Gå til innhold

Perfekte naboer.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ut med barna hver dag når de var små. Fordi da ble de fornøyde, spiste godt og var trette om kvelden. Hadde også en del besøk, ute eller inne. Serverte bare kaffi. Jeg er langt i fra perfekt, men hvis man skal gå ut i fra hva naboen kunne ha observert, så kunne det kanskje se sånn ut. De så ikke livet vårt, bare en liten bit av det. Du må virkelig slutte å bruke energi på å irritere deg over andre, det er bortkastet energibruk og totalt meningsløst.

Anonymkode: 3c01b...05a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har noen naboer som framstår så perfekt at det irriterer meg. Det får meg og mitt liv til å føles meningsløst og jeg føler vi har feilet som foreldre. 

De er mor, far og datter på 4 år. Nesten hver eneste ettermiddag er de ute i gaten alle tre og leker sammen. I helgene er de ute i timesvis. Det er ofte besøk hos de, både barn og voksne. De virker så rolig og harmoniske. Vet ikke om moren jobber redusert, men det virker som om ungen blir hentet tidlig i barnehagen hver eneste dag.

Hjemme hos oss derimot er det kaos, fra morgen til kveld. Min mann og meg jobber begge turnus og det er en kabal å få dagene til å gå opp. Vi har kort lunte og lite overskudd til å finne på noe med barna. Vi er ikke glad i å være ute, så vi har aldri vært noe særlig utendørs. Det blir mye skjermtid både på barn og voksne her i huset. 

Er det virkelig noen som har et så "perfekt" liv som disse naboene eller er det bare et skuespill de kjører?

Anonymkode: d970b...ca2

Det du beskriver er en barnefamilie som stort sett lever det livet de fleste gjorde på 70- og 80-tallet. Ingen ble sett på som perfekte da.

Kort lunte, lite overskudd og mye skjermtid er under normalt spør du meg og bare det at du tenker tanken om at en helt normal småbarnsfamilie er perfekte bare fordi de liker å være ute og planlegger hverdagen sin godt er helt absurd. 

Anonymkode: 1a3bd...351

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har noen naboer som framstår så perfekt at det irriterer meg. Det får meg og mitt liv til å føles meningsløst og jeg føler vi har feilet som foreldre. 

De er mor, far og datter på 4 år. Nesten hver eneste ettermiddag er de ute i gaten alle tre og leker sammen. I helgene er de ute i timesvis. Det er ofte besøk hos de, både barn og voksne. De virker så rolig og harmoniske. Vet ikke om moren jobber redusert, men det virker som om ungen blir hentet tidlig i barnehagen hver eneste dag.

Hjemme hos oss derimot er det kaos, fra morgen til kveld. Min mann og meg jobber begge turnus og det er en kabal å få dagene til å gå opp. Vi har kort lunte og lite overskudd til å finne på noe med barna. Vi er ikke glad i å være ute, så vi har aldri vært noe særlig utendørs. Det blir mye skjermtid både på barn og voksne her i huset. 

Er det virkelig noen som har et så "perfekt" liv som disse naboene eller er det bare et skuespill de kjører?

Perfekt fordi de har besøk og er mye ute? Da er vi også perfekte 😀

Anonymkode: 0a665...336

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Naturligvis finnes det voksne som tar ansvar for egen psykiske helse pg gir ungene et helt normalt godt oppvekstmiljø.

Det du beskriver, ts, er ikke «idealet». Det er minimumskravet. Synes du ikke dine unger fortjener foreldre som ikke tyr til psyksik vold (noe de fleste som velger å unnlate kontrollere egne følelser tyr til i møte med barn)? 

Anonymkode: 87027...866

Dette var drøyt

Anonymkode: 0a665...336

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror noen har det slik ja, der alt ser "perfekt" ut.

Jeg tror det handler om prioritering. Dere som voksne må jo skape endring. Prioritere barna. 

Hva med å lære dere å like å være ute? Begyn med en halvtime om gangen. 

Fjern skjermen, alle blir ampre av det her i hus, og andre familier vi prater med sier det samme. 

Noen er mer harmoniske enn andre, sånn er det bare. 

Anonymkode: 8bd0d...20a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er sannsynligvis skuespill og scenesatt, kun for å fremstå som den perfekte familien. Hensikten med å bruke all tiden på dette er å fremstå perfekt, og skape misunnelse blant naboer. 

Eller så er de en helt vanlig familie som trives i hverandres selskap utendørs. 

Anonymkode: a0ad0...5fd

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså det er ikke sikkert at de voksne eeelsker å være ute hver dag i allslags vær, selv om de er det. Kanskje har de funnet ut at det er oppskrifta på å få lagt ungen i rimelig tid så de får litt kveld i fred sammen?

Anonymkode: 73aac...813

• Liker 1
Skrevet

Du kunne beskrevet en familie i mitt nabolag.

De er ute med barnet flere ganger om dagen i helgene og etter barnehagen i ukedagene. De går tur sammen og jeg kan se at de koser seg sammen. Men om de er perfekte, nei, det vet jeg ikke. Men de er lykkelige. Det kan jeg se.

Jeg syns du ts, skal sette deg ned og prøve å finne ut hva som gjør deg lykkelig. Slik du reagerer på naboene, så tror jeg kanskje ikke det er det livet du lever nå. Kanskje du kan gjøre noen små endringer, være ute litt i helgene, for eksempel? Gå en tur, oppleve noe sammen? Kanskje du finner ut at livet ditt blir litt bedre med bare små grep.

Og ja, da jeg hadde små barn så var vi mye ute, hadde mye besøk og var mye på besøk, men det var fordi jeg koste meg med det, ikke for å fremstå som bedre enn andre.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også bare ett barn, og vi har for det meste rolige og fredelige dager ☺️ Vi er absolutt ikke perfekte, det er ingen, men det er klart at det er forskjell på aktivitetsnivået i en familie med ett barn og i en søskenflokk. 

Ut i skogen opp i trærne 🌳🌿🍁🍂

Anonymkode: d8287...c2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...