Gå til innhold

Reise alene i 14-16 dager i desember?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og skal reise alene et par uker i slutten av desember. 

Jeg ønsker opplevelser/gåturer/strand/bading/surfing. Varmt (sammenlignet med Norge) og sol. Og at det er trygt å reise alene. Gjerne møte andre mennesker også :) 

Jeg tenkte først f.eks Bali eller Costa Rica. Men det er jo bare 14-16 dager (inkludert reisedager) jeg har til rådighet, så kanskje Granca eller Tenerife er bedre der flyreisen er kortere? 

Hvor ville dere reist? 

Anonymkode: 1a688...280

Skrevet

14-16 dager er nok tid til å reise ut av Europa syns jeg. Hadde det vært en uke ville jeg valgt f.eks Madeira, Azorene, Kapp Verde eller en av kanariøyene. Du kan jo evt besøke 2-3 av Kanariøyene eller kombinere Madeira + Azorene når du har to uker 🤩

Jeg har reist alene til sørøst-Asia og følt meg trygg der, både i Thailand, Vietnam, Kambodsja, Malaysia og Bali. Så jeg ville kanskje vurdert en av disse destinasjonene hvis jeg skulle reise i desember.

AnonymBruker
Skrevet

Jul i Costa Rica er å anbefale. 

Bra klima, surfemiljø, nydelig natur/strender, dyreliv og god mat. I tillegg opplevde jeg menneskene der som veldig trivelig og imøtekommende. 

Anonymkode: 24dd3...def

AnonymBruker
Skrevet

14-16 dager er fint på Bali, men husk at det er regntid i desember. Men du kan jo fint fly ut av Europa når du har såpass god tid.

Anonymkode: 7bc04...d7e

AnonymBruker
Skrevet

Tror du vil kjede deg alene på Kanariøyene, dra heller litt lengre og varmere steder. 

Anonymkode: e5ce4...c60

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde dratt til Thailand. Eventuelt Mexico.

Anonymkode: 207c2...f04

AnonymBruker
Skrevet

Senegal

Anonymkode: 46d82...b18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 18.46):

Jul i Costa Rica er å anbefale. 

Bra klima, surfemiljø, nydelig natur/strender, dyreliv og god mat. I tillegg opplevde jeg menneskene der som veldig trivelig og imøtekommende. 

Anonymkode: 24dd3...def

Jul i Costa Rica er fint, men det er turistsesong og dyrt. Generelt er Costa Rica et dyrt land å feriere i. Ville aldri reist dit for 14 dager. Costa Rica er et land man må oppleve og reise rundt i, er min erfaring etter å ha vært der noen ganger. 

Anonymkode: 70ebf...a5d

Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt en av turene til Carpe Diem. De har mange forskjellige reisemål og selv om man reiser alene, så reiser man sammen med noen.

Jeg har ikke prøvd dem selv, men snakket med noen tidligere i uka som bare benytter dem som "turoperatør".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...