Anonymabcdef Skrevet 6. april 2024 #1 Skrevet 6. april 2024 Vi har stadig vekk besøk av andre barn og opplever sjelden at de blir invitert tilbake. Enkelte er så frekke at de sier at barna gjerne vil leke med mine og spør om barnet deres kan komme på besøk. Og det ikke bare en gang. Moren til en har gjort det sikkert ti ganger nå, uten å invitere tilbake. Sist sa jeg det passet dårlig og spurte om barnet mitt kunne reise til de i stedet. Det passet selvfølgelig ikke🤣 Vi har også en som har overnattet 5-6 ganger hos oss, mens min aldri har blitt spurt om å overnatte der. Jeg blir overrasket over at det finnes så mange egoistiske foreldre. Hva med å ta sin del. Alle har en travel hverdag og har sine ting, hva gjør at de synes det er helt greit å sende/invitere barna bort til andre, men ikke ha besøk selv. Vi har tre barn selv og ikke sjelden besøk av 3-4 barn. Det er omtrent halvparten som inviterer tilbake, mens andre tenker det er helt greit at andre er barnepassere. Kjenner på at jeg skal bli flinkere til å si nei nå, da vi blir utslitte. Utrolig synd for barna, men sånn blir det da andre ikke tar sin del. 8 3
lillevill Skrevet 6. april 2024 #2 Skrevet 6. april 2024 Det er ego ja. Og mange mennesker er ego, har jeg opplevd. Men tenker sånn at om de ikke vil ha barn der, så er det ikke et bra sted for barna å være heller. Men om du er helt ok at barna dine drar på besøk et sted der de ikke er ønsket så kan du jo bli litt mer strikt på at nei, dere var her sist, nå kan dere besøke Ola. Feks. 3
Anonymabcdef Skrevet 6. april 2024 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2024 (endret) lillevill skrev (På 6.4.2024 den 18.17): Det er ego ja. Og mange mennesker er ego, har jeg opplevd. Men tenker sånn at om de ikke vil ha barn der, så er det ikke et bra sted for barna å være heller. Men om du er helt ok at barna dine drar på besøk et sted der de ikke er ønsket så kan du jo bli litt mer strikt på at nei, dere var her sist, nå kan dere besøke Ola. Feks. Ja, dessverre. Og ikke noen god følelse av at man føler man blir utnyttet heller. Det er så innmari synd, for tenker det hadde vært så fint for barna om alle tok sin del og de fikk være mer sammen. I stedet for å sitte hjemme å spille hver for seg. Må nok bli mer strikt, er nok litt dumsnill mange ganger. Så har det blitt for mye. Tenkte å si nei til de som ikke inviterer tilbake nå, eller si at barna mine heller har lyst til å dra på besøk enn å ha besøk. Problemet er jo noen ganger at det bare dukker opp flere barn her, og vanskelig da å si nei når barna mine selvfølgelig har lyst på besøk. To stykker for bare fem min siden faktisk, men da var mine på kino😀 jeg er i grunnen ikke redd for at barna er hos de, vet de tar godt vare på barna sine. Og uansett merker jeg at barna mine sier i fra dersom noe ikke er bra, for eksempel om noe har skjedd på skolen. Endret 15. april 2024 av Anonymabcdef 4 1 1
lillevill Skrevet 6. april 2024 #4 Skrevet 6. april 2024 Anonymabcdef skrev (3 minutter siden): Sist som hentet oss hos spurte om barnet kunne komme en tur i morgen også, til «fritidsklubben. Nei da hadde jeg sagt, men er ikke fritidsklubben hos dere denne gangen a? Hehe 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #5 Skrevet 6. april 2024 Hæh??? Hvor er alle svarene om at det er såååååå hyggelig med besøk av de søøøøøte barna! Og så hyggelig å snakke med de!!! Anonymkode: aa314...986
Anonymabcdef Skrevet 6. april 2024 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2024 lillevill skrev (Akkurat nå): Nei da hadde jeg sagt, men er ikke fritidsklubben hos dere denne gangen a? Hehe Ja, hadde jeg kommet på det skulle jeg sagt det😂 det blir neste gang😊
Anonymabcdef Skrevet 6. april 2024 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 18.42): Hæh??? Hvor er alle svarene om at det er såååååå hyggelig med besøk av de søøøøøte barna! Og så hyggelig å snakke med de!!! Anonymkode: aa314...986 Det er ikke alltid så hyggelig å ha besøk alltid, selv om jeg er svært glad i barn. Og digger jo å se at mine har det fint. Noen barn er faktisk ganske så frekke, går for eksempel rett i kjøleskapet eller har forsynt seg av godteri som ligger i ett skap. Og går fint av og til, men er litt greit å dele på «byrden». Man har da valgt å få barn selv. Det innebærer at de trenger å leke med andre barn og sosialisere seg. Endret 15. april 2024 av Anonymabcdef 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #8 Skrevet 6. april 2024 Anonymabcdef skrev (51 minutter siden): Vi har stadig vekk besøk av andre barn og opplever sjelden at de blir invitert tilbake. Enkelte er så frekke at de sier at barna gjerne vil leke med mine og spør om barnet deres kan komme på besøk. Og det ikke bare en gang. Moren til en har gjort det sikkert ti ganger nå, uten å invitere tilbake. Sist sa jeg det passet dårlig og spurte om barnet mitt kunne reise til de i stedet. Det passet selvfølgelig ikke🤣 Vi har også en som har overnattet 5-6 ganger hos oss, mens min aldri har blitt spurt om å overnatte der. Jeg blir overrasket over at det finnes så mange egoistiske foreldre. Hva med å ta sin del. Alle har en travel hverdag og har sine ting, hva gjør at de synes det er helt greit å sende/invitere barna bort til andre, men ikke ha besøk selv. Vi har tre barn selv og ikke sjelden besøk av 3-4 barn. Det er omtrent halvparten som inviterer tilbake, mens andre tenker det er helt greit at andre er barnepassere. Kjenner på at jeg skal bli flinkere til å si nei nå, da vi blir utslitte. Utrolig synd for barna, men sånn blir det da andre ikke tar sin del. Kan du ikke være litt tydeligere? "Nei, nå har Morten overnattet her 4 ganger, så neste gang kommer Per og overnatter hos dere. Det blir koselig. Vi må jo dele litt på byrdene, vi foreldre. He he". Anonymkode: f53a7...002 8 3
Anonymabcdef Skrevet 6. april 2024 Forfatter #9 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du ikke være litt tydeligere? "Nei, nå har Morten overnattet her 4 ganger, så neste gang kommer Per og overnatter hos dere. Det blir koselig. Vi må jo dele litt på byrdene, vi foreldre. He he". Anonymkode: f53a7...002 Jo, må nok prøve å si det på ett eller annet vis. Bare litt redd for hvordan enkelte tar det. Kjenner jeg bryr meg fint lite om hva de synes om meg. Men er jo redd det skal kunne gå ut over barna mine på noen måte. Tenker det er så selvfølgelig at man tar litt hver sin gang, trenger ikke være helt likt, men at man ihvertfall inviterer selv noen ganger. Synes bare det er så naturlig selv, så blir så innmari overrasket over andre sånn sett. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #10 Skrevet 6. april 2024 Det er ikke barnas ønsker som pushes frem her da? Husker selv at det var mye mer gøy å sove over hos en fremfor noen andre. Anonymkode: 137ac...d02 1
Anonymabcdef Skrevet 6. april 2024 Forfatter #11 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er ikke barnas ønsker som pushes frem her da? Husker selv at det var mye mer gøy å sove over hos en fremfor noen andre. Anonymkode: 137ac...d02 Jo, det er det nok. Men da kan man som foreldre si at nå er det vår tur. Jeg har selv sagt det til mine barn når de har vært på besøk hos andre og ønsker å dra dit flere ganger. Både jeg og mannen min er sånn at vi ikke ønsker å «skylde» andre noe, både når det gjelder at barn er på besøk hos andre og når det gjelder andre ting. Bidrar heller litt for mye enn litt for lite. Men kjenner på at det fort blir utnyttet av andre foreldre, noe som er litt nytt for meg da mine venner er mer lik meg. 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #12 Skrevet 6. april 2024 En periode da barna gikk på barneskolen, var jeg dessverre en sånn mor som ikke inviterte tilbake. Det skal sies at jeg aldri spurte på vegne av barna mine, men jeg tok aldri initiativ til noe lengre besøk enn et par timer hos oss. Det var fordi hjemmet vårt var gjennomsyret av dårlig stemning, verbal krangling og generell uhygge. Ikke noe jeg ønsket at andre barn skulle oppleve. Og jeg var vel også ofte takknemlig for at mine egne barn fikk litt pauser innimellom. Heldigvis så klarte vi å flytte etterhvert. Jeg prøver ikke med dette å unnskylde enhver som potensielt utnytter andre ved ikke å invitere tilbake! Bare et lite perspektiv som dessverre kan gjelde andre også. Anonymkode: 2ccf5...131 3 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #13 Skrevet 6. april 2024 Veldig lik erfaring. Vi har et nabobarn som har vært hos oss ca 20 ganger i fjor, tilbake har han blitt invitert på bursdagen - det vil si 1 gang. De leker veldig fint sammen og det er helt greit at han kommer på besøk. Men har jeg tenkt at det er veldig frekt å ikke invitere tilbake, ja det har jeg. Anonymkode: 3f6a6...07d 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #14 Skrevet 6. april 2024 lillevill skrev (1 time siden): Det er ego ja. Og mange mennesker er ego, har jeg opplevd. Men tenker sånn at om de ikke vil ha barn der, så er det ikke et bra sted for barna å være heller. Men om du er helt ok at barna dine drar på besøk et sted der de ikke er ønsket så kan du jo bli litt mer strikt på at nei, dere var her sist, nå kan dere besøke Ola. Feks. Kloke ord! 👏👏 Anonymkode: 51561...779
Anonymabcdef Skrevet 6. april 2024 Forfatter #15 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En periode da barna gikk på barneskolen, var jeg dessverre en sånn mor som ikke inviterte tilbake. Det skal sies at jeg aldri spurte på vegne av barna mine, men jeg tok aldri initiativ til noe lengre besøk enn et par timer hos oss. Det var fordi hjemmet vårt var gjennomsyret av dårlig stemning, verbal krangling og generell uhygge. Ikke noe jeg ønsket at andre barn skulle oppleve. Og jeg var vel også ofte takknemlig for at mine egne barn fikk litt pauser innimellom. Heldigvis så klarte vi å flytte etterhvert. Jeg prøver ikke med dette å unnskylde enhver som potensielt utnytter andre ved ikke å invitere tilbake! Bare et lite perspektiv som dessverre kan gjelde andre også. Anonymkode: 2ccf5...131 Det har jeg full forståelse for, og om du klarte å invitere ett par timer så var jo det veldig bra. Fint at dere flyttet og fikk det bedre. Her gjelder det flere av nabobarna, og vil tro akkurat det ikke gjelder så mange. Mulig jeg tar feil. Har ikke fått inntrykk av at det er noe sånn, men det er kanskje sånn man ikke klarer å se. Jeg har mer inntrykk av at andre er slitne, men det er i grunnen vi også. Hadde jeg fått forståelsen av at det var noe sånn, hadde jeg hatt full forståelse for det og ikke hatt problemer med å ha det barnet det gjelder mere hos oss. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #16 Skrevet 6. april 2024 Så lenge barna aktiviserer seg selv, og ikke trenger tilsyn, kan de be hvem de vil. Blir det for mye bråk, sendes de ut. Jeg serverer ingenting, unntatt middag til inviterte gjester. Alle andre blir da sendt hjem. Jeg avtaler ikke med andre foreldre. Etter at barna begynte på skolen gjør de avtaler selv, og oppsøker venner. Anonymkode: b99d1...c08 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2024 #17 Skrevet 6. april 2024 Anonymabcdef skrev (2 timer siden): Vi har stadig vekk besøk av andre barn og opplever sjelden at de blir invitert tilbake. Enkelte er så frekke at de sier at barna gjerne vil leke med mine og spør om barnet deres kan komme på besøk. Og det ikke bare en gang. Moren til en har gjort det sikkert ti ganger nå, uten å invitere tilbake. Sist sa jeg det passet dårlig og spurte om barnet mitt kunne reise til de i stedet. Det passet selvfølgelig ikke🤣 Vi har også en som har overnattet 5-6 ganger hos oss, mens min aldri har blitt spurt om å overnatte der. Jeg blir overrasket over at det finnes så mange egoistiske foreldre. Hva med å ta sin del. Alle har en travel hverdag og har sine ting, hva gjør at de synes det er helt greit å sende/invitere barna bort til andre, men ikke ha besøk selv. Vi har tre barn selv og ikke sjelden besøk av 3-4 barn. Det er omtrent halvparten som inviterer tilbake, mens andre tenker det er helt greit at andre er barnepassere. Kjenner på at jeg skal bli flinkere til å si nei nå, da vi blir utslitte. Utrolig synd for barna, men sånn blir det da andre ikke tar sin del. Jeg skjønner det er slitsomt, men jeg skulle gjerne byttet. Hos oss sliter det ene barnet med å få venner og sitter stort sett alene på rommet sitt. Skal love deg at det ikke er mindre belastende for oss voksne. Hadde lett tatt gangen full av barnesko og glade barn kontra ensomhet, ekskludering og bekymringer. Selvsagt må det være lov å si nei, det er ikke det jeg mener. Det kan bli for mye av både det ene og andre. Ta det som et kompliment, barna trives hos dere, føler seg trygge og ivaretatt. 💕 Anonymkode: 20962...281 1 3
Anonymabcdef Skrevet 6. april 2024 Forfatter #18 Skrevet 6. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så lenge barna aktiviserer seg selv, og ikke trenger tilsyn, kan de be hvem de vil. Blir det for mye bråk, sendes de ut. Jeg serverer ingenting, unntatt middag til inviterte gjester. Alle andre blir da sendt hjem. Jeg avtaler ikke med andre foreldre. Etter at barna begynte på skolen gjør de avtaler selv, og oppsøker venner. Anonymkode: b99d1...c08 Det er nok sånn det blir her også. Har til nå laget ekstra middag og fort servert middag til 3-4 barn utenom mine egne. Litt slitsomt å ikke vite hvor mange man blir, og måtte lage ekstra mat. Har nok vært litt for grei der. så får jeg også si litt nei til de som inviterer barna sine på besøk til oss, eller si at mine gjerne ønsker å dra på besøk neste gang. 1
Minlillelykke Skrevet 6. april 2024 #19 Skrevet 6. april 2024 Vi har det også litt slik, men sannsynligvis fordi vi har mye plass og bor nærme skolen. Barna her er høflige, så det er ingen problem å ha de her. Verste de gjør er å ta seg ett glass vann som er helt i orden. Jeg kan forstå at familier med lite plass feks er reserverte for å ha masse barn på besøk. Vi har ikke startet med overnatting enda, det er ikke vanlig her før på mellomtrinnet. Hvis du synes dette er slitsomt ts så synes jeg du skal snakke med de det gjelder. Har barnet ditt snakket om at dette er sårt, at vedkommende ønsker å dra bort på besøk? Hvis så er, kan du kanskje høre hvorfor de ikke ønsker å ha barnet på besøk? Løsningen på dette er nok å snakke sammen.
Anonymabcdef Skrevet 6. april 2024 Forfatter #20 Skrevet 6. april 2024 Minlillelykke skrev (6 minutter siden): Vi har det også litt slik, men sannsynligvis fordi vi har mye plass og bor nærme skolen. Barna her er høflige, så det er ingen problem å ha de her. Verste de gjør er å ta seg ett glass vann som er helt i orden. Jeg kan forstå at familier med lite plass feks er reserverte for å ha masse barn på besøk. Vi har ikke startet med overnatting enda, det er ikke vanlig her før på mellomtrinnet. Hvis du synes dette er slitsomt ts så synes jeg du skal snakke med de det gjelder. Har barnet ditt snakket om at dette er sårt, at vedkommende ønsker å dra bort på besøk? Hvis så er, kan du kanskje høre hvorfor de ikke ønsker å ha barnet på besøk? Løsningen på dette er nok å snakke sammen. Vi og har også stort hus og bor nærme skolen. Så er nok en av grunnene til at de fort trekker hit. vi har tre gutter og blir fort mye bråk når de er mange her, lekeslåssing og annet. Jeg har nok også servert litt for mye, og høres bra ut med å gi de kun vann om de ikke er invitert på besøk. jeg er litt usikker på hvordan andre tar det om jeg er så direkte. Forsøkte sist nå å si at det ikke passet å ha besøk og om heller mitt barn kunne komme på besøk til de. Det var til ei av de som har invitert barnet sitt til oss x antall ganger. Det passet visst ikke så bra. Jeg kommer bare til å si at det ikke passer fremover om det kun blir ensidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå