Gå til innhold

Har ikke råd til å gå fra samboeren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg så fanget og deprimert. Skal ikke gå inn på alt her, har blitt altfor lenge i forholdet pga barna. Nå trenger jeg å flytte. Har lett etter bolig i et år snart. Vi har to barn i barneskolealder. Jeg har fast jobb og tjener over gjennomsnittet. Men å finne en bolig med 3 soverom i nærheten av skolen innenfor min prisklasse er umulig. Jeg kommer til å få skyhøye månedelige utgifter. Det vi igjen gå ut over barna.

Vi får sikkert noe for huset vi har bodd i 15 år. Men det er vanskelig å selge nå, og ser for meg at det blir en tunggrodd prosess. Så vil ikke ta noe for gitt. Ser ikke annen mulighet til at jeg bare må "holde ut" til barna flytter ut. 

Noen som har vært i situasjonen? Råd?

Anonymkode: 86d96...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker du å leie eller kjøpe?

Anonymkode: 70aaa...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du finne bolig med to soverom. Du kan bo på stuen, sette opp en lettvegg eller la barna dele soverom. Det er ikke så gøy, men det er normalen i stort sett alle andre deler av verden enn vår.

Anonymkode: 4be6d...ba0

  • Liker 26
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde en periode i leilighet med et soverom og stor bod. Jeg hadde sengen min i boden, sov med døren åpen og sønnen min fikk soverommet.

Husbanken har lavere renter.

Lykke til :)

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan kjøpe leilighet med to soverom? Så kan du sove på stua. Litt kjipt, men bedre enn å leie. Og en vakker dag får du kanskje råd til 3-roms. 

Anonymkode: 0bdea...cbb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror og du må satse på en treroms og gjøre det beste utav det.

Anonymkode: de8a0...29b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da forskjell på å flytte ut sporenstreks og å holde ut til barna flytter ut, noe som jeg vil tro er snakk om pluss minus 10 år hvis de går på barneskolen nå.

Ting kan endre seg. Kanskje du får en ny jobb, kanskje noen du kjenner må leie ut og er villige til å gå ned i pris for noen de stoler på. Uansett tåler barna reisevei når de går på videregående, det er ikke en gang sikkert at de ønsker å gå på nærmeste skole.

Du får bare følge med på utleiemarkedet.

Anonymkode: c9539...630

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lykkelig liv må du ikke gi opp. Prøv å gå igjennom prosessen med salg, dere kan ha flaks. Så tar du det derifra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du ha 3 soverom? 
 

Barn i barneskolealder tar ikke skade av å dele rom. Før i tiden bodde familier på 8 på to rom og kjøkken. Du setter altfor høye krav hvis du kaster bort livet ditt på å være dypt ulykkelig fordi dere må ha 3 soverom til 3 personer, og at det MÅ være i skolekretsen. 
 

Du har bare et liv. Barn har delt rom før og de har byttet skole før, og det har gått bra.

Anonymkode: 6353b...14a

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ned i areal, det går helt fint for barna :) 

Anonymkode: a61dd...6fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet med mine to barn i barneskolealder til en 3-roms, det var det som måtte til for at jeg skulle kunne gå ut av forholdet.

Barna deler rom og trives med det og så tenker jeg at jeg på sikt kan oppgradere når de blir større. Evt at barna får hvert sitt rom og jeg sover på stuen.

Mindre plass men ett mye bedre liv!

Anonymkode: 36571...34c

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg flyttet med mine to barn i barneskolealder til en 3-roms, det var det som måtte til for at jeg skulle kunne gå ut av forholdet.

Barna deler rom og trives med det og så tenker jeg at jeg på sikt kan oppgradere når de blir større. Evt at barna får hvert sitt rom og jeg sover på stuen.

Mindre plass men ett mye bedre liv!

Anonymkode: 36571...34c

Akkurat det samme her. Ungene trives med å dele rom, så enn så lenge har jeg eget soverom. Er forberedt på å flytte meg til stua eller oppgradere når de blir større. 
Alle tre har det uansett bedre nå enn når jeg bodde med far😊

Anonymkode: fa1a6...18b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på det andre har sagt her. Tre soverom er en triviell ting å forbli ulykkelig over. Hilsen familie på fire med to soverom. Det går fint!

Anonymkode: 25c91...76c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Føler meg så fanget og deprimert. Skal ikke gå inn på alt her, har blitt altfor lenge i forholdet pga barna. Nå trenger jeg å flytte. Har lett etter bolig i et år snart. Vi har to barn i barneskolealder. Jeg har fast jobb og tjener over gjennomsnittet. Men å finne en bolig med 3 soverom i nærheten av skolen innenfor min prisklasse er umulig. Jeg kommer til å få skyhøye månedelige utgifter. Det vi igjen gå ut over barna.

Vi får sikkert noe for huset vi har bodd i 15 år. Men det er vanskelig å selge nå, og ser for meg at det blir en tunggrodd prosess. Så vil ikke ta noe for gitt. Ser ikke annen mulighet til at jeg bare må "holde ut" til barna flytter ut. 

Noen som har vært i situasjonen? Råd?

Anonymkode: 86d96...53b

Her må du faktisk sette barna først og senke krava. OK så får du ikke noe med tre rom med en gang og du må eventuelt sove på sofaen, men det viktigste er som sagt å sette barna først.

Anonymkode: 4fdc5...6b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha 3 soverom, og vet du barna kommer til å bo (mest) hos deg? Jeg hadde glatt hatt kun 2 soverom hvis jeg var så desperat etter å flytte fra mannen, og så lagt på stua når barna var hos meg. Er forholdet så fælt, er jo det en gratis pris å betale, for ikke snakke om bursdagsgave og julegave i ett!!! 

Anonymkode: 88ea2...ddd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å leie noe med 2 eller til og med bare 1 soverom i starten.

Anonymkode: 83246...7b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 0.56):

Her må du faktisk sette barna først og senke krava. OK så får du ikke noe med tre rom med en gang og du må eventuelt sove på sofaen, men det viktigste er som sagt å sette barna først.

Anonymkode: 4fdc5...6b2

Syns kommentaren "Det viktigste er som sagt å sette barna først" var litt ubeleilig i denne settinga. Vil tro mor i denne situasjonen har satt barna først hele veien her i og med at hun tross alt holder ut et forhold som antageligvis er svært mentalt anstrengende på henne. Hun føler seg fanget i en trolig ulykkelig tilværelse hvor hun antageligvis går med et smil rundt munnen fremfor barna i et samliv hun gjerne vil ut av - men gjør det dog for barnas del. 

Anonymkode: f7687...ce1

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns kommentaren "Det viktigste er som sagt å sette barna først" var litt ubeleilig i denne settinga. Vil tro mor i denne situasjonen har satt barna først hele veien her i og med at hun tross alt holder ut et forhold som antageligvis er svært mentalt anstrengende på henne. Hun føler seg fanget i en trolig ulykkelig tilværelse hvor hun antageligvis går med et smil rundt munnen fremfor barna i et samliv hun gjerne vil ut av - men gjør det dog for barnas del. 

Anonymkode: f7687...ce1

Nei hun setter ikke barna først, for når det er et såpass anstrengt forhold i hjemmet  som det kommer frem fra TS så merker barna dette og det er ikke et bra boforhold for barna.Om  hun virkelig setter barna først er det flytte det eneste riktige. Så nei det var ikke en ubeleilig kommentar. Det var harde fakta.

Anonymkode: 4fdc5...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2024 den 0.56):

Her må du faktisk sette barna først og senke krava. OK så får du ikke noe med tre rom med en gang og du må eventuelt sove på sofaen, men det viktigste er som sagt å sette barna først.

Anonymkode: 4fdc5...6b2

Hva er barnas beste i denne sammenheng?

TS nevner ingen årsak til at hun ønsker å flytte ut. 

(+) Ny studie: Slik påvirker skilsmissen barna psykisk (vg.no) 

Anonymkode: 77225...5de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/9/2024 at 9:35 PM, AnonymBruker said:

Føler meg så fanget og deprimert. Skal ikke gå inn på alt her, har blitt altfor lenge i forholdet pga barna. Nå trenger jeg å flytte. Har lett etter bolig i et år snart. Vi har to barn i barneskolealder. Jeg har fast jobb og tjener over gjennomsnittet. Men å finne en bolig med 3 soverom i nærheten av skolen innenfor min prisklasse er umulig. Jeg kommer til å få skyhøye månedelige utgifter. Det vi igjen gå ut over barna.

Vi får sikkert noe for huset vi har bodd i 15 år. Men det er vanskelig å selge nå, og ser for meg at det blir en tunggrodd prosess. Så vil ikke ta noe for gitt. Ser ikke annen mulighet til at jeg bare må "holde ut" til barna flytter ut. 

Noen som har vært i situasjonen? Råd?

Anonymkode: 86d96...53b

Hva er det som gjør at du ønsker å dra? Er du deprimert, eller er det noe med forholdet/mannen som trykker deg ned?

Barn trenger ikke luksus, de trenger trygghet, gode relasjoner, kjærlighet og foreldre som har det bra.

Anonymkode: 74507...f95

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...