Paprika Skrevet 11. november 2002 #1 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg har aldri laget brun lapskaus. Hva har man i itillegg til det man har i den hvite????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 11. november 2002 #2 Del Skrevet 11. november 2002 Brun saus, for eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 11. november 2002 #3 Del Skrevet 11. november 2002 Jada, brun saus er et must. Naturlig nok.... Litt mer utfyllende, så lager jeg den slik: Ha brun saus (nylaget eller rester) i en stor nok gryte. Brun kjøtt, bankekjøtt f.eks, i terninger - tilsett dette og kok ut pannen og tilsett utkoket. Ha oppi poteter i terninger, kål, gulrøtter og kalrabi, alt kuttet opp. Biter med middagspølse i tillegg smaker bra. (Mengdemål hr jeg ikke - dette er en sånn "ta hva man har" opskrift...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yran Skrevet 11. november 2002 #4 Del Skrevet 11. november 2002 Blir den tynn så kan du drysse oppi litt potetmos, veldig smart ellers så er det helt nyyydelig med purre i!!! Good look! :blunke: YRAN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 12. november 2002 #5 Del Skrevet 12. november 2002 Her har du min oppskrift også :-) 1 kg kjøtt i terninger brunes, slenges i en gryte med litt vann og buljong. Kok ut panna med litt vann (som du siler og har i gryta etterpå), og brun så litt løk (en halv) Tilsett ca 10 poteter i biter og et par-tre gulerøtter. koke koke koke. Salt og pepper.. Denne skulle bli brun nok, og hvis ikke kan du slenge i litt sukkerkulør. Hvis den ikke jevner seg pent kan du ha i litt potetmospulver. Hvis du synes det blir lite grønnsaker, så er det fritt fram - det finnes jo poser med ferdighakkede lapskausblandinger som er ganske gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå