Gå til innhold

Sydenferie utenfor Europa med barn - tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker Hawaii, Maldivene f.eks? Dit har vi lyst til å dra. Barna er 13 og 10 🙂

Bali frister ikke så veldig, ei heller Thailand og de stedene. 
Overhodet ikke Dubai 😄

Gjerne plasser hvor det ikke er stappfullt av turister? Og det må ikke være midt på sommeren, kan være litt hvilken som helst ferie.

Tips?🌸

Anonymkode: b30b8...bb6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Budsjett? 

Hawaii er fullt av turister.

Kanskje Australia, hvis du synes super lang flytur er greit?

Anonymkode: 53806...1da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Budsjett? 

Hawaii er fullt av turister.

Kanskje Australia, hvis du synes super lang flytur er greit?

Anonymkode: 53806...1da

Par hundre tusen til rådighet 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Par hundre tusen til rådighet 😅

For øvrig helt ok med lang flytur:-)

AnonymBruker
Skrevet

De fleste steder er nok stappfullt av turister dessverre. Hawaii og Bahamas stappfullt av amerikanere, Karibia av nederlendere og franskmenn, Maldivene av russere og indere. Eneste stedet jeg vil tippe er ganske turistløst for tiden utenfor Europa er Eilat, Israel. Men tviler på at dere vil reise dit. 

Anonymkode: f056f...3db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De fleste steder er nok stappfullt av turister dessverre. Hawaii og Bahamas stappfullt av amerikanere, Karibia av nederlendere og franskmenn, Maldivene av russere og indere. Eneste stedet jeg vil tippe er ganske turistløst for tiden utenfor Europa er Eilat, Israel. Men tviler på at dere vil reise dit. 

Ikke sjans litt engang, nei 😂

Ja altså vi overlever turister. Det går fint.
Det frister absolutt med Hawaii eller Australia!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville vurdert Australia hvis jeg var deg. I den nordlige delen av Australia er det fine temperaturer også når det er vinter (med skolebarn regner jeg med dere må reise i sommerferien). Det er LANGT, regn med å bruke de første 2-3 dagene etter at dere har kommet fram til å komme over det verste jetlaget og sove ut etter reisen. Australia er veldig enkelt å reise med barn. Anbefaler å leie bil. Hvis dere aldri har vært i Australia, anbefaler jeg også å reise til Sydney, selv om det ikke er særlig gode temperaturer der om vinteren. En annen ting jeg varmt anbefaler, er å ta en 3-4 dager på Great Barrier Reef, dere får mest ut av det hvis dere bor på en båt som ligger ankret ute på revet. Det er mange slike turer ut fra Cairns, det er ikke billig, men verdt det. Det er også mulig å få en stop-over i Asia på vei dit/hjem hvis dere ønsker det. Det skal også gå an å reise andre veien (over Stillehavet), der er det enda bedre muligheter for spennende stopover (Fiji, Cook Islands, Fransk Polynesia…), men det er sannsynligvis noe dyrere. 
Innenlandsfly i Australia er billig (hvis du tar med i betraktningen de enorme avstandene), godt utbygd og enkelt. 
Dere vil nok trenge hele budsjettet på 200k, det er ikke billig…. vi tenker å reise fem stk neste år, og regner med at bare flybillettene i aller beste fall vil koste 100k. Realistisk sett frykter jeg vi vil nærme oss 120k. 

Anonymkode: b9a48...897

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Vietnam i sommerferien, budsjettet er på 100' for to uker. Det går fint fordi det er veldig billig i Vietnam, vi skal reise litt rundt. 

Anonymkode: 68074...2b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi skal til Vietnam i sommerferien, budsjettet er på 100' for to uker. Det går fint fordi det er veldig billig i Vietnam, vi skal reise litt rundt. 

Vi er tre personer

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke ha anbefalt Great Barrier Reef med barn. Flere som ble sjøsyke og lå dårlig. Så heller ikke en eneste fisk. For å være ærlig TS, hadde jeg nok gått for Maldivene. Hvis det er avslapping som står i sentrum for reisen deres. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Lombok? Det står høyt på min liste, før det blir ødelagt av turister. Man sier det er hva Bali var for 20 år siden.

Ellers har jeg hørt mye fint om Philippinene. 

Du kaller det "sydenferie": Er det fordi dere søker klassisk "rett ut ved bassenget uten å oppleve landet" ferie. Eller vil dere også ut og oppleve? 

Anonymkode: e42e8...a15

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva med Lombok? Det står høyt på min liste, før det blir ødelagt av turister. Man sier det er hva Bali var for 20 år siden.

Ellers har jeg hørt mye fint om Philippinene. 

Du kaller det "sydenferie": Er det fordi dere søker klassisk "rett ut ved bassenget uten å oppleve landet" ferie. Eller vil dere også ut og oppleve? 

Enig i at det er et vesentlig poeng. Hvis dere bare tenker å ligge på stranda, er det ikke noe poeng i å dra til Australia. Da ville jeg satset på Thailand. 

Anonymkode: b9a48...897

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenker Hawaii, Maldivene f.eks? Dit har vi lyst til å dra. Barna er 13 og 10 🙂

Bali frister ikke så veldig, ei heller Thailand og de stedene. 
Overhodet ikke Dubai 😄

Gjerne plasser hvor det ikke er stappfullt av turister? Og det må ikke være midt på sommeren, kan være litt hvilken som helst ferie.

Tips?🌸

Hva med Mauritius eller Kapp Verde. Maldivene er jo mildt sagt litt spesielt da man bor på en ren hotelløy. Og vel lite å gjøre utenom bading, soling fiske og eventuelt dykking.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Alt er velkomment egentlig. Kan godt ligge på stranda vi. Men også opplevde kulturen på Hawaii eller i Australia.
Er det mye å se og gjøre på Maldivene f.eks? Ser for meg at man er litt «strandet» der, lite impulser 😄

Mauritius er også en mulighet! Vil egentlig bare ut av Europa, få en forandring. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Alt er velkomment egentlig. Kan godt ligge på stranda vi. Men også opplevde kulturen på Hawaii eller i Australia.
Er det mye å se og gjøre på Maldivene f.eks? Ser for meg at man er litt «strandet» der, lite impulser 😄

Mauritius er også en mulighet! Vil egentlig bare ut av Europa, få en forandring. 

Du er fortsatt veldig uklar på hva dere egentlig ønsker dere. Derfor umulig å gi konkrete råd. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kapp Verde? Eller Mauritius? Hva med Komorene? Google 😊

Anonymkode: 8e939...f18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er fortsatt veldig uklar på hva dere egentlig ønsker dere. Derfor umulig å gi konkrete råd. 

Men det er veldig åpent. Kan godt sole oss i to uker, men også utforske plass og sted. Laguner. Matopplevelser. Slikke sol. Alt er ok 😂

Skrevet

Sør Afrika?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Malaysia med rundtreise til Melakka, Penang og Langkawi er veldig fint. 

Vietnam er også en opplevelse. 

Phu Quoc - har ikke vært der, men det ser veldig fint ut. 

Anonymkode: 4e668...391

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men det er veldig åpent. Kan godt sole oss i to uker, men også utforske plass og sted. Laguner. Matopplevelser. Slikke sol. Alt er ok 😂

Du bare drømmer litt på nett. Ok. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...