AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #81 Skrevet 14. mai 2024 Se nøye på beskrivelse størrelse og anmeldelser først. Kjøpt litt Noe er over forventning bra noe er overraskende jolla. Anonymkode: 5259f...a04 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #82 Skrevet 14. mai 2024 Ubulu skrev (8 timer siden): Å støtte de greiene der kommer jeg aldri til å gjøre. Er en grunn til at det er så billig Så…norske nettbutikker som selger nøyaktig samme varer fra Kina, men til en dyrere pris, tror du er mer miljøvennlig og de som lager de får bedre lønn? Anonymkode: 10514...07d 9
Ubulu Skrevet 14. mai 2024 #83 Skrevet 14. mai 2024 31 minutter siden, AnonymBruker said: Så…norske nettbutikker som selger nøyaktig samme varer fra Kina, men til en dyrere pris, tror du er mer miljøvennlig og de som lager de får bedre lønn? Anonymkode: 10514...07d Handler ikke på slike nettbutikker, trenger ikke billige duppeditter av plastikk som jeg kommer til å bruke en to-tre ganger 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #84 Skrevet 14. mai 2024 Ubulu skrev (39 minutter siden): Handler ikke på slike nettbutikker, trenger ikke billige duppeditter av plastikk som jeg kommer til å bruke en to-tre ganger Ingen som sier at du må kjøpe plastikk duppeditter heller. De har utrolig mye rart. Selv har jeg kjøpt veske, bag, solbriller, hårpynt, smykker, neglelakk, manikyrutstyr, sko (overraskende gode og i riktig størrelse) kontorrekvisita, lampe, elektriske kubbelys og noe hårprodukter. Jeg hadde kjøpt det samme her, men da til en dyrere pris. Og det hadde mest sannsynlig fortsatt kommet fra Kina på en eller annen måte. Anonymkode: 15a31...917 3
malifika Skrevet 14. mai 2024 #85 Skrevet 14. mai 2024 Ubulu skrev (45 minutter siden): Handler ikke på slike nettbutikker, trenger ikke billige duppeditter av plastikk som jeg kommer til å bruke en to-tre ganger Nei, men enheten du skriver dette oppgulpet fra, den er sikkert både etisk og kjempe miljøvennlig. Du eier nok ikke en eneste gjenstand du, som ikke er både miljøvennlig, etisk, bærekraftig og fått stempel fra dyrevern alliansen. Ta deg en bolle og pell deg ut av tråden! Det er ikke din problemstilling som diskuteres her! 4
Gjest Luksusbia Skrevet 14. mai 2024 #86 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bestilte joggesko fra temu. De måtte jeg kaste.Elendig kvalitet. Svindel Anonymkode: b7b2c...2ab Jeg er superfornøyd med joggeskoene oh sommerkjolen fra Temu. Kostet meg 189kr tilsammen❤️ Kom fortere enn pakker fra Oslo også
Ubulu Skrevet 14. mai 2024 #87 Skrevet 14. mai 2024 (endret) 9 minutter siden, malifika said: Nei, men enheten du skriver dette oppgulpet fra, den er sikkert både etisk og kjempe miljøvennlig. Du eier nok ikke en eneste gjenstand du, som ikke er både miljøvennlig, etisk, bærekraftig og fått stempel fra dyrevern alliansen. Ta deg en bolle og pell deg ut av tråden! Det er ikke din problemstilling som diskuteres her! Kan skrive mine erfaringer med Temu: dårlig kvalitet, ofte skadede varer. Bulker osv. Har ikke kjøpt selv, men sett flere kjøpe derfra Veldig lett å finne ting som ikke er laget i Kina. Mye som er laget i Taiwan, Sør-Korea osv Jeg støtter i det minste ikke slaveri Temu har vært mye i søkelyset fordi det som selges, ofte er laget av slaver eller barnearbeid. Støtter jo Kinas folkemord av Uyghurene ved å kjøpe derfra Endret 14. mai 2024 av Ubulu 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #88 Skrevet 14. mai 2024 Jeg hater Wish, men elsker Temu! alle klær har faktisk overraskende god kvalitet og korrekt størrelsebeskrivelse. alle varer jeg bestiller har hatt super kvalitet. Det er gratis frakt over x antall kroner (120 kroner?), og det er superenkelt og returnere. Det eneste jeg ikke kjøper der er ting som kommer i kontakt med mat, hudplei, sminke og hårprodukter. Dette fordi Norge har et av de strengeste reglementene for midler man anser som kreftfremkallende, mens andre land har mildere regler. Jeg tar ikke sjansen på det. Jeg kjøper heller ikke elektronikk. Dette fordi det er advart mot brann og ingen forsikringsselskap dekker skader om det viser seg et man ikke har eu godkjente elektriske produkter. temu er også svært lite miljøvennlige, alt er pakket inn i mengder med unødvendig plast, og det er mange transportetapper i forbindelse med salg. Temu har ikke et eget lager, men varene du bestiller blir tilkjørt en terminal fra uavhengige selgere før de blir pakket og sendt til oss. bryr jeg meg? Nei. Jeg bryr meg om meg som forbruker. Når jeg finner en pyntegjenstand jeg vil ha for 39 kroner på Temu, og tilsvarende koster 300 kroner i Norge, da legger jeg miljøhensynet til side. Anonymkode: 6655a...b67
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #89 Skrevet 14. mai 2024 Ubulu skrev (1 time siden): Kan skrive mine erfaringer med Temu: dårlig kvalitet, ofte skadede varer. Bulker osv. Har ikke kjøpt selv, men sett flere kjøpe derfra Veldig lett å finne ting som ikke er laget i Kina. Mye som er laget i Taiwan, Sør-Korea osv Jeg støtter i det minste ikke slaveri Temu har vært mye i søkelyset fordi det som selges, ofte er laget av slaver eller barnearbeid. Støtter jo Kinas folkemord av Uyghurene ved å kjøpe derfra Håper du ikke eier en iPhone eller noe som helst fra Apple for de bruker barnearbeid. ❤️ Anonymkode: fef93...828 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #90 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hater Wish, men elsker Temu! alle klær har faktisk overraskende god kvalitet og korrekt størrelsebeskrivelse. alle varer jeg bestiller har hatt super kvalitet. Det er gratis frakt over x antall kroner (120 kroner?), og det er superenkelt og returnere. Det eneste jeg ikke kjøper der er ting som kommer i kontakt med mat, hudplei, sminke og hårprodukter. Dette fordi Norge har et av de strengeste reglementene for midler man anser som kreftfremkallende, mens andre land har mildere regler. Jeg tar ikke sjansen på det. Jeg kjøper heller ikke elektronikk. Dette fordi det er advart mot brann og ingen forsikringsselskap dekker skader om det viser seg et man ikke har eu godkjente elektriske produkter. temu er også svært lite miljøvennlige, alt er pakket inn i mengder med unødvendig plast, og det er mange transportetapper i forbindelse med salg. Temu har ikke et eget lager, men varene du bestiller blir tilkjørt en terminal fra uavhengige selgere før de blir pakket og sendt til oss. bryr jeg meg? Nei. Jeg bryr meg om meg som forbruker. Når jeg finner en pyntegjenstand jeg vil ha for 39 kroner på Temu, og tilsvarende koster 300 kroner i Norge, da legger jeg miljøhensynet til side. Anonymkode: 6655a...b67 Støtter denne! Godt skrevet 👍🏼 Anonymkode: 42101...5e9
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #91 Skrevet 14. mai 2024 Har funnet det jeg trenger til god kvalitet og en brøkdel av det som samme tingen koster i Norge. Anonymkode: 264bd...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #92 Skrevet 14. mai 2024 Det fraktes vel 40 TONN med stæsj fra temu til de nordiske landene hver uke. Og folk klager på at de ikke har råd til mat, fritidsaktiviteter og tannlege. Men å kjøpe en million billige klistremerker fra temu med kattemotiv, det har de råd til. .. Anonymkode: 12716...40e 4
Anononyma Skrevet 14. mai 2024 #93 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hater Wish, men elsker Temu! alle klær har faktisk overraskende god kvalitet og korrekt størrelsebeskrivelse. alle varer jeg bestiller har hatt super kvalitet. Det er gratis frakt over x antall kroner (120 kroner?), og det er superenkelt og returnere. Det eneste jeg ikke kjøper der er ting som kommer i kontakt med mat, hudplei, sminke og hårprodukter. Dette fordi Norge har et av de strengeste reglementene for midler man anser som kreftfremkallende, mens andre land har mildere regler. Jeg tar ikke sjansen på det. Jeg kjøper heller ikke elektronikk. Dette fordi det er advart mot brann og ingen forsikringsselskap dekker skader om det viser seg et man ikke har eu godkjente elektriske produkter. temu er også svært lite miljøvennlige, alt er pakket inn i mengder med unødvendig plast, og det er mange transportetapper i forbindelse med salg. Temu har ikke et eget lager, men varene du bestiller blir tilkjørt en terminal fra uavhengige selgere før de blir pakket og sendt til oss. bryr jeg meg? Nei. Jeg bryr meg om meg som forbruker. Når jeg finner en pyntegjenstand jeg vil ha for 39 kroner på Temu, og tilsvarende koster 300 kroner i Norge, da legger jeg miljøhensynet til side. Anonymkode: 6655a...b67 Du treffer (dessverre) spikeren på hodet her. Jeg skulle gjerne brydd meg. Har barn som skal arve denne planeten etter vår og spesielt vår foreldregenerasjons forbrukerfest. Den pyntegjenstanden til 39 kr har vi jo egentlig ikke bruk for, uavhengig hva den koster. Jeg fant en veldig smart dings for å holde mopp, kost og andre ting med langt håndtak på plass mot veggen på temu til 3 kr. Jeg synes den var så smart, og så billig!! Blendet av den hyggelige prisen viste jeg det til min samboer som hater temu. Som han sa: hva skal du med det? Det kan man si om veldig mye av det man bestiller til 3 kr på temu. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #94 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det eneste jeg ikke kjøper der er ting som kommer i kontakt med mat, hudplei, sminke og hårprodukter. Dette fordi Norge har et av de strengeste reglementene for midler man anser som kreftfremkallende, mens andre land har mildere regler. Jeg tar ikke sjansen på det. Jeg kjøper heller ikke elektronikk. Dette fordi det er advart mot brann og ingen forsikringsselskap dekker skader om det viser seg et man ikke har eu godkjente elektriske produkter. Anonymkode: 6655a...b67 Dette er jo veldig sant, men viktig å huske på at det gjelder også for klær. Klærne kommer i kontakt med huden og kan skade oss på den måten. Det tar mange, mange vask før et plagg som er innsatt med skadelige stoffer blir trygt å bruke (men da har vi skylt disse ut i naturen, det er ikke bra det heller) og vi vet ikke nøyaktig hvilke stoffer det dreier seg om eller hvilken mengde. Anonymkode: fb402...abb 1
malifika Skrevet 14. mai 2024 #95 Skrevet 14. mai 2024 Ubulu skrev (1 time siden): Kan skrive mine erfaringer med Temu: dårlig kvalitet, ofte skadede varer. Bulker osv. Har ikke kjøpt selv, men sett flere kjøpe derfra Veldig lett å finne ting som ikke er laget i Kina. Mye som er laget i Taiwan, Sør-Korea osv Jeg støtter i det minste ikke slaveri Temu har vært mye i søkelyset fordi det som selges, ofte er laget av slaver eller barnearbeid. Støtter jo Kinas folkemord av Uyghurene ved å kjøpe derfra Det er ikke så veldig mange år siden det ble avslørt at både IKEA, Nike og HM solgte produkter som var et resultat av slaveri og barnearbeid. For ikke å snakke om hvor mange som tok selvmord på iPhone fabrikker. Der måtte de jo sette gitter foran vinduene fordi folk kastet seg på hue ut. Ja, temu og slike sider har dårlig rykte på seg, men det er vel ikke 100% bevist at alle ryktene stemmer. Det var jo samme hylekor rundt shein for noen år siden, da noen hevdet å ha mottatt lapper i pakkene hvor det stod: hjelp, redd meg og slike ting. Dette har heller aldri blitt verifisert som ekte. Vi kan droppe å handle fra disse sidene så mye vi vil og leve i god tro om at da støtter vi ikke oppunder dårlige vilkår. Men, så har vi alt det andre vi handler i god tro da, er vi sikker på at dette er så bra som vi skal ha det til? Hvis du har en mobil som er lagd i Taiwan, er du da sikker på at hele er lagd der? At ikke noen små duppedingser som er inni telefonen f.eks er laget nettopp i Kina av slaver eller barn? Det er sånn man ALDRI kan vite 100%. Jeg selv kjøper ikke produkter som er testet på dyr, men jeg vet jo at en del av de ferdige produktene jeg kjøper som ikke er dyretestet, allikevel inneholder produkter som er testet på dyr. Så vi kan aldri skjerme oss mot elendigheten selv om vi prøver. Hvis vi stopper helt å handle med Kina, hva skjer da tror du? Tror du at det da på magisk vis dukker opp masse 8-16 jobber med frynsegoder, god lønn og velferd til alle kinesere som jobber på fabrikker? Eller tror du at de vil få det ennå værre? da vil de få null i inntekter. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #96 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det fraktes vel 40 TONN med stæsj fra temu til de nordiske landene hver uke. Og folk klager på at de ikke har råd til mat, fritidsaktiviteter og tannlege. Men å kjøpe en million billige klistremerker fra temu med kattemotiv, det har de råd til. .. Anonymkode: 12716...40e Agree. Kjenner ei som må låne penger av familie hver måned før lønnen kommer, men som handler for ukjente summer på Temu «for det er jo så billig». Hjelper lite at det er billig når du ikke har råd til å kjøpe det. Apper som Temu er livsfarlige for mennesker med som sliter med kjøpegalskap. Og som prioriter å kjøpe ting de ikke trenger på nettet og som så må låne for å dekke husleie og mat. Anonymkode: 580cf...357
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #97 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): nei, folk på Kvinneguiden klarer aldri å søke om noe som helst. er sikkert mye bedre å opprette "hundre og ørten" forskjellige tråder om nøyaktig samme tema. 😁 Anonymkode: 6efcd...564 Har du forsøkt å søke opp ting på Kg?! Søkemotoren er helt elendig. Faktisk det dårligst jeg har vært borti. Finner knapt mine egne innlegg etter det har gått en stund. Derfor har jeg nesten helt sluttet å bruke den bevisst. Anonymkode: a300e...d94 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #98 Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bestilte joggesko fra temu. De måtte jeg kaste.Elendig kvalitet. Svindel Anonymkode: b7b2c...2ab Er jo ikke svindel om man får gratis frakt tur/retur?;) Anonymkode: a300e...d94 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #99 Skrevet 14. mai 2024 Takk for alle svar! Da tar jeg sjansen på en bestilling og ser hvordan det går☺️ Anonymkode: a300e...d94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå