Gå til innhold

Fødekasse til katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten vår venter kattunger (vi er forverter for henne), og dette er første gang vi skal ha kattunger her hjemme. Har fått en del tips fra oppdretter, bl.a. at man kan bruke en tilpasset pappeske el.l. som fødekasse, eller et passe stort hundebur med avtagbart tak. Har noen av dere erfaringer/tips om hva som passer best/er mest sannsynlig at hunnkatten vil godta? Ser for meg at hun plutselig bestemmer seg for klesskap/seng som fødested … 

Tar også gjerne imot praktiske råd og tips når det gjelder kattefødsel 😃

Anonymkode: 0f22c...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pappeske holder mer enn nok, men et bur er enklere å vaske 😊 Kjøpe tisselaken engangsbruk eller som kan vaskes. 

Sett kassen på et sted som kan ligne på et "skap" eller et mørk hjørne. 

Pusen vil som regel ønske å trekke seg tilbake og ikke bli forstyrret. 

Vi har selv en pus på foravtale som skal føde snart. Her blir det nok senga siden hun nå har tatt over hele senga 😅 Å da er det å tilpasse seg pusen. Ellers vil hun stresse både før og etter fødsel. 

Anonymkode: 3ab54...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten føder der hvor den har lyst til å føde. Kanskje i klesskapet. Eller på siden av sofaen hvor den får være i fred. Våres katt fødet på siden av sofaen. 

Anonymkode: 288f9...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt som avskydde klapp og kos foretrakk selskap under fødsel. En gang våknet jeg av våt pute og mjauende kattunge tett oppi ansiktet. En gang var jeg på do da hun kom løpende inn og hoppekravlet oppi fanget på meg med en kattunge halvveis ute. (Ungene ga den navnet Dassrull Larsen) Så noen katter gjemmer seg og noen foretrekker selskap. Akkurat denne katten tror jeg så på meg som en slags uoppdragen mislykket katt for var hun misfornøyd med noe nappet hun meg ofte i nakken om hun kom til. Når hun hadde kattunger kom hun drassende med dem oppi sofaen om jeg satt der før hun forsvant inn i et annet rom for å sove ut. Da var min jobb å sitte der i noen timer til hun følte for å være mamma igjen. Forlot jeg sofaen kom hun etter meg med en unge i kjeften og la den foran meg. Hun var en sånn katt som fikk meg til å føle meg som verdens største idiot daglig bare ved å se på meg.

Anonymkode: 517f3...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...