Gå til innhold

Kreta i Mai..vær og temp..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært på Kreta før, men da  i tidsrommet august- oktober. Nå reiser jeg i mai, er det noen som kan fortelle om hvordan været er da?

Anonymkode: 9a315...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som en bra norsk sommer, men en regnskur kan man jo risikere. Sjekk væroversikten på chartersidene! 

Anonymkode: 90e90...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Som en bra norsk sommer, men en regnskur kan man jo risikere. Sjekk væroversikten på chartersidene! 

Anonymkode: 90e90...507

Høres fint ut.Liker ikke for mye varme,som det kan bli om sommeren.Takk for svar.🙂TS.

Anonymkode: 9a315...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres fint ut.Liker ikke for mye varme,som det kan bli om sommeren.Takk for svar.🙂TS.

Anonymkode: 9a315...b55

Ikke så varmt i havet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VetAlt skrev (1 time siden):

Ikke så varmt i havet.

Det er basseng på hotellet, men det er sikkert ikke oppvarmet.. Men, det kan jeg leve med.😊

Anonymkode: 9a315...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var en gang i Hersonissos på Kreta tidlig i mai. Det var omkring 20 grader, men med en snikvind som gjorde at man helst lå flat på stranda.  Veldig få badet fordi det var kaldt.  Men været er varierende på Kreta i mai, så du kan være heldig også.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på Rodos i slutten av mai i fjor, og det var overraskende vått og kjølig (vi vet hva som er vanlig). Det er mulig det var bedre på Kreta, men det varierer uansett fra år til år. Hvor på Kreta skal du, forresten? Sørsiden skal være litt varmere enn nordsiden. Skal du til Platanias, bør du absolutt ta noen utflukter til mindre turistifiserte steder. Hania, selvfølgelig, men har du tid, anbefaler jeg en overnatting eller to i Paleohora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det varierer en del. Vi var der i midten av mai for noen år siden og da var det for kaldt for stranda de fleste dager. Det blåste noe helt sinnsykt. Tror vi muligens var uheldige da, men det er ikke så værsikkert i mai er min oppfatning. Vi koste oss likevel da Kreta er en øy som har alt- så mye å se og oppleve. Heldig du er som skal dit!

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (1 time siden):

Vi var på Rodos i slutten av mai i fjor, og det var overraskende vått og kjølig (vi vet hva som er vanlig). Det er mulig det var bedre på Kreta, men det varierer uansett fra år til år. Hvor på Kreta skal du, forresten? Sørsiden skal være litt varmere enn nordsiden. Skal du til Platanias, bør du absolutt ta noen utflukter til mindre turistifiserte steder. Hania, selvfølgelig, men har du tid, anbefaler jeg en overnatting eller to i Paleohora.

Skal til Agia Marina, det er jo like i nærheten av Platanias. Var der midt i oktober for et par år siden,var fint da jeg kom, men så ble det storm , lyn og torden og høljeregn resten av uka.😳 Så galt kan det ikke bli, håper jeg.🤞 Har tenkt å ta noen utflukter, får se hva jeg finner . Skal en tur til Hania, der var det fint..Uansett, jeg gleder meg, Kreta er det stedet jeg liker best!

Anonymkode: 9a315...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke snitt lav, snitt høy, og antall regndøgn, på google. 

Spør du hva man har opplevd i praksis så kan det være fra hetebølge med 30 grader, til regn og surt i en uke. 

Anonymkode: 4c0b4...830

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kan sjekke snitt lav, snitt høy, og antall regndøgn, på google. 

Spør du hva man har opplevd i praksis så kan det være fra hetebølge med 30 grader, til regn og surt i en uke. 

Anonymkode: 4c0b4...830

Takk for tips!  TS.

Anonymkode: 9a315...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal til Agia Marina, det er jo like i nærheten av Platanias. Var der midt i oktober for et par år siden,var fint da jeg kom, men så ble det storm , lyn og torden og høljeregn resten av uka.😳 Så galt kan det ikke bli, håper jeg.🤞 Har tenkt å ta noen utflukter, får se hva jeg finner . Skal en tur til Hania, der var det fint..Uansett, jeg gleder meg, Kreta er det stedet jeg liker best!

Anonymkode: 9a315...b55

Da kan jeg absolutt anbefale at dere prøver en restaurant som heter Mitsos (som ligger i Agia Marina)  om dere ønsker å spise ordentlig god autentisk gresk mat.

Vi fikk den anbefalt av en lokal mann og vi endte opp med å spise både middag og lunsj der flere dager.

Endret av moroklompen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

moroklompen skrev (1 time siden):

Da kan jeg absolutt anbefale at dere prøver en restaurant som heter Mitsos (som ligger i Agia Marina)  om dere ønsker å spise ordentlig god autentisk gresk mat.

Vi fikk den anbefalt av en lokal mann og vi endte opp med å spise både middag og lunsj der flere dager.

TS: Takker! Er veldig glad i gresk mat, så den skal noteres på lista.

Anonymkode: 9a315...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...