Gå til innhold

Noen dronepiloter her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fløy en del drone da det var helt ferskt for en del år siden. Da gikk drona fremover og bakover med den ene spaken og høyre og venstre med den andre spaken. Oppdrift og neddrift ble gjort med knappene på oppe på siden av kontrollen. Her var det slik at dersom jeg slapp knappen for oppdrift, så forble drona i denne høyden. For å redusere høyden måtte jeg trykke på den andre knappen. Jeg kunne altså sette drona til en høyde, for deretter å legge fra meg drona - og drona forble i denne høyden.

Nå tenker jeg å starte opp med drone igjen, for fotografering. Jeg vil også etter hvert gå over til fpv. Jeg lastet ned et simulatorspill for drone, og nå er oppdriften på spaken. Slipper jeg denne spaken, så mister drona høyde. 

Så, hvordan styres droner nå til dags? Er det ikke lenger slik at jeg kan legge fra meg drona, og så forblir drona i denne høyden? 

Anonymkode: 5cba0...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen som flyr drone her inne?

Anonymkode: 5cba0...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avhengig av leverandør, har du position og altitude hold vil det funke som du husker men flyr en fpv for opplevelsens del (og ikke for å stå stille her og der for å ta bilder) så flyr en gjerne uten dette. 

For egen del flyr/fløy jeg kun uten gps og hold funksjoner da det er ekstremt kjedelig..

Anonymkode: c1b10...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så, hvordan styres droner nå til dags? Er det ikke lenger slik at jeg kan legge fra meg drona, og så forblir drona i denne høyden? 

På min DJI er det to spaker som styrer opp ned, rotasjon, fram og tilbake og sidelengs. Slipper jeg spakene, holder drone seg på posisjon.

Anonymkode: 36500...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere forskjellige sett måter å styre på en kan velge fra menyen. Selv flyr jeg etter "ps4-metoden". En ble plutselig en jævli god dronepilot pga alle de timene med ps4 man har🤭

Anonymkode: dd824...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...