spesial tørrfôr. Litt torsk av og til 

Anonymkode: 8c712...bfd

AnonymBruker
Skrevet

Ja 🙈

Ikke bra for tennene. Men det er hans glede hver morgen❤🐈

Anonymkode: 6d23b...42d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke gi det hver dag dersom tørrfôret er av god kvalitet. Vi gir en halv pose/halv liten boks med våtfor hver dag, for det var han vandt med som kattunge.

Anonymkode: e9603...403

AnonymBruker
Skrevet

Kun våtfor og råfor. 

Tørrfor fører til overvekt, dårlige tenner og inneholder alt for mye karbohydrater og for lite proteiner. 

Dere som ser på våtfor som negativt burde skaffe dere ny kunnskap om dette 👍

Anonymkode: 4ce47...474

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kun våtfor og råfor. 

Tørrfor fører til overvekt, dårlige tenner og inneholder alt for mye karbohydrater og for lite proteiner. 

Hvilke type våtfor gir du?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag. En pose fordelt på frokost og middag. De som mener våtfor er negativt må virkelig lese seg litt opp. 

Anonymkode: f8007...a76

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne gitt råfor hver dag, med tørrfor tilgjengelig om natten/når jeg er på jobb - MEN mine katt syns råfor er disgusting. Har prøvd flere typer. Han har fått tilbudt dette siden han var liten, men vil ikke ha.

Våtfor slikker han bare sausen av.

First price/Billigmerker har en variant som er en slags paté, og da glupsker han i seg alt - men dette er lite næring i. Bare råaske osv nesten. 

Jeg kjøper "supper" til han, og gir litt i løpet av uka.

Min katt er gammel, og sliter heller med å holde vekta oppe, så tørrfor er best der.

Anonymkode: 2906b...c16

AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare til helg :) ikke bra for tennene 

Anonymkode: fcf26...9d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, bare til helg :) ikke bra for tennene 

Anonymkode: fcf26...9d8

Tull. Dette gjelder de som kun får våtfor. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke til hverdags, helg eller andre spesielle anledninger. Innimellom for gøy, men sjelden. Akkurat nå litt oftere fordi pus har gått ned i vekt, må få a litt opp igjen. 

Anonymkode: 867b8...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Nei, har to katter. De deler en pose 1-2 ganger i uka.

Anonymkode: c9fb2...5e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hver dag. En pose fordelt på frokost og middag. De som mener våtfor er negativt må virkelig lese seg litt opp. 

Hvor stor er posen?

Min katt sluker en pose på 85 g i en fei.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kun våtfor og råfor. 

Kommer jo helt an på fôret. 

Pus får en pose våtfôr hver dag, uten at det foreligger noen andre grunner enn at han liker det. Tilgang på tørrfôr hele tiden. Veid hos veterinær senest i går med beskjed om at både vekt og tenner er helt perfekt.

Anonymkode: d3528...a4d

• Liker 1
Skrevet

Nei. 1-2 ganger I uka bare og da kun et måltid om dagen. Tørrfor står framme hele dagen

AnonymBruker
Skrevet

Hun får når hun ber om det. Har en katt med veldig mye angst og vi har brukt lang tid på å rett og slett lære henne å tigge, hun lyser opp når hun får vilja si og hun kan finne på å enten spørre to ganger per dag eller la det gå to uker mellom hver gang. Vi er med uansett. Hun har heldigvis blitt litt flinkere til å tørre å be om ting og det synes vi er gøy :)

Hun slet nylig med å være noe undervektig da, så da ble det en periode med næringsrikt tørrfôr for å få henne opp i vekt igjen. Nå som hun er tilbake på normalen er vi tilbake til å høre på henne hver gang hun moter seg opp til å ta kontakt. 

Anonymkode: 42e79...7c3

• Liker 1
  • Hjerte 3
Gjest Tom.Krus
Skrevet

Nei. Hennes, Kongelige Høyhet får kun tørrfôr (Friskies). Fersk fisk og våtfôr nekter hun å spise. Har prøvd opp til flere ganger, men alt hun gjør er å snuse litt på det, og så begynner hun å "grave" med labben på gulvet. "Få den dritten vekk" liksom. 

AnonymBruker
Skrevet

Min får våtfor hver kveld. Merker hun blir mye mer mett av det, selv om kaloriinnholdet er det samme som i tørrfôret. Dessuten synes jeg hun fortjener å få så mye godt i livet som mulig. Katter lever etter rutiner, så masingen gir seg nok.

Anonymkode: b9e90...0a1

Skrevet (endret)

Tørrfor, en sekk fra cat-shoppen, forhåpentlig av ok kvalitet og vann står fast på gulvet. Våtfor eller godbiter fra kjøkkenbenken  på forespørsel om ettermiddag/kveld når mat lages til to-beinte, det kan være

• katte-våtfor-poser/pakker (ikke kjiping-variantene, skeptisk til innhold der)
  • tunfisk i vann er favoritt og mest brukt (med etter sigende tilstrekkelig lavt innhold av salt)
  • rå hvit fisk (eller grå da, hvis det er sei)
  • kvernet høyrygg, 5mm, 21% fett (absolutt toppnotering, tipper den får'n opp på kjøkkenbenken en dag..)
  • ymse skjøttsmåbiter

Og enda er det ikke jeg som er katte-gærningen, snakk om i-lands-greie... Pelsdott på 3 år, restene av en hannkatt :D

Endret av carlberner1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...