elvira1979 Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har jobbet i en privat grafisk bedrift i over to år nå, uten å ha gått opp noe som helst i lønn (bortsett fra i prøveperioden). Da jeg også har fått flere og flere arbeidsoppgaver og ansvarsområder etterhvert, er det ingenting som tilsier at jeg ikke skal kunne be om mer lønn. Det jeg er usikker på, er hvor mye man kan be om. Dette er min første faste jobb etter endt utdannelse, så jeg har aldri vært i denne situasjoen før. Noen som har noen tips? På forhånd takk!
Shea Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 Det står sikkert i ansettelses kontrakten din når det på året det er tid for lønnsforhandlinger. Ta det opp da på nærmere medarbeidersammtale i den forbindelse. I forkant burde du forsøke å få informasjon om hva andre med liknende erfaring og sammenlignbare tjener slik at du vet hva som er realistisk å be om.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 Lag deg en liste over hvilke ytterligere arbeidsoppgaver og ansvar du har fått siden du begynte. Ta gjerne med ting som har gått ekstra bra. Har du gått noen kurs? Har du fullført noen viktige prosjekt? Sjekk opp statistikk for yrkesgruppen via fagforening eller ssb og bruk det som argument dersom det er relevant. Sett deg et minstemål du kan godta, et beløp du blir fornøyd med og ett du blir meget godt fornøyd med. Start med å argumentere for det høyeste. Lykke til!
elvira1979 Skrevet 10. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2006 Takker for innlegg! I forkant burde du forsøke å få informasjon om hva andre med liknende erfaring og sammenlignbare tjener slik at du vet hva som er realistisk å be om. ← Noen som kjenner seg igjen, og har et tips å komme med?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå