Gå til innhold

Parkeringsskade vår og annen bil ..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så lei meg nå, vår bil sto parkert ved siden av en annen. Jeg tok opp døren min og den la seg inntil den andre bilen. Dessverre kom det bittesmå hvite prikker . Kunne ta d bort med hånda og ekstremt lite synlig . Eier til andre bilen så dette . Eier av andre bilen tok opp døren på sin bil og vinden tok tak å smalt inn i min bil. Min bil fikk en svær bulk og lakkavskalling. Vår bil må fikses .meldte d inn til forsikringen og oppga andre bil sin eier da de er skyld i skaden vår. Da rekner jeg med de må dekke vår skade ? Uheldigvis er de litt sure for dette og skal melde inn «skaden» jeg gjor på deres bil. Men den viser jo ikke nesten . Men de oppga meg som ansvarlig . Hva skjer nå? Må jeg betale mye penger ? Mister jeg bonus. Er så frustrert og lei nå. Direkte kvalm. Sliter så med økonomien nå så kommer dette også. 

Anonymkode: 30a7f...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper det blir skylddeling

Anonymkode: f9fcb...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de tenker å melde inn skade fordi din bildør la igjen litt rusk på deres bil? (Iom at det går bort om du tar borti) Kunne de ikke da bare vasket bilen?

At din bil får bulk av deres bil er jo mer normalt å måtte betale, da må det jo gjerne rettes ut og lakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det skraper i lakken som er din skyld eller kunne du stryke det bort? Hvis du kunne stryke det bort, er det jo ingen skade å melde inn.

Anonymkode: 5d691...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men er det skraper i lakken som er din skyld eller kunne du stryke det bort? Hvis du kunne stryke det bort, er det jo ingen skade å melde inn.

Anonymkode: 5d691...56f

De mener det er merker også men det kunne ikke jeg se. Er så redd de bare melder inn en eller annen skade for å hevne seg på meg siden jeg oppga deres navn . Men hva må jeg eventuelt betale ? Er det en egenandel? Off😭😭

Anonymkode: 30a7f...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust med magen. 

Du vet ikke noe enda. Forsikringer har noe ulikt. Noen slipper å betale for første skade også. 

Anonymkode: 6dfe0...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De mener det er merker også men det kunne ikke jeg se. Er så redd de bare melder inn en eller annen skade for å hevne seg på meg siden jeg oppga deres navn . Men hva må jeg eventuelt betale ? Er det en egenandel? Off😭😭

Anonymkode: 30a7f...d46

Ikke godt å si. Men høres jo veldig lite ut. Kanskje en lakkstift er nok for å dekke over de hvite prikkene. Du har vel forsikring regner jeg med? Snakk med de om den dekker alt eller om en egenandel må betales.

Anonymkode: 5d691...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må levere bilen på verksted for å reparere en skade som ikke er der. De driter seg ut i såfall. Men håper du tok bilder 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Pust med magen. 

Du vet ikke noe enda. Forsikringer har noe ulikt. Noen slipper å betale for første skade også. 

Anonymkode: 6dfe0...e3f

Ja jeg prøver å slappe av men økonomiske bekymringer er så altoppslukende . Og hadde jeg bare visst så kunne jeg begynt å tenkt. Men forsikringsselskapet åpner ikke før mandag. Så får ikke snakket med noen før det. 

Anonymkode: 30a7f...d46

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok du bilde av bilen deres? Hvis ikke ville jeg forsøkt å gjøre det så raskt som mulig. Det høres jo ut som om de kan finne på å lage ekstra skade. Skaden må takseres på verksted. Hvis det ikke er noe skade der, er det ingenting å være bekymret for

Anonymkode: 22d8d...687

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er det skraper i lakken som er din skyld eller kunne du stryke det bort? Hvis du kunne stryke det bort, er det jo ingen skade å melde inn.

Anonymkode: 5d691...56f

Er det kun kosmetisk skade på bildøren slik du beskriver kan det sikkert rubbes / poleres bort.  Er det synleg bulk er det verre, og må få takst. 

Anonymkode: fba3e...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendelig uhell, begge dekker skader på egne biler.

Anonymkode: ba1d4...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...