Gå til innhold

Strikking på møter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Anonymabcdef skrev (Akkurat nå):

Det henger ikke helt sammen med det du skriver om at de som har holdt foredrag ikke har visst at du strikket før du la strikketøyet på bordet i pausen🤣 

Om det er noen jeg ikke kjenner får de spørsmål, de jeg kjenner fra før av men ikke har vært på foredrag hos får faktisk ikke spørsmål om det er greit eller ikke!

Anonymkode: 9ba2a...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg savner digitale møter. Jeg er student og strikker ikke i forlesning, men burde gjort det. Får meg med meg så lite fordi tankene ender helt andre plasser. Har prøvd å tegne eller fikle med noe lite, men hjelper ikke så bra som strikking

Anonymkode: 1cb63...202

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er pedagogisk leder i en barnehage og jeg strikker ikke, men damene som er ansatt på min avdeling strikker dessverre på møter.

Jeg har sagt at jeg synes det er forstyrrende å holde møte når 4-5 damer  strikker, drar i trådene og ser på oppskriften, også hører vi lyden av metallpinner som klirrer.

Jeg ble møtt med motstand da jeg sa at strikking er forstyrrende, og to ble faktisk sure.

På neste møte skal en av storstrikkene som ble sur på meg holde møtet, og da skal jeg ta med min sønns Rubiks kube og vri og vende på den og se om noen reagerer.

Rubiks Kube lager knirkelyd omtrent akkurat like høyt som strikkepinner.

Anonymkode: fa367...84c

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette må være offentlig sektor.

Anonymkode: b3ca3...280

Nei, ikke vanlig der. Må bare være på enkelte arbeidsplasser.

Anonymkode: 6f0eb...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor så sinte?

Jeg ønsker ikke å forstyrre noen rundt meg, og tar hensyn. Er det ikke tid og sted, eller noen forstyrres, så lar jeg være. Jeg kjenner min besøkelsestid og omgivelser nok til at jeg ser hvor jeg kan strikke, og hvor jeg bør ta notater.

Jeg har til dags dato aldri strikket i et møte på jobb, fordi jeg synes det virker litt useriøst. Jeg trenger likevel å ha noe i hendene, så da noterer jeg. Så må jeg innrømme at jeg legger inn noen dopauser og hentekaffepauser når jeg egentlig ikke må, hvis det blir for kjedelig. Jeg har ADHD, og må ta litt forhåndsregler, samtidig som jeg forsøker tilpasse meg så godt jeg kan. 

På større arrangementer osv som jeg sliter litt med å sitte i lang tid bruker jeg å melde meg til oppgaver, så får jeg løpe litt rundt her og der. 

Anonymkode: a9330...c8e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om det er noen jeg ikke kjenner får de spørsmål, de jeg kjenner fra før av men ikke har vært på foredrag hos får faktisk ikke spørsmål om det er greit eller ikke!

da får ikke alle spørsmålet og uansett tar ikke det bort faktumet at det kan påvirke andre til å begynne. Uansett om man får spørsmål om det og flere sitter klart med strikketøyet er det ikke så lett å si nei, spesielt om man er ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Yodas skrev (31 minutter siden):

Jeg har strikket på møter et par ganger. Men da har det vært bullshitmøter jeg har blitt tvunget med på, så da har jeg strikket på pur trass.

Det er på slike møter jeg også har strikket.

Anonymkode: 506ff...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg savner digitale møter. Jeg er student og strikker ikke i forlesning, men burde gjort det. Får meg med meg så lite fordi tankene ender helt andre plasser. Har prøvd å tegne eller fikle med noe lite, men hjelper ikke så bra som strikking

Skal jeg gi deg et gulltips? Noter fra forelesningen... Alt de sier. Har ADHD, jeg. Var det eneste som funket. 

Anonymkode: c7727...02f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som leder med personalansvar så synes jeg det er greit at det blir gjort håndarbeid på møter. Det er ofte de som følger mest med, de gjesper ikke f.eks. I tillegg så ville de uansett gjort andre ting om de ikke fikk gjøre håndarbeid, som å tegne, skrible, bevege på bena, klikke med penner, se ut av vinduet osv.

Anonymkode: b96f4...ede

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden det er greit å drive med fritidsaktiviteter på møte/kurs, skal jeg ta med meg spikkesaker og spikke litt!

IMG_5922.png

Anonymkode: 5593d...5db

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Sorry, men strikking har INGENTING å gjøre på jobb. Om det skal være normen tar jeg med meg min nintendo DS her etter og sier at jeg kan høre og game samtidig...

Anonymkode: 27df4...c17

Hehe, jeg liker å spille Tetris mens jeg ser tv, burde kanskje begynne med det på jobb også.

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Får jeg beskjed om å legge det vekk gjør jeg det, men da tegner jeg i notatboken min og dét er mer synlig og sikkert irriterende enn strikkingen.

Tegning lager ikke mer lyd enn å ta notater, så det kan ikke sammenlignes med strikking. Strikkere tror man ikke hører, men det gjør man. 

Anonymkode: f7b89...e87

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius

Synes det er veldig uprofesjonelt (drive med fritidsaktivitet på jobb?) dersom det er møter i forbindelse med jobb, generelt veldig forstyrrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Skal jeg gi deg et gulltips? Noter fra forelesningen... Alt de sier. Har ADHD, jeg. Var det eneste som funket. 

Anonymkode: c7727...02f

Jeg skulle gjerne gjort det, men man rekker ikke å notere alt de sier. Noterer jeg ned det jeg rekker får jeg ikke med meg alt det andre de sier😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si ifra.

Da jeg jobbet på sykehjem på friåret mitt etter VGS, så satt jeg og strikket mens vi ventet på å vaktskifte og rapport. Jeg var 19 år og tenkte ikke over det. Jeg fikk med meg det som ble sagt, men tenkte ikke over at andre synest det var distraherende.

Husker at en de erfarne avbrøt rapporten og ba meg la være å strikke når det ble avlevert rapport. Da sluttet jeg selvfølgelig med en gang og har tenkt meg om siden. Det var selvfølgelig litt flaut der og da, men tok meg ikke nær av det, og det ble sagt på en fin måte. Det er en no go å strikke på møter.

Endret av missmcbeal
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg sitter i ro, håndleddene beveger seg knapt.

Tviler, har sittet vedsiden av en under bordet strikker på noen møter og har konsekvent måtte flytte på meg pga bråk og forstyrrende bevegelser.

Om du absolutt må gjøre noe så lat i det minste som om du følger med og skriv litt istedenfor det er like forstyrrende men fullt forståelig 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg skulle gjerne gjort det, men man rekker ikke å notere alt de sier. Noterer jeg ned det jeg rekker får jeg ikke med meg alt det andre de sier😅

Derfor en bare skriver stikkord som gjør at en kan skrive referat 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg strikker, men strikker ikke i møter på jobben, foreldremøter eller lignende. Strikker gjerne på konferanser, og da jeg var student, på forelesninger. Jeg har forskjellige typer strikketøy. Noe egner seg bare til venterom eller lange togreiser (mye konsentrasjon), andre egner seg godt til kursstrikk (typisk rettstrikk eller sokker uten garnskifte). Strikker jeg på kurs/konferanser, bruker jeg tre- eller bambuspinner og magic loop, gidder ikke risikere at en av settpinnene ramler på gulvet. Har tråden i en tøypose i fanget slik at jeg ikke ser ut som en fekter når jeg henter mer tråd. 

Ærlig talt er jeg uenig i at de som drodler forstyrrer mindre. De er jo helt oppslukte i tegningene, ser bare ned og de flytter stadig på arket. Jeg blir også mer forstyrra av penneklikking, risting på føtter og at folk rir på stolene. 

Anonymkode: ad793...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er kjempeirriterende og respektløst- blir usikker av å lede møter når flere sitter og strikker 😑 

til dere som strikker; synes dere det er greit om alle andre møtedeltakere/ kursdeltakere sitter på mobilen under møtet/kurset?? Synes dere det er respektfullt? Jeg personleg klarer fint å høre på samtidig som jeg lester vg på mobilen - så da kan jeg gjøre det - slik at jeg ikke kjeder meg? 

Anonymkode: 80c18...bdf

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...