Gå til innhold

Noen som vet hva denne tingen på katten er?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ene katten min har plutselig fått en rar klump/rar greie på magen. Det er en hannkatt, ikke sterilisert, men heller aldri hatt kattunger. Det er farmoren min som har kattene mine, så hun hadde plutselig oppdaget denne greien på magen. Du skulle jo tro det var en nippel/brystvorte, men kan de bli såå store hvis det f.eks er betennelse eller noe?🤔 litt dårlig bilde, men det ser jo nesten ut som en tykk larve for å si det sånn. 

Jeg skal ta kontakt med dyrlegen. Men tenkte i mellomtiden å høre her inne om noen kanskje har hatt det samme eller noe liknende og vet hva det er eller kan være. Hun har aldri vært syk eller feilet noe som helst. Sunne og friske.

20240406_181217.jpg

Anonymkode: 651c6...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver at det er en hankatt, men så skriver du også at katten ikke har hatt kull, og «hun», så jeg må spørre, hun eller han?

Anonymkode: b089a...e0f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skriver at det er en hankatt, men så skriver du også at katten ikke har hatt kull, og «hun», så jeg må spørre, hun eller han?

Anonymkode: b089a...e0f

Oii! Ja så det  å. Autokorrekt har kommet på etter oppdatering. Det er en HUNNKATT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Den ene katten min har plutselig fått en rar klump/rar greie på magen. Det er en hannkatt, ikke sterilisert, men heller aldri hatt kattunger. Det er farmoren min som har kattene mine, så hun hadde plutselig oppdaget denne greien på magen. Du skulle jo tro det var en nippel/brystvorte, men kan de bli såå store hvis det f.eks er betennelse eller noe?🤔 litt dårlig bilde, men det ser jo nesten ut som en tykk larve for å si det sånn. 

Jeg skal ta kontakt med dyrlegen. Men tenkte i mellomtiden å høre her inne om noen kanskje har hatt det samme eller noe liknende og vet hva det er eller kan være. Hun har aldri vært syk eller feilet noe som helst. Sunne og friske.

20240406_181217.jpg

Det er en HUNNKATT. Ser autokorrekten har kommet på og endret ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se å sterliser katta. For hver løpetid øker kreftfaren, hun blir regelrett voldtatt av andre hannkatter og lever med stress. 

Dra til dyrlegen og fiks det. 

Anonymkode: c7277...ba4

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steriliser henne!

IKKE slipp hun ut før det er gjort!

Anonymkode: 09f1c...534

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det brystvorten til katten er det stor sannsynlighet for kreft. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Se å sterliser katta. For hver løpetid øker kreftfaren, hun blir regelrett voldtatt av andre hannkatter og lever med stress. 

Dra til dyrlegen og fiks det. 

Begge kattene mine er kun innekatter. De er aldri ute med andre katter. De har svær egen luftegård på terrassen de er i når de er ute. Begge kattene har blitt reddet av folk som bare har kastet de ut fra bilen langs veien, og de er derfor redde for å gå ut. Dermed, kun innekatter. Så hun trenger ikke å bli sterilisert, hannkatten min er kastrert. Og de er 14 år

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Steriliser henne!

IKKE slipp hun ut før det er gjort!

Anonymkode: 09f1c...534

Hadde selvfølgelig sterilisert hun om hun skulle være en utekatt. Men det er hun ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det brystvorten til katten er det stor sannsynlighet for kreft. 

Ååh, jeg håper virkelig ikke det. Men har tenkt litt på det selv siden det er en "klump". Jeg er litt usikker på om det er selve brystvorten da jeg ikke har undersøkt selv (da jeg ikke bor der). Men jeg tipper det er det. Får høre hva dyrlegen sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som en brystvorte. Hann katten min har også brystvorter. Akkurat som menneskene. 

Anonymkode: 6a48f...be1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde selvfølgelig sterilisert hun om hun skulle være en utekatt. Men det er hun ikke

Sterilisering er også for forebygging av kreft. Mulig det er litt for sent for pusen din, dessverre

Anonymkode: 880da...63c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

20240406_181217.jpg

Glemte å ta med at begge kattene mine er innekatter, og hun trenger dermed ikke å bli sterilisert. I tillegg er de 14år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser ut som en brystvorte. Hann katten min har også brystvorter. Akkurat som menneskene. 

Anonymkode: 6a48f...be1

Ja jeg tror det er brystvorten. Men så rart at den er såå stor i forhold til de vanlige som er så bittesmå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterilisering er også for forebygging av kreft. Mulig det er litt for sent for pusen din, dessverre

Anonymkode: 880da...63c

Det har jeg desverre ikke visst, at det kunne forebygge kreft. Jeg tenkte bare på å kastrere hannkatten min når han var gammel nok, da han bare markerte, men også for at de ikke skulle få kattunger. Jeg får se hva dyrlegen sier. Om det er kreft, så kan de jo forhåpentligvis fjerne det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første jeg tenkte at dette kanskje var en v eldig stor flått. 

men er kanskje litt tidlig enda..     

Anonymkode: e8838...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

første jeg tenkte at dette kanskje var en v eldig stor flått. 

men er kanskje litt tidlig enda..     

Anonymkode: e8838...9ee

Ja jeg trodde også det med en gang jeg så det. Men det var ikke det, skulle mesten ønske det for da hadde jeg ihvertfall bare kunne fjernet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du klar over hvor stressende løpetid er for en katt? Om du virkelig er glad i kattene dine kastrerer du dem uansett.

Anonymkode: 49b1b...746

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Glemte å ta med at begge kattene mine er innekatter, og hun trenger dermed ikke å bli sterilisert. I tillegg er de 14år.

Jo det trenger hun. Kreftfaren øker for hver løpetid, stress hver løpetid. Jeg kaller det dyremishandling når man bevist ikkr kastrer fordi det bare er innekatt. Sykt når man har den kunnskapen man har. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok kreft/svulst-faren er stor på en inntakt hunnkatt som aldri har hatt kull. Dra til dyrlegen, så kan hen si om det er godartet eller om det bør tas bort. Brystvorten ser "snill" ut på bildet, men det vet en sikkert ikke før den er undersøkt skikkelig. 

Anonymkode: ef859...09d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...