Gå til innhold

Hjelp meg å slanke meg!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har frem til for noen år siden vært slank hele livet mitt. 166 og ligget på 58kg. Så gikk jeg opp til 67-68, drt var greit nok siden jeg er i midten av 40-åra. Men nå siste 2 årene har jeg gått opp enda mer og veier nå 82!!! Jeg føler meg tjukk, ekkel og ekstremt utilpass i egen kropp:( Mannen vil og jeg skal ned.

Jeg prøver virkelig, men så er det som jeg mister hodet totalt og spiser noe usunt. Angrer voldsomt og blir enda mer skuffet over meg selv. Men det er som jeg blir «sinnsyk i gjerningsøyeblikket» og klarer ikke tenke klart i det jeg stapper i meg. 

Jeg vil virkelig (!!!) ned i vekt.

Noen som har noen råd på å styre seg selv når matlysten tar overhånd? Jeg mister det jo helt. Noen tanker jeg bør tenkte for å stoppe meg selv?

Anonymkode: 12204...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg hjalp det å skrive, gå tur, lære meg å strikke og å drikke et glass sukkerfri saft. Hos meg satt det i hodet. 
Begynte også å mosjonere litt og ‘konkurrere’ med meg selv. Satte meg mål for hver tur. Og så dro jeg frem de gamle olabuksene mine og satte som mål å komme meg inn i dem, en størrelse av gangen.

Har ikke stresset og har ikke gitt opp ved tilbakefall. Veide 89 ved start. Nå veier jeg 67. Har brukt 10 måneder. 

Anonymkode: 7fc28...85d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gradvis redusere inntak av usunn mat/ kaker/godterier. Og etterhvert er det lurest å ikke ha sånne ting hjemme.

Erstatt det usunne med sunne ting.

Jeg bruker cottage cheese med frukt og litt valnøtter på til kvelds😊.

Lykke til🥰

Anonymkode: 428b6...b23

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd tilskudd av Krom?

Vet mange føler at det hjelper på fysenhet, og jeg synes også det!

https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/vitaminer-og-mineraler/pharma-nord-bio-chrom-chromoprecise-100mcg,5002036?gad_source=1

Denne føler jeg funker best! Verdt et forsøk, i det minste!

Anonymkode: 29f45...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hjelper det å *bestemme* seg. Last ned feks lifesum og forplikt deg til å skrive ned hva du spiser i noen dager. Etter en liten stund har du vent kroppen av med "sug" og blitt litt mer obs på hvor mye det har å si med den ekstra klunken fløte eller det kakestykket. Jeg har stor familie, og det føles som vi hver eneste helg skal et eller annet sted der det blir servert kaker, men da vet jeg at jeg må skrive det opp, så det holder med ETT kakestykke. For meg går den fysenheten veldig fort over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...