Gå til innhold

Har angre rett på dyr?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg skulle ha gjerne ha huden tilbake men kjøperen ikke skulle forvente å få penge tilbake ,siden jeg fortalte flere ganger at det er en STOR ansvar for og man MÅ være sikker på kjøpet

Anonymkode: 113a8...bd6

Høres jo rart ut å beholde hund og penger.  Er vel ikke helt normalt 

Anonymkode: 32e24...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt ta hunden tilbake, men ikke betale tilbake kjøpesummen, forstår jeg det rett? Hva tenker du å gjøre med hunden når du får den tilbake? Selge den igjen? Er dette en valp?

AnonymBruker
Skrevet
On 4/10/2024 at 3:48 PM, Nysådd said:

Du har solgt en hund uten noen plan eller tanker rundt hva du gjør hvis kjøper vil levere den tilbake? 

Nå er det vel ikke alle oppdrettere og andre som selger dyr der ute som har rutiner på dette. Det er faktisk kjøpers problem dersom hen ikke lenger kan ha dyret. Mange oppdrettere er behjelpelige med videresalg, men som selger ville jeg absolutt ikke kjøpt tilbake et dyr til full pris for å være grei - folk flest ønsker seg valper og dyr som ikke har hatt flere hjem i ung alder, så verdien vil gå ned.

Det er også som TS nevner mye jobb og ansvar med å ta til seg flere dyr og det kan hende TS ikke har beregnet å ha kapasitet til å ta en valp i retur etter salg og det er helt innafor tenker jeg. Det skal ikke være TS sitt problem at kjøper i etterkant viser seg å være useriøs, da må kjøper selv få solgt eller omplassert dersom TS ikke har mulighet til å være med på dette. Å forvente at hen kjøper valpen tilbake er uansett urimelig. Dersom det er skjult feil/skade på valpen stiller det seg selvfølgelig annerledes, men det er jo ikke tilfelle her.

Anonymkode: 4b2c6...c8d

• Liker 2
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...