AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #1 Skrevet 7. april 2024 Når begynte dere å ta imot besøk etter fødsel? Har familie langt unna, som allerede begynner å snakke om/planlegge tur etter barnet fødes i juli. De skal ikke bo hos oss, men merker likevel jeg blir helt stressa av det. Aner jo ikke hvordan formen min er etterpå, hvordan babyen er, akkurat når han blir født osv. Anonymkode: cb5cb...80b
Hedda-78 Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Hadde besteforeldrene på besøk i en uke da baby var 5 uker.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 Hadde lett tatt i mot besøk fra første stund. Foreldrene mine kom på besøk etter ei lita uke, og det var nydelig. Så lenge dere har et godt forhold, greit med plass eventuelt hotell, og gode grenser så kan dere jo diskutere det sammen. Anonymkode: 28a71...5da 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 På sykehuset med familie. Fikk venner på besøk første uka. Jeg hadde en traumatisk fødsel og hadde behov for å være med andre som gav meg gode følelser og god energi Jeg er langt fra en sosial person, jeg var sikker på at jeg ikke kom til å ønske besøk før lenge senere. Liker egentlig ikke ha besøk ellers! Man er ulike, og man må kjenne på hva man føler, men jeg er glad jeg aldri satt noen begrensning på besøk eller sa bastant det ene eller det andre. I din situasjon tenker jeg, det er positivt de ikke planlegger å bo hos dere, og at med det, forstår de at man også trenger litt ro. Hva tror du at du blir stressa over når du tenker på det? Anonymkode: 24943...fc7 2 1
Millinea Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 Fikk det unnagjort dag 1 og 2. Var i drittform og hadde veldig vondt. Baby var rolig. Resten av uka ble tøff og hektisk så hadde blitt en stund til neste mulighet. Angrer ikke.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Skrevet 7. april 2024 Ville bare sagt at dere gir beskjed når dere er klare for besøk. Enkelt og greit! Du må kjenne selv når du er i form til det, og drite i hva andre mener. Gjør det som føles rett for deg og din familie. Anonymkode: c07c5...4fd 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #7 Skrevet 7. april 2024 Fikk besøk dag 5. Var utslitt og jævlig og besøket vekket meg og baby som sov. De var fornærmet over at jeg ikke hadde stelt istand til de kom. Var godt å få det overstått med minst mulig drama. Anonymkode: 20eb0...f32 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #8 Skrevet 7. april 2024 Hadde besøk fra dagen etter fødsel på sykehuset. Mine foreldre kom en uke på besøk da baby var 3 uker. Syns bare det var hyggelig med besøk. Ingen forventet noe av meg de første par ukene, og koselig å vise fram baby. Snill svigermor og svigerfar som hjalp mye til. Ingen forventer å bli vartet opp av deg 🙂. De vil bare treffe babyen. Og de som kommer er vel nær familie og venner. De har nok med noe til kaffen og ordner alt. Og blir du sliten, er det bare å si fra. De fleste som besøker nybakte foreldre har vett nok til å gjøre besøket kort. En liten time er nok. Anonymkode: 0774c...aa1 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #9 Skrevet 7. april 2024 Fikk besøk samme dag av de som var i nærheten. Var så koselig. Veldig lei meg for at mamma bodde så langt borte at hun ikke kunne komme med en gang. Anonymkode: 3287b...879 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #10 Skrevet 7. april 2024 Foreldrene mine kom 5 dager etter fødsel, faktisk før vi var kommet hjem fra sykehuset (komplikasjoner). Søstera mi kom 6 dager etter fødsel. Alle bodde hos oss, men vi hadde to ledige soverom og ålreit med plass. Alle sammen var altså hos oss da vi kom hjem fra sykehuset, og var her over en helg. Alt dette var planlagt på forhånd men med full forståelse om at vi kunne avlyse ved behov. Det endte opp med å være en velsignelse, de handla og laga all mat, vaska hus og vaska klær. Jeg var svært medtatt og hadde komplikasjoner som gjorde meg nesten immobil, klarte såvidt å gå mellom sofa, seng og stol. Mannen min hadde full jobb med å håndtere barnet og meg i min reduserte tilstand, så all hjelpen de kom med var svært velkomment. Men jeg må si at jeg nok hadde synes det var vanskeligere om det var hans familie så tett på en tøff fødsel med en del intime plager. Søstera mi hjalp meg i dusjen for eksempel. Det hadde jeg ikke akkurat latt svigerinnen min gjøre. Anonymkode: 33245...3c0 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #11 Skrevet 7. april 2024 Forskjell på folk. Moren min kom like etter fødsel og var til stor hjelp, faren min kom på besøk da babyen var 4mnd og var mer til belastning enn avlastning. Anonymkode: 2462c...d44 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #12 Skrevet 7. april 2024 Foreldrene mine kom samme dagen vi kom hjem fra sykehuset. De hadde kjøpt med mat og kake, tok klesvask og ryddet litt i huset. Ellers kom det folk på besøk fremover de neste ukene. Gikk helt fint. Si til folk at det ikke blir noe servering. Bare sitt i sofaen og ta det med ro. Folk skjønner jo det Anonymkode: f78a1...54d 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #13 Skrevet 7. april 2024 Svigerfamilien min snakket også mye om besøk da jeg gikk gravid. ”Heldigvis” for oss var det covid og RS utbrudd da lille kom, så det ga meg litt frikort til å unngå så mye besøk, men jeg ble likevel veldig stresset over all praten. Jeg tror det beste er å prøve å forberede familien på at du ønsker litt fred og ro i starten slik at det ikke kommer som noen sjokk. Jeg vet at mange i familien vår ble skuffet over at vi ikke slapp de tettere innpå, men det er til syvende og sist deres problem. Selv om det føles leit.. Om jeg ikke husker helt feil så sendte vi ut en felles sms om at vi gledet oss til at alle skulle få møte og bli kjent med lille, men at vi følte behov for ro den første tiden hjemme. Og at vi kom til å be alle på besøk så fort vi følte oss klare☺️ Anonymkode: 52abe...f95 2
ValarMorghulis Skrevet 7. april 2024 #14 Skrevet 7. april 2024 (endret) Imponert over (og litt sjalu) på dere som orker/ønsker å ha familie boende hos dere kort tid etter fødsel. Da vi fikk første barnet kom både svigers og min mor på besøk etter en ukes tid, men ingen bodde hjemme hos oss. Både jeg og samboer opplevde det likevel som utrolig stressende, og ingen av oss følte vel at vi var helt i stand til å «underholde» besøket i den grad det gjerne forventes når de kommer langveisfra. Dette til tross for at fødselen var veldig fin, og at alt på papiret egentlig var tipp topp. Likevel var alt så ferskt, vi var usikre på det meste, jeg var veldig var for andres meninger - ville ikke gjøre noe feil, men ønsket også å finne ut av ting på egen hånd uten masse velmenende tips og triks. Knakk heller ikke søvnkoden før etter et par uker, så den første uka med barnet sov jeg til sammen 20 timer. For vår del var det veldig fint og koselig å få besøk fra familie og venner som bor i nærheten av oss, da vi ikke fikk dårlig samvittighet for å sende de hjem igjen etter 30-60 min. Nå venter vi barn igjen, og denne gangen har vi sagt pent ifra til svigers og mamma at vi ønsker å vente med tilreisende besøk til vi får kommet oss litt ovenpå, og faktisk har kapasitet til å ta imot besøk i mer enn en time om gangen. Dette for at alle skal få mest mulig utav reisen, og faktisk få glede av det Endret 7. april 2024 av ValarMorghulis Avsnitt 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #15 Skrevet 7. april 2024 Kvinner har fått barn fra tidenes morgen og det er helt naturlig. Og det er bare idag at vi er så hårsåre at vi skal isolere oss til barnet er 15 år! Helt merkelig og uforståelig. Familien har fått et nytt medlem, klart stolte besteforeldre vil se det som nyfødt! Jeg greier aldri å fatte at noen vil ta fra dem dette. Aldri! Et besøk trenger jo ikke vare 3 timer, 15 minutter holder lenge. Og alle er tilfreds og man styrker samholdet i familien. Hvilken bestemor er veldig velvillig til å være barnevakt når hun måtte vente 15 år før hun fikk se " livets dessert" ? Hvertfall hadde jeg blitt meget restriktiv. Velvilje og kjærlighet må fortjenes. Anonymkode: fa6e4...11a 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #16 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kvinner har fått barn fra tidenes morgen og det er helt naturlig. Og det er bare idag at vi er så hårsåre at vi skal isolere oss til barnet er 15 år! Helt merkelig og uforståelig. Familien har fått et nytt medlem, klart stolte besteforeldre vil se det som nyfødt! Jeg greier aldri å fatte at noen vil ta fra dem dette. Aldri! Et besøk trenger jo ikke vare 3 timer, 15 minutter holder lenge. Og alle er tilfreds og man styrker samholdet i familien. Hvilken bestemor er veldig velvillig til å være barnevakt når hun måtte vente 15 år før hun fikk se " livets dessert" ? Hvertfall hadde jeg blitt meget restriktiv. Velvilje og kjærlighet må fortjenes. Anonymkode: fa6e4...11a For en kommentar, glad for at du ikke er i min familie! Anonymkode: 52abe...f95 9 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #17 Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For en kommentar, glad for at du ikke er i min familie! Anonymkode: 52abe...f95 Det tror jeg ikke du er, du kjenner meg ikke. Jeg er en som setter familien min over alt annet på jorden. Så du kan spare deg . Anonymkode: fa6e4...11a 1
Gjest jegerrinne Skrevet 7. april 2024 #18 Skrevet 7. april 2024 Fra dag 1. Årsak jeg hadde enten at svigers eller søsteren til mannen så til babyen,mens jeg var å stelte kua i fjøset på eftan. På morgenen var babyen med i fjøset . Naboer kom og innom løpet av første uka
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #19 Skrevet 7. april 2024 Helt nær familie har fått komme i løpet av den første uka. De to første ukene er jo far også hjemme, så jeg synes det var helt greit å få besøk i den tiden. Anonymkode: b479e...0d8 2
Saschi Skrevet 7. april 2024 #20 Skrevet 7. april 2024 På sykehuset dagen etter en laaaaang fødsel som ente i hastekeisersnitt. Skulle ønske at de kunne ha ventet en uke eller to. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå