Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har studert sykepleie på Oslomet Pilestredet? Hva synes dere om opplegget, praksis, eksamen, osv? Fornøyde? Har hørt både og men vil søke der til høsten!

Anonymkode: 3f21e...d00

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerte der i nesten to år på sykepleien. Ligg unna er mitt råd , prøv heller Lovisenberg , har hørt at de har mye bedre kvalitet på sykepleiestudiet. Lovisenberg er en ren sykepleiehøgskole og har hørt fra studenter som har studert der at de er rimelig fornøyde med opplegget  og får god og tett oppfølging. 

Anonymkode: 20998...dee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg studerte der i nesten to år på sykepleien. Ligg unna er mitt råd , prøv heller Lovisenberg , har hørt at de har mye bedre kvalitet på sykepleiestudiet. Lovisenberg er en ren sykepleiehøgskole og har hørt fra studenter som har studert der at de er rimelig fornøyde med opplegget  og får god og tett oppfølging. 

okay, takk! men hva er egentlig dårlig med oslomet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

okay, takk! men hva er egentlig dårlig med oslomet?

Det er rett og slett for stort - hvert kull er på ca 500 studenter. Kvaliteten også så som så, selv om det jo selvsagt er flinke undervisere der og. Og da sier det seg selv at det er vanskelig å oppnå god oppfølging man gjerne trenger i sykepleieutdanningen. Og et er ikke bare jeg som sier dette - sykepleietudanningen er vel den på OsloMet som scorer lavest på studiebarometeret som sendes ut til andreårsstudenter fra NOKUT. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er rett og slett for stort - hvert kull er på ca 500 studenter. Kvaliteten også så som så, selv om det jo selvsagt er flinke undervisere der og. Og da sier det seg selv at det er vanskelig å oppnå god oppfølging man gjerne trenger i sykepleieutdanningen. Og et er ikke bare jeg som sier dette - sykepleietudanningen er vel den på OsloMet som scorer lavest på studiebarometeret som sendes ut til andreårsstudenter fra NOKUT. 

oj... ja nei det visste jeg ikke. det er en del studenter, ja. hva slags oppfølging trenger man, gjelder det praksis eller eksamen?  takk for at du svarer

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også søke sykepleie til høsten, og vurderer både OsloMET of Lovisenberg. Har skjønt et Lovisenberg har et kristent verdigrunnalg - hvor mye merkes dette? Noen som har gått der den senere tid?

Anonymkode: 374e2...10b

AnonymBruker
Skrevet

Fordelen med Oslo Met er at de har mange og varierte praksisplasser. Kanskje jeg var heldig med veiledere, jeg fikk alltid raskt svar hvis jeg kontaktet dem. Mulig Lovisenberg er bedre, men jeg syntes Oslo Met var helt ok. Litt mye fokus på «varme hender» og lite på patofysiologi og farmakologi, men sånn er det vel på de fleste skoler. 

Anonymkode: 25c29...190

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal også søke sykepleie til høsten, og vurderer både OsloMET of Lovisenberg. Har skjønt et Lovisenberg har et kristent verdigrunnalg - hvor mye merkes dette? Noen som har gått der den senere tid?

Anonymkode: 374e2...10b

Det merkes ganske mye i de innledende fagene i hvert fall.

Anonymkode: aa170...174

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

har hørt oslomet har blitt bedre, men at de har dårlig kommunikasjon og gir sene beskjeder 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordelen med Oslo Met er at de har mange og varierte praksisplasser. Kanskje jeg var heldig med veiledere, jeg fikk alltid raskt svar hvis jeg kontaktet dem. Mulig Lovisenberg er bedre, men jeg syntes Oslo Met var helt ok. Litt mye fokus på «varme hender» og lite på patofysiologi og farmakologi, men sånn er det vel på de fleste skoler. 

Njæh OsloMet og Lovisenberg har tilgang til nesten samme praksisplasser. De har begge avtale med Helse Sørøst hva gjelder sykehuspraksisen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Njæh OsloMet og Lovisenberg har tilgang til nesten samme praksisplasser. De har begge avtale med Helse Sørøst hva gjelder sykehuspraksisen. 

De jeg kjenner som gikk på Lovisenberg havnet mye oftere langt unna i praksis, men det kan jo være at de hadde uflaks. 

AnonymBruker
Skrevet

Har det mye å si hvor man går? Får man ikke lik vurderinger, er ikke eksamen likt og praksis likt? Eller kan noen svare meg på hva som er dårlig med OsloMet for jeg skjønner ikke 

AnonymBruker
Skrevet

Går selv sykepleie på OsloMet nå. Stortrives. Har intrykket av at mye av kritikken stammer fra endel år tilbake. Har intrykk av at de har ordnet opp i det meste. De jeg går med er ialefall veldig fornøyde. 

Vet til og med om noen som bytta fra Lovisenberg grunnet de gameldagse diakonisse holdningene der borte.

Anonymkode: c2a31...f86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...