Gå til innhold

Er vi litt for ulike?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en fyr av og på en lang periode nå. Det har vært gode grunner til at det aldri har kunnet utvikle seg, da ulike ting i nær familie gjorde at han måtte flytte hjem igjen en periode og hjelpe til. 

Nå er han tilbake og ville ta opp ting med meg. Han vil møtes ofte (ikke bare sex), tekster meg mye, men det er noe som plager meg skikkelig. Jeg får aldri vite noe i livet hans før lenge etterpå. Jeg er ikke en han velger å prate om ting med. Nå hadde han plutselig fått en ny jobb han hadde håpet skikkelig på, og var glad for dette. Da han fortalte det i går tok jeg på meg et smil og sa gratulerer osv.. men gikk ut derfra med vondt i magen. Hvorfor har han ikke nevnt dette tidligere? Føler jeg ikke kjenner han i det hele tatt. Vi har møttes nærmest hver dag i det siste, men han har ikke nevnt det. Dette er ikke første gangen noe slikt skjer.  Har nok vært litt tilbaketrukket ovenfor han etter dette. 

Vet jeg kan snakke med han om det, men det føles litt galt. Hvis du ber en date kjøpe blomster til deg; så ødelegger det gleden når man får dem. Hvis jeg må be han inkludere meg i hva som skjer i livet hans så blir det feil for meg. 

Er jeg veldig vanskelig nå? Jeg føler for å bare la dette seile.. Han er en bra mann, men kanskje ikke bra for meg.

 

Anonymkode: b9a71...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har datet en fyr av og på en lang periode nå. Det har vært gode grunner til at det aldri har kunnet utvikle seg, da ulike ting i nær familie gjorde at han måtte flytte hjem igjen en periode og hjelpe til. 

Nå er han tilbake og ville ta opp ting med meg. Han vil møtes ofte (ikke bare sex), tekster meg mye, men det er noe som plager meg skikkelig. Jeg får aldri vite noe i livet hans før lenge etterpå. Jeg er ikke en han velger å prate om ting med. Nå hadde han plutselig fått en ny jobb han hadde håpet skikkelig på, og var glad for dette. Da han fortalte det i går tok jeg på meg et smil og sa gratulerer osv.. men gikk ut derfra med vondt i magen. Hvorfor har han ikke nevnt dette tidligere? Føler jeg ikke kjenner han i det hele tatt. Vi har møttes nærmest hver dag i det siste, men han har ikke nevnt det. Dette er ikke første gangen noe slikt skjer.  Har nok vært litt tilbaketrukket ovenfor han etter dette. 

Vet jeg kan snakke med han om det, men det føles litt galt. Hvis du ber en date kjøpe blomster til deg; så ødelegger det gleden når man får dem. Hvis jeg må be han inkludere meg i hva som skjer i livet hans så blir det feil for meg. 

Er jeg veldig vanskelig nå? Jeg føler for å bare la dette seile.. Han er en bra mann, men kanskje ikke bra for meg.

 

Anonymkode: b9a71...fb0

Det er IKKE det samme som blomster. Og selv da bør man si fra tydelig at man liker å få blomster!

Nevn det undersøkende, på en måte at du er nysgjerrig på ham og hvordan han opplever verden - at du la merke til at han liker å fortelle når han har ting gjennomført/i boks, og ikke underveis. Og du lurer på om det er sånn han er - at han deler når han noen gleder å dele. Eller om han ikke vil «plage» andre med grublinger. 

Kan godt være at han ikke deler med noen.

Og du kan jo vise at du kan være en støttende skulder også underveis, hvis han vil. Fordi du setter pris på den personlige kontakten.

Anonymkode: 50467...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er "en lang periode"?

Hvis det er snakk om at dere har vært sammen noen måneder, med opphold underveis, så må du gi det her litt slack. Det er forskjell på menn og kvinner på dette området (etter min erfaring i hvert fall), der kvinner babler om stort sett alt, mens menn plutselig kommer med informasjon de ikke har sett viktigheten av å fortelle underveis. Jeg ville ha tatt det med stor ro.

Men, når dere har vært sammen en stund, og begynner å bli virkelig godt kjent, da kan du nevne for ham at du gjerne skulle ønske at han involverte deg underveis når noe skjedde. At du liker å være informert om det som skjer, og ikke bare få vite ting i etterkant. Si det på en hyggelig måte, for det er ikke sikkert at han har tenkt over dette i det hele tatt, og ikke sikkert at han deler så mye med andre heller, før ting er blitt en realitet. Det var kanskje usikkerhet omkring det med jobben, og han ville ikke si noe før alt var i boks. Jeg har i hvert fall stor forståelse når folk venter med å si noe til omgivelsene når ingenting er klart. Da slipper man mas om "hvordan går det med den jobben", og man slipper å måtte fortelle at det ikke gikk i orden. Bedre å kunne fortelle den gode nyheten når alt er i orden.

Anonymkode: d654b...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det lenge siden han hadde fått den jobben? Ellers skjønner jeg ikke helt hva du reagerer på der, jeg ville heller ikke nødvendigvis delt med noen at jeg har søkt ny jobb før jeg jeg vet resultatet. Men jeg vil tro det er summen av flere opplevelser som gjør deg usikker. Er du flink til å spørre han om hva som foregår i livet hans da? Viser du interesse? Og er han interessert i hva som foregår i ditt liv? Er det noe du prøver å snakke om med han? Jeg tenker at av-og på dating ikke akkurat legger til rette for å bli godt kjent, så  jeg ville nok heller si at dere starter datingen nå, som du skriver så er dere mye mer sammen nå. Det er nå relasjonen får mulighet til å vokse seg sterkere, og da er det ofte etter hvert mer naturlig å dele mer også.

Anonymkode: 4b5fb...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der med jobben kan jeg forstå. Jeg har vært arbeidssøker i lengre perioder og fortalte heller ikke om prosesser jeg var i, jeg ville ikke ha masse oppfølgingsspørsmål og så ble det ikke noe av det.

Kan du komme med andre eksempler?

Anonymkode: 3d02a...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...