Gå til innhold

Aberdeen


..........!

Anbefalte innlegg

Hei. Hva er ditt beste tips til tur til Aberdeen? Noen gode resturanter? Serverdigheter som må oppleves, shopping osv. Er interessert i alle tips, vi reiser i slutten av april. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi flyr ofte dit når vi skal lenger nord i Skottland, og ligger da kun over en natt før vi suser videre i leiebil.

En ting vi alltid MÅ gjøre når vi er der, er å ta noen drammer på The Grill, en tradisjonell og spesiell pub midt i byen.

Pleier å spise middag først på Old Blackfriars, litt lenger opp i Union street.

Ellers har jeg ikke så mange tips :)

Anonymkode: 1e9b3...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra ut mot kysten! Mye fint å se!

Ta en drink på Soul! Dette er en bar som ligger i en kirke midt i byen😁

Anonymkode: 03f01...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Aberdeen i fjor. Tog toget til Stonehaven og besøkte Dunnottar castle, det var nok den største opplevelsen på turen, anbefales! Vi var på Musical highlights afternoon tea i Aberdeen, det var også veldig gøy.

Den beste restaurantopplevelsen var helt klart Silver darling, som lå et stykke utenfor byen, like ved Footdee (som også bør oppleves!). Nydelig sjømat. 

Spiste god frokost på Cup, søt instavennlig cafe. Tapas på Andaluz var også veldig bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har noen dager er University of Aberdeen Campus veldig fin, ligger i Old Aberdeen, eldste delen av byen med historie og bygninger tilbake til 1495 :) litt Harry Potter-aktig, fine kirker, egen gammel kirkegård på Campus og et par kafeer. 

Ellers er det koselige og kule puber/barer overalt, feks Shiprow og Belmont street. 
Old Blackfriars som nevnt er min favoritt, Ivy Lodge, the Craftsman, Soul.

Rådhuset Marischal College (uttales Marshall) er verdens nest største granittbygning, du finner en del restauranter også i det området :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...