Blåpille Skrevet 19. april 2024 #21 Del Skrevet 19. april 2024 Folk her har i hvert fall ikke peil. Fastleger sitter ikke og "googler", men slår opp i et godkjent oppslagsverk med oppdaterte retningslinjer. For å kunne bruke dette fornuftig må man ha en god generell forståelse og kunnskap, som man får gjennom utdannelsen. Erfaring gjennom arbeid øker kunnskapen. Ikke-leger har ikke engang fantasi til å forstå hvor ekstremt mange sykdommer, tilstander og symptomsammensetninger som eksisterer. Ofte presenterer en pasient seg med et symptombilde som ikke er "etter boka", samt det er mye ulik respons på behandling, ulike bivirkninger osv. Noen medikamenter må man være spesielt for å sette opp. Det bra med fastlegen, er at de blir kjekt med nettopp DEG. De vet din helsehistorikk, dine responser, din normaltilstand, hvordan dine blodprøver pleier å ligge, ditt normale EKG. Det øker sjansen for å plukke opp forandringer eller røde flagg. Dessverre fins det mange energityver som er pasienter, og det er ikke alltid lett å være blid etter en hel dag med slike. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123fir Skrevet 20. april 2024 #22 Del Skrevet 20. april 2024 (endret) Jeg tror ikke det handler om tillit til den enkelte lege, lærer eller politibetjent. Jeg tror det handler hvordan folk opplever utviklingen i samfunnet og sin plass i det. Tviler på at de fleste ønsker privatisering av helsevesenet, men når det slik det er i dag, ikke er kapasitet der og et fullgodt tilbud, tror jeg folk frykter for fremtiden og ser seg om etter alternativer. I skolen synes nok mange at utviklingen har gått galt av sted. Når eleven sitter med all makt og rettigheter i klasserommet, er det noe galt. Det er ikke fritt for avisartikler med lærere som uttrykker sin bekymring. Strengere straffer. Jeg tror mange tar til orde for dette fordi de er redde og ønsker en mer avskrekkende strafferamme enn vi har per i dag. Grunnen til at mange eksperter mener at "strenge straffer" ikke virker er at vi i Norge har et fengselssystem bygget på rehabilitering, alle skal ut igjen å bli lovlydige borgere. Dette er en fin tanke, men problemet er at man ikke tar i betraktning de som ikke lar seg rehabilitere. Mennesker med sterke dyssosiale trekk, lar seg ofte ikke bli rehabilitert. Så i typisk norsk stil er vi litt naive og glemmer at enkelte mennesker ikke bør ut i samfunnet igjen, fengsel skal tross alt også ha den funksjonen at det verner oss mot farlige mennesker. Endret 20. april 2024 av 123fir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå