Gå til innhold

Ville du syns der er greit at den nye kjæresten din beholder kontakt med tidligere kjærester og dates som venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en person som ikke tåler sånt kontrollerende, eller er det naturlig å kutte kontakt med alle menn og/eller kvinner du tidligere har ligget med selv om de kun er venner når du er erklært i forhold (par)? 

Anonymkode: f8011...4ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis de er blitt veldig gode venner og man tar kjæresten med til de vennene.

Ellers synes jeg ikke det passer seg å ha kontakt med tidligere kjærester og de man har ligget med når man har fått seg en kjæreste.

Endret av exictence
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Spørsmålet er hvor stor del av livet de skulle utgjøre. Gidder ikke folk som er bestevenn med eksen. 

Anonymkode: 23f7d...59e

• Liker 2
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Jeg ser ikke poeng med å være venner med min ekser. Jeg gikk fra dem for en grunn. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper på flere svar her. 

Anonymkode: f8011...4ba

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke greit å beholde ekser, knullevenner, folk man har datet, folk man har vært interessert i osv, som venn videre når man er i forhold med meg. Slike ryddes bort 🤔😬

Og ja, jeg mener det virkelig. 

Anonymkode: 544ab...ea4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eks (var kjærester underkant av ett år) og nåværende mann er veldig gode kompiser. De kjente hverandre fra før jeg ble sammen med noen av dem, men ble tettere etter bruddet med eksen og før jeg ble sammen med mannen min. Forholdet med eksen endte da vi kjente oss mer som venner enn kjærester når forelskelsen roet seg (og den roet seg raskt), så vi endte opp som veldig gode venner. Nå er vi alle tre veldig tette og tidligere og nåværende partner til eksen har også blitt en naturlig del av vennskapet. Eksen var mannens forlover da vi giftet oss også. 

Hadde jo ikke kunnet forvente noe annet fra partner heller, så. Problemet hadde vært hvis han hadde skjult kontakt med ekser. Jeg krever åpenhet i et forhold. 

Anonymkode: faa7d...177

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg får lov av mannen å være venn med en tidligere date.

Anonymkode: 248bc...756

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen kompiser igjen om jeg skulle kuttet ut de jeg har hatt sex med, om jeg skulle fått meg kjæreste. Og det er ikke aktuelt å kutte dem ut, så det er alt eller ingenting for min del. Og jeg hadde såklart syntes det var greit om en partner beholdt sine venner, uansett historie. 

Uten tillit er forholdet dødsdømt uansett. 

Anonymkode: a4e17...219

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel helt an på kontakten.

Man merker jo fort om det er noe mer fra den ene eller andre evnt begge om det er noe mer.

Da får han evnt velge om forholdee ikke er forenelige. Har vel kun satt en i den situasjonen. 

Men da var det pga ei som av en eller merkelig grunn skal prøve seg på alle jeg har vært sammen med siden sent tenårene. Er nå 50. 

Han forrige jeg var sammen med var plutselig liksom venn med henne. Da sa jeg først,at går helt fint.  Men ikke ett ord om meg til henne pga hennes oppførsel og tidligere lyve historier om meg. Men setter mest pris på om du holder deg unna så du ikke drar henne inn i livet mitt igjen 

Jeg får jo høre noen forvrengte historier som kommer av ting kun han visste noe om. Så ikke vanskelig å forstå  at han hadde latt seg lure til å si mer enn han skulle.

Da var jeg veldig tydelig på at siden han ikke klarer å holde munn ang meg. Så fikk han velge mellom forholdet vårt eller kontakten  med henne.  Da valgte han meg. Men snek seg til litt kontakt med henne.  Så da gjorde jeg det slutt. Som jeg sa, når du velger å dra inn i mitt liv en person som bare vil meg vondt, da bryr du deg heller ikke nok om oss. Du fikk et valg. Du løy, så da kan du dra, slik at jeg kan fortsette mitt dramafrie liv som tidligere 

Anonymkode: 23827...99b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er «venn» med mannens eks. Vi har har vært på masse turer sammen. (4-5 par og etterhvert med barn) De var sammen før jeg ble kjent med han, men de studerte sammen og forble i samme studiegjeng og har forblitt venner. Hun var i vårt bryllup og jeg var i hennes. 

Helt uproblematisk, men jeg er ikke stor fan av henne, men ikke fordi hun er en eks, mest pga personlighet, men hun inngår i pakke på de årlige samlingene. 

Anonymkode: aa871...f83

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på. Hvis det ble slutt i fellesskap, det nå har gått noen år og de bare er venner ville jeg hatt null problem. Hvis han ble brutalt dumpa, bedyrer at han har null følelser for henne, men lyser opp som en lysekrone hver gang hun kommer, da hadde jeg hatt et problem. En del damer liker jo å ha slike beundrere rundt seg som styrker selvtilliten.
Men hvis det er et normalt vennskap og de er litt i samme vennegjeng, da hadde jeg ikke blitt sjalu. Ikke noe prinsipp for meg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å ville styre hvem en annen person omgås og er venner med er pr def kontrollerende. Hvs man aksepterer i et forhold er opp til den enkelte, men det alternativet man har er å gå, ikke å kreve at den andre skal avslutte vennskap. 

Anonymkode: d2b92...016

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke passet sammen med en slik person, så jeg hadde tatt konsekvensene av det i stedet for å prøve å bestemme for han hva som var greit.

Anonymkode: b16e7...76f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: f91e4...c8d

Skrevet

Jeg styrer ikke hva andre gjør, men jeg vet hva jeg hadde akseptert i et nytt forhold og ikke. Jeg synes ikke det passer seg, og jeg vil ikke være sammen med en som er venner eller henger mye med tidligere kjærester og/eller pulevenner. Det samme gjelder meg selv, det går begge veier. Jeg ville altså ikke blitt sammen med en person hadde hatt mye kontakt med sine tidligere kjærester/elskere whatever. Unntaket er hvis man har barn sammen, og man er nødt til å ha kontakt med eksen, slik som min samboer har med sin eks grunnet deres felles barn. Det blir noe helt annet, og helt forståelig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min er venner med alle sine ekser (ikke sånn at de henger sammen, men at de er hyggelige mot hverandre, og gjerne tar en kaffe om de møter på hverandre i byn).

Jeg hadde jo begynt å lure hva som var galt med han hvis han ble uvenner med alle eksene sine! Kommer vi også til å bli uvenner hvis det blir slutt? Hva med bonusbarna vi har blitt glad i?

Anonymkode: b8233...2c6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ingen interesse av å holde kontakt med x’er. Skjønner ikke poenget med det, jeg har nok venner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Samboeren min er venner med alle sine ekser (ikke sånn at de henger sammen, men at de er hyggelige mot hverandre, og gjerne tar en kaffe om de møter på hverandre i byn).

Jeg hadde jo begynt å lure hva som var galt med han hvis han ble uvenner med alle eksene sine! Kommer vi også til å bli uvenner hvis det blir slutt? Hva med bonusbarna vi har blitt glad i?

Anonymkode: b8233...2c6

Så om man ikke er venner, så må man være uvenner?

Anonymkode: f91e4...c8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del er det problemfritt. Både jeg og samboer har kontakt med exer, ingen av oss er romantisk interessert i exene, de er jo exer av en grunn.

Samtidig er vi begge oppegående mennesker som har hatt forhold med mennesker vi har likt som mennesker, at vi ikke fungerer eller ønsker å være sammen med de betyr ikke at de er skumle møkkamennesker vi vil late som at ikke eksisterer.

Jeg blir genuint glad når ting går bra med exene mine, de fortjener like bra greier jeg har og jeg har bra greier i samboer❤️

Anonymkode: 84921...e99

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...