Gå til innhold

Kjølne forhold til "gammel" venn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en 50 år gammel mann som har en venn jeg har hatt siden vi var 5 år, derav mye felles venner fortsatt felles foreldre som bor ved siden av.

Forholdet mellom akkurat oss er er greit men min venn har mistet normal oppførsel, hele tiden skal han tulle med folk, gå på grensen etc.. (Etter mitt syn mye over uten at han skjønner det selv)

Så døtrene vil ikke ha noe med han å gjøre, i tillegg blir jeg flau når vi går ut og tar en øl begge single. Ene gangen ville han sette seg ned å prate med noen som er så vidt 20 år kommenterte puppene til en dame på en i mitt hode vulgær måte (Men ikke nedsettende)

Minn venn har masse penger men har drukket for mye for lenge og også begynner å slite litt med helsa.

Han har også ofte annerledes oppfatning en andre å forstår ikke når en forsøker å prate med han at det å gå på grensa ikke er nødvendig å tidvis flaut, har måttet gjenta dette noen ganger men ingenting endrer seg.

Han spør om vi skal til syden sammen ut å spise etc men jeg sier høflig nei, da oppførselen er såpass annerledes, han sier selv han er som vi var før og at det er alle andre som har forandret seg.

Har litt dårlig samvittighet da han som sagt er syk jeg mener selvpåført da han ikke har behøvet å gjøre mye siste 15 åra å sitte hjemme gjøre litt investeringer uten trening etc setter etter hvert spor.  Har tilbudt å kjøpe 10 timer hos psykolog å at han bør slutte redusere alkoen.

Begynner å bli litt dårlig stemning når jeg hele tiden skal blande meg i hans liv. Dessuten synes respekterer han ikke folk å kommer med konflikter hele tiden da han ofte har en annen oppfatning(Jeg har sett gjennom fingrene da min venn alltid har vært sånn men det begynner å bli ille)

 

Ønsker ikke å avslutte vennskapet helt men ønsker mindre kontakt, Noen som har forslag kan jeg oppnå dette på en respektfull måte

når vi har hatt kontakt nesten en gang om dagen (Selvsagt ikke bare negativt i vennskapet vi kan snakke om alt og jeg slapper godt av i selskapet hans når det bare er oss men det er ille når barna ber meg avslutte vennskapet)

Anonymkode: bc53e...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du bør konfrontere ham på en rolig måte. Kanskje han hører når det kommer fra deg. Hvis ikke han endrer seg kommer han til å bli gammel, syk og ensom. Du gjør han en tjeneste.

Hvis ikke dette er et alternativ så gjør deg opptatt med andre folk, aktiviteter eller ny hobby, og fas han ut over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...