AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #1 Skrevet 9. april 2024 Hei når man kjøper en hund på finn, og ombestemer seg / evt allgisk har man da rett på da angre ett da ? Anonymkode: 113a8...bd6
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #2 Skrevet 9. april 2024 Dyr blir vel sett på som en ordinær vare på finn. Og er varer har du strengt tatt ikke angrerett på, ikke når de er kjøpt privat slik. Så står det ofte i annonsen hva akkurat din selger ønsker at skal skje om du ikke kan ha dyret mer. Gjør det ikke det, så kjøpte du neppe av en seriøs oppdretter og da kan hva som helst skje. Både at de vil ha dyret tilbake og ikke. Anonymkode: 8c76d...dfb
Majer Skrevet 9. april 2024 #4 Skrevet 9. april 2024 (endret) Du er ikke allergisk, men vil late som for at det skal være lettere å gi tilbake? Tror de fleste seriøse oppdrettere tar tilbake hunder på det grunnlaget ja. Kan være vanskeligere med privatpersoner, men skader ikke å prøve. Sikker på at du vil det og ikke bare er i de vanskelige tenårene med hunden? Jeg fantaserte om å levere tilbake hundene mine med jevne mellomrom, men jeg visste det bare var en fase de skulle gjennom, og jeg visste at jeg kom til å reagere sånn- basert på tidligere erfaringer. Investerer man mye i valpefasen og tenåringsfasen blir nok hunden svært medgjørlig med tiden uavhengig av rase Endret 9. april 2024 av Majer 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #5 Skrevet 9. april 2024 Man har aldri angrerett om man handler av privatpersoner. Angreretten gjelder kun for forbrukerkjøp der man handler på nett eller utenfor butikkens ordinære utsalgssted. Anonymkode: ef803...eaa 1 1
Snublefot62 Skrevet 9. april 2024 #6 Skrevet 9. april 2024 I prinsippet har du ikke angrerett nei. Men de fleste oppdrettere som er seriøse er behjelpelige om det skjer noe uforutsett da de ønsker at dyrene de har solgt skal komme til et godt hjem og ha et godt liv. Men du har ikke krav på noe. Så du kan for eks ende opp med å levere dyret tilbake uten å få pengene igjen osv.
Sofakona Skrevet 9. april 2024 #7 Skrevet 9. april 2024 Hvor gammel er hunden og hvor lenge har du hat den?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #8 Skrevet 9. april 2024 Du har jo ikke angrerett på Finn Anonymkode: 6c64e...d72
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #9 Skrevet 9. april 2024 Ikke privat, nei. Anonymkode: 713ed...652
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #11 Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei når man kjøper en hund på finn, og ombestemer seg / evt allgisk har man da rett på da angre ett da ? Anonymkode: 113a8...bd6 Jeg håper noen som virkelig bryr seg om hunden kan ta over ansvaret og at du aldri går til anskaffelse av et annet levende vesen igjen. Anonymkode: 97bde...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #12 Skrevet 10. april 2024 Du har ikke angrerett nei, men du kan ta kontakt med oppdretter og spørre om de kan ta tilbake dyret og bistå med videresalg mot f.eks halve salgssummen. Det er ganske vanlig. Også håper jeg du ikke skaffer deg dyr igjen. Anonymkode: 4b2c6...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #13 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg håper noen som virkelig bryr seg om hunden kan ta over ansvaret og at du aldri går til anskaffelse av et annet levende vesen igjen. Anonymkode: 97bde...4dc Hei det er ikke jeg som har kjøpt hunden ,men er den som har solgt hunden , den enkelte som har kjøpt den fra meg ønsket å lever tilbake men ville bare høre om man har angre rett osv osv Anonymkode: 113a8...bd6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #14 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du har ikke angrerett nei, men du kan ta kontakt med oppdretter og spørre om de kan ta tilbake dyret og bistå med videresalg mot f.eks halve salgssummen. Det er ganske vanlig. Også håper jeg du ikke skaffer deg dyr igjen. Anonymkode: 4b2c6...c8d Ikke jeg som har kjøpt huden men jeg har solgt den men ville kun høre hva man har rett , hva burte gjøre osv osv Anonymkode: 113a8...bd6
Snublefot62 Skrevet 10. april 2024 #15 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei det er ikke jeg som har kjøpt hunden ,men er den som har solgt hunden , den enkelte som har kjøpt den fra meg ønsket å lever tilbake men ville bare høre om man har angre rett osv osv Anonymkode: 113a8...bd6 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke jeg som har kjøpt huden men jeg har solgt den men ville kun høre hva man har rett , hva burte gjøre osv osv Anonymkode: 113a8...bd6 Hva sier avtalen dere i mellom? 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #16 Skrevet 10. april 2024 Fortalte at den eknelte kan finne nye eier , evt kan ta tilbake hunden men kunne ikke forvente å få penge , siden jeg fortalte det flere ganger at det er STOR ansvar for hunden og at den enkelt MÅ være sikker på valget sitt . Anonymkode: 113a8...bd6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #17 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 6.14): Hei når man kjøper en hund på finn, og ombestemer seg / evt allgisk har man da rett på da angre ett da ? Anonymkode: 113a8...bd6 Nei mener man ikke har noen lovfestet angrerett. MEN alle som er glade i dyr, de vil som regel være villig til å ta tilbake et dyr, om dyret ikke hat funnet et godt og passende hjem. Jeg ville tatt kontakt med de du kjøpte av og høre. Evt. små må du stå for omplassering selv. Anonymkode: c5fbd...86c
Nysådd Skrevet 10. april 2024 #18 Skrevet 10. april 2024 Du har solgt en hund uten noen plan eller tanker rundt hva du gjør hvis kjøper vil levere den tilbake? 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2024 #19 Skrevet 10. april 2024 Nysådd skrev (4 minutter siden): Du har solgt en hund uten noen plan eller tanker rundt hva du gjør hvis kjøper vil levere den tilbake? Jeg skulle ha gjerne ha huden tilbake men kjøperen ikke skulle forvente å få penge tilbake ,siden jeg fortalte flere ganger at det er en STOR ansvar for og man MÅ være sikker på kjøpet Anonymkode: 113a8...bd6
Snublefot62 Skrevet 10. april 2024 #20 Skrevet 10. april 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Fortalte at den eknelte kan finne nye eier , evt kan ta tilbake hunden men kunne ikke forvente å få penge , siden jeg fortalte det flere ganger at det er STOR ansvar for hunden og at den enkelt MÅ være sikker på valget sitt . Anonymkode: 113a8...bd6 Så du har ingen skriftlig avtale med kjøper? Har du noen tanker om dyret oppi dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå