Gå til innhold

Hjelp til valg av baderomsplater!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Badet er ganske lite, med skråtak, så det er mao ikke veldig mye vegg. Vi skal ha plater på veggene. Lysegrå fliser på gulvet. 
Jeg har aldri kjøpt baderomsplater før. Hva velger jeg? 
«Fake» hvite fliser? Safe, men kjedelig…? 
Ensfargede plater som man - etter det jeg forstår - kan male med baderomsmaling?? Er vel in nå? Jeg bryr meg ikke om hva som er in, men liker tanken på å kunne male badet. Men er det da som når man maler fliser, at det krever veldig mye grunnarbeid/vask, og at resultatet ikke nødvendigvis blir bra? 
Fake marmor? For eksempel disse: https://fibo.no/veggpaneler/bright-marble-tall/?variation=1 («flisevarianten»)

Eller, hvis jeg skal være veldig sprek, disse i 3x3cm: https://fibo.no/veggpaneler/olivegreen/?variation=2

Jeg er selvsagt åpen for andre forslag også. Jeg kunne eeeegentlig tenke meg å ha fliser på hele badet, men skulle gjerne holdt kostnadene litt nede… Siden dette er det andre badet vi pusser opp på ett år, og vi tenkte å ta dette litt mer på budsjett. 
Alle innspill  mottas med takk! Jeg har null peiling på baderomsplater. 

Anonymkode: f6018...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og: Hvor stor er prisforskjellen egentlig mellom plater og fliser? Forstår det slik at materialprisen er ca den samme, men at det tar mye kortere tid med plater, slik at det blir ganske mye billigere? Hvor store besparelser snakker vi om?

Anonymkode: f6018...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Badet er ganske lite, med skråtak, så det er mao ikke veldig mye vegg. Vi skal ha plater på veggene. Lysegrå fliser på gulvet. 
Jeg har aldri kjøpt baderomsplater før. Hva velger jeg? 
«Fake» hvite fliser? Safe, men kjedelig…? 
Ensfargede plater som man - etter det jeg forstår - kan male med baderomsmaling?? Er vel in nå? Jeg bryr meg ikke om hva som er in, men liker tanken på å kunne male badet. Men er det da som når man maler fliser, at det krever veldig mye grunnarbeid/vask, og at resultatet ikke nødvendigvis blir bra? 
Fake marmor? For eksempel disse: https://fibo.no/veggpaneler/bright-marble-tall/?variation=1 («flisevarianten»)

Eller, hvis jeg skal være veldig sprek, disse i 3x3cm: https://fibo.no/veggpaneler/olivegreen/?variation=2

Jeg er selvsagt åpen for andre forslag også. Jeg kunne eeeegentlig tenke meg å ha fliser på hele badet, men skulle gjerne holdt kostnadene litt nede… Siden dette er det andre badet vi pusser opp på ett år, og vi tenkte å ta dette litt mer på budsjett. 
Alle innspill  mottas med takk! Jeg har null peiling på baderomsplater. 

Anonymkode: f6018...418

Valget mitt hadde vært den olivengrønne veggen uten oppdeling. Kjempe fin farge. Jeg hadde heller gått for vinyl på gulvet, så får du et vanntett gulv som er så enkelt å vaske. 
 

jeg har selv slike plater på veggen i beige med vinyl på gulv. Enkleste badet jeg har hatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har de olivengrønne platene, men med flisemønster (relativt store “fliser”).

Hos oss ble det ved en feil montert de uten mønster først, så vi kunne nok beholdt de og fått litt avslag i prisen, men hos oss ble det mye finere med litt “liv” på veggen. Du ser også skjøtene på platene litt når du har helt slette plater, det liker jeg ikke.

 

Vi gikk for vinylgulv. Hadde egentlig trodd vi skulle spare mer vs fliser, siden du slipper hele membranjobben først, men vi betalte nesten det samme for vinylgulv og våtromsplater som pristilbudet var med (billige) fliser.

Godt fornøyd med vinyl. Lunt og behagelig å gå på.

Anonymkode: 31aab...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har de olivengrønne platene, men med flisemønster (relativt store “fliser”).

Hos oss ble det ved en feil montert de uten mønster først, så vi kunne nok beholdt de og fått litt avslag i prisen, men hos oss ble det mye finere med litt “liv” på veggen. Du ser også skjøtene på platene litt når du har helt slette plater, det liker jeg ikke.

 

Vi gikk for vinylgulv. Hadde egentlig trodd vi skulle spare mer vs fliser, siden du slipper hele membranjobben først, men vi betalte nesten det samme for vinylgulv og våtromsplater som pristilbudet var med (billige) fliser.

Godt fornøyd med vinyl. Lunt og behagelig å gå på.

Anonymkode: 31aab...4de

Er du fornøyd med den grønne fargen? Godt poeng med at du vil se skjøtene hvis det er helt slette plater, ja. 
Jeg har vurdert vinyl, men foretrekker likevel flis til gulv. Med dampvasker er det enkelt å vaske. 

Anonymkode: f6018...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (1 time siden):

Valget mitt hadde vært den olivengrønne veggen uten oppdeling. Kjempe fin farge. Jeg hadde heller gått for vinyl på gulvet, så får du et vanntett gulv som er så enkelt å vaske. 
 

jeg har selv slike plater på veggen i beige med vinyl på gulv. Enkleste badet jeg har hatt. 

Takk for innspill! Har du inndeling i «fliser» på veggen eller ikke? Hva synes du om det valget?

Anonymkode: f6018...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er du fornøyd med den grønne fargen? Godt poeng med at du vil se skjøtene hvis det er helt slette plater, ja. 
Jeg har vurdert vinyl, men foretrekker likevel flis til gulv. Med dampvasker er det enkelt å vaske. 

Anonymkode: f6018...418

Vi er veldig fornøyde med fargen ja. Har innredning i eik og synst det komplimenterer hverandre fint.

Anonymkode: 31aab...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (10 timer siden):

Valget mitt hadde vært den olivengrønne veggen uten oppdeling. Kjempe fin farge. Jeg hadde heller gått for vinyl på gulvet, så får du et vanntett gulv som er så enkelt å vaske. 
 

jeg har selv slike plater på veggen i beige med vinyl på gulv. Enkleste badet jeg har hatt. 

Høres ut som vi har likt bad 😄 Jeg elsker det. Og jeg snuset også på olivengrønne, de er veldig fine! 

Anonymkode: 10c4e...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for "marmorlooken"

Anonymkode: 1543c...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt de olivengrønne uten inndeling. Synes det ser rart ut med falske fuger.

Anonymkode: 6ce02...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...