Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har gjentatte sår lang kjønnsleppene og har også hatt i rompa. Kan dette tyde på noen mangler av vitaminer, eller tørker jeg meg for hardt etter dusjen eller dobesøk eller noe? Dette er et helt seriøst spørsmål!!
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #3 Skrevet 7. februar 2006 Kan også tilføye at det ikke er direkte sår, men sprekkdannelser ... på en måte.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 kanskje du burde ta en tur til legen. Det kan jo være så mangt Feks eksem?! Mange reagerer på truseinnlegg/bind, syntetiske truser, vaskemiddel, og resirkulert dopapir
Gjest Binna Skrevet 7. februar 2006 #5 Skrevet 7. februar 2006 Det kan tyde på at du har sopp (og at du har hatt det en stund). Klør det? Pell deg til legen hvertfall, utrolig vondt og slitsomt..
Gjest Very Victoria Skrevet 7. februar 2006 #6 Skrevet 7. februar 2006 Det kan være alt fra sopp til bruk av for sterk såpe, truser som ikke er rene (ikke vasket på 60 grader) til for hard tørking nedentil etter vask. Kjøp Aco Intim på apoteket og se til at trusene dine er vasket riktig.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #7 Skrevet 7. februar 2006 Tusen takk for svar, dere er så gode! Hadde en soppinfeksjon rett før mensen, men er ferdig med mensen imorgen (da slutter jeg ihvertfall på sukkertablettene mine), men jeg tok en stikkpille (vaginalpille) rett før menstrasjonen, og hadde brukt kremen lenge før det, så jeg tipper den er over, men det ser man jo ikke riktig før mensen er helt over? Klør ikke noe særlig, nei. Har Aco Intimsåpe, men brukte den ikke mens jeg hadde mensen, liker ikke bruke såpe i underlivet når jeg har mensen. Skal bruke den idag, liker den kjempegodt. Kan jo også være det at bind har vært med å "gnikket", og tror dessuten jeg er litt hardhendt når jeg tørker meg etter dusj og dobesøk...
Gjest Very Victoria Skrevet 7. februar 2006 #8 Skrevet 7. februar 2006 Bytt til mykt toalettpapir. Leni er kjempegodt og selges på Rema.
Gjest Very Victoria Skrevet 7. februar 2006 #10 Skrevet 7. februar 2006 Billig-papir er veldig grovt og inneholder mye lim som kan irritere sensibel hud. Toalettpapiret bør være hvitt og mykt uten harde "knotter".
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #11 Skrevet 7. februar 2006 Har Lambi, synes det er bra, jeg. Men bruker det kanskje på en litt hardhendt måte likevel? Burde kanskje bare "dytte" på en måte, istedenfor å dra? Fytti rakkern, for noen ekle bilder jeg må gi dere!
Gjest Very Victoria Skrevet 7. februar 2006 #12 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har en god venn som er lege og rifter eller konstant sårhet nedentil pga. for hard tørking etter toalettbesøk er faktisk ikke så uvanlig. H*n har måttet fortelle mange at de må slutte å kjøpe papir fra feks. First Price. Hvis du har normal avføring skal det ikke være nødvendig å dra papiret frem og tilbake mange ganger.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #13 Skrevet 7. februar 2006 Da tror jeg at jeg tar det litt roligere og ser om det forbreder seg. Tusen takk for svar, Very Victoria. Flink du!
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #14 Skrevet 7. februar 2006 Tror også det kan ha noe med at det er "hard" toalettpapir hos kjæresten min ... kanskje derfor jeg har reagert? Men lenge siden jeg har vært der nå da.
Gjest Very Victoria Skrevet 7. februar 2006 #15 Skrevet 7. februar 2006 Be han om å kjøpe mykt papir du ;-) Jeg gjorde det til kjæresten min og siden den gang har han alltid hatt det gode papiret på badet. De fleste mennesker går på toalettet minst 3 ganger pr. dag og det sier seg selv at rifter aldri får grodd igjen hvis papiret er for grovt og man tørker seg for hardt.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #16 Skrevet 7. februar 2006 Jeg er bare 17 år, da må han eventuelt be foreldrene kjøpe mykt toalettpapir fordi jeg har en sår bakende. Nei, men jeg kan bare tørke litt mer forsiktig med det papiret.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #17 Skrevet 7. februar 2006 Vil bare legge til at sex kan også bidra til problemet dersom du ikke er våt nok.
LilleMy28 Skrevet 8. februar 2006 #18 Skrevet 8. februar 2006 Du sier at du nettopp har brukt kremer etc for sopp, kan også være en reaksjon på det. Jeg er allergisk mot canesten og blir skikkelig rød og sår viss jeg bruker det, så det har jeg sluttet med og bruker naturell yoghurt når jeg har soppinfeksjon.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #19 Skrevet 8. februar 2006 Gjest: Er ikke seksuelt aktiv enda, men har tenkt å bruke glidekrem når den tiden kommer. LilleMy28: Men jeg har ikke reagert på Canesten før ... ?
LilleMy28 Skrevet 14. februar 2006 #20 Skrevet 14. februar 2006 Jeg begynte å reagere på Canesten for noen år siden, hadde brukt det flere ganger før den tid uten problem. Men så plutslelig ble jeg bare enda mer sår og fikk små "gnagsår" når jeg brukte kremen. Ifølge legen var visst det noe som kunne plutselig skje at en ble allergisk mot noe en tidligere hadde tålt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå