Gå til innhold

Alenemor og student.


student mamma

Anbefalte innlegg

 

jeg er førstegangsgravid,  uten familie rundt meg men til gjengjeld med god støtte fra venner som er tilgjengelig for meg og barnet mitt når den blir født. barnefar ønsker ikke barnet derfor han slo opp, enn å ta ansvart mens jeg ønsker å beholde barnet. jeg er 6 uker på vei, er student som går i andre året mitt, og må flytte ut fra kollektivet jeg bor i  om 3 mnd, jeg sitter fast og vet ikke hvordan hjelp jeg kan søke eller be om

 

setter pris på alt slgas hjelp og støtte, gjerne fortell meg om det finnes noe gruppe for alene mødre 

Endret av student mamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du nevner venner. Har du familie?

Anonymkode: 1faf3...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mottar støtte fra lånekassen, kan du få fødselsstipend og barnetillegg videre.

Om du jobber ved siden av, kan du ha rett på foreldrepenger i tillegg. 

Du kan ha rett på en del stønader fra NAV som aleneforsørger, se nav.no - de gar en god oversikt. 

Du har rett på bidrag fra far, eventuelt bidragsforskudd fra NAV om far tjener veldig lite. 

Avhengig av hvor du bor, finnes ulike nettverksgrupper for aleneforeldre. Du kan også ha rett på prioritet til barnehageplass etter hvert, det er opp til kommunen du bor i.

 

Anonymkode: 11409...aff

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ofte studenttilbud der du kan snakke med psykolog eller rådgiver der du studerer. Kan du ta kontakt med dem i morgen og bestille time? 
 

jeg skjønner ikke helt innlegget ditt. Har du barn allerede og venter barn? 

Anonymkode: e5bb3...3e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

De har ofte studenttilbud der du kan snakke med psykolog eller rådgiver der du studerer. Kan du ta kontakt med dem i morgen og bestille time? 
 

jeg skjønner ikke helt innlegget ditt. Har du barn allerede og venter barn? 

Anonymkode: e5bb3...3e9

Jeg syns også det var vanskelig å forstå. Om det fantes et barn fra før og nå var hun gravid 6 uker på vei. 

Anonymkode: 1faf3...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk om studentbolig. Studentbarnehagene er veldig gode (Blindern i alle fall). Du får fødselsstipend fra lånekassen og kanskje også overgangsstønad fra nav? Det er mange gode ordninger for studenter med barn. 

Anonymkode: 99de3...e66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du nevner venner. Har du familie?

Anonymkode: 1faf3...cac

Nei dessverre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

.

Endret av student mamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg syns også det var vanskelig å forstå. Om det fantes et barn fra før og nå var hun gravid 6 uker på vei. 

Anonymkode: 1faf3...cac

jeg har ikke barn, det blir da mitt første, beklager hvis jeg var utydlig 

Endret av student mamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva studerer du? :) Noen studieprogram er nok enklere å tilrettelegge enn andre. Du bør ta kontakt med studieveileder.

Anonymkode: 713d3...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...