Gå til innhold

Hva er kjemi for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ny på nettdating etter mange år i et forhold. Ser alle skriver at man ikke kan merke kjemi før man har truffet hverandre. Det jeg da lurer på er hvordan dere merker denne kjemien? Er det noe man merker med en gang? Går dere på date nummer to dersom dere ikke merker at det er kjemi?

Si at man treffes for en kaffe. En times tid. Er en time nok til å vite at man har kjemi?

Er denne kjemien det samme som å føle seg tiltrukket?

Jeg må spørre fordi jeg ser veldig mange ikke tar en 2. date fordi de ikke kjente noe kjemi, men kan ikke kjemien komme litt senere? 

Anonymkode: 4379f...90d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn i starten...

At man prater lett, kjenner på fysisk tiltrekning , at man føler seg sett og hørt, at det er en likeverdig samtale,  der begge lytter og prater... 

 

Anonymkode: ea9b6...6e2

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det der er en kombinasjon av at man liker hverandres utseende og kommunikasjon med øyne, kroppspråk og ord og at man forstår hverandre på det planet. Har samme typen kommunikasjon. 

Kjemi merker man med en gang, det er i øyene. Øyene sier" jeg liker deg" du er akseptert..

Anonymkode: e974c...213

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror definitivt man kan få kjemi ved å ta ting over tid. I dating blir det ofte vanskelig, men ellers kan jo gjerne ting oppstå etter man har vært eksponert for hverandre over tid, som på jobb eller fritidsaktiviteter.

Jeg er gjerne åpen for å prøve å møtes igjen dersom det ikke er helt kræsj på første date, men har enda ikke opplevd at det har hatt så mye for seg. Blir fort litt trått, kanskje. 

Men jeg har opplevd knall kjemi! Det er nok langt mellom dem... men helt fantastisk. Følte bare utrolig tiltrekning etter første møte, og det viste seg å være gjensidig. Etterpå viste det seg at den seksuelle kjemien også var helt mindblowing. Og interesser og oss som typer. Veldig rart, det var som om man kunne kjenne det på lukta eller noe.

Generelt skulle jeg ønske det var litt mindre forventning om at alt skal føles helt rett med en gang.

Anonymkode: e484a...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det om hvor lett praten går og om jeg er tiltrukket av han. Begge deler må være på plass for en date nummer to. 

Hva som gjør det er litt vanskeligere å sette fingeren på, men med noen felles interesser og samme humor kommer man veldig langt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemi for meg handler om to ting: Nysgjerrighet på mannen som menneske, og ren fysisk tiltrekning. 

Han jeg dater nå: Det sa totalt pang når han kom inn døra og nikket til meg. I så stor grad at jeg bare begynte å le. Heldigvis gjengjeldt. Date 1 varte fem timer, da måtte han nå siste tog hjem. Vi råklina tre timer inn i daten. Helt sykt morsom blanding av totalt begjær og nysgjerrighet på han som person. Har hatt forhold som ikke har startet like intenst, men kjemi merker du når du merker den, for å si det sånn. Samtalen flyter på, man må aktivt konsentrere seg for å ikke nærme seg/ta på den andre, og har oppriktig lyst til å stille vedkommende et lass med spørsmål for å bli bedre kjent. ❤️

Anonymkode: 92e95...be2

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet innen 2 min om jeg har kjemi eller ikke med en mann. Dvs vi kan fortsette å ha kjemi etter dette, men vet umiddelbart om kjemien er seksuell eller platonisk hvor jeg setter han i vennesonen og håper han vil gjøre det samme. Kjemi generelt er når det flyter, tiden går (for) kjapt, du trenger ikke anstrenge deg for å skape stemning fordi den skaper seg selv. I motsatt fall kan man tenke at man ikke har kjemi når man føler man må jobbe for å skape god stemning og at tiden drar ut. 

Anonymkode: fb96c...23b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du kjenner det i brystet mår den andre ser på deg/prater med deg, at praten går veldig bra,at den fysiske bestøringen er deilig.

Anonymkode: 71a31...516

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet innen 2 min om jeg har kjemi eller ikke med en mann. Dvs vi kan fortsette å ha kjemi etter dette, men vet umiddelbart om kjemien er seksuell eller platonisk hvor jeg setter han i vennesonen og håper han vil gjøre det samme. Kjemi generelt er når det flyter, tiden går (for) kjapt, du trenger ikke anstrenge deg for å skape stemning fordi den skaper seg selv. I motsatt fall kan man tenke at man ikke har kjemi når man føler man må jobbe for å skape god stemning og at tiden drar ut. 

Anonymkode: fb96c...23b

Jeg glemte jo det aller viktigste. Du vet det er (seksuell) kjemi når du elsker å kysse med daten. Hvis det føles feil eller ekkelt ut da vet du det ikke er liv laga. 

Anonymkode: fb96c...23b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk tiltrekning. Uansett om jeg er på date eller i andre settinger der det f.eks bare er himla upassende å føle seg tiltrukket fordi det er noen andres mann, naboen eller hvem enn man merker man potensielt kunne hatt sex med i en fiktiv verden, så merker jeg det ganske umiddelbart. Har vært på 3 date med en super fyr nå. Fordi han er super som person, men jeg er ikke tiltrukket og kunne sikkert spart han for 2 av de datene..

Anonymkode: 19df0...e07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både kommunikasjon og tiltrekning for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kontakt og fysisk tiltrekning er kjemi for meg. 

Anonymkode: a3de6...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ny på nettdating etter mange år i et forhold. Ser alle skriver at man ikke kan merke kjemi før man har truffet hverandre. Det jeg da lurer på er hvordan dere merker denne kjemien? Er det noe man merker med en gang? Går dere på date nummer to dersom dere ikke merker at det er kjemi?

Si at man treffes for en kaffe. En times tid. Er en time nok til å vite at man har kjemi?

Er denne kjemien det samme som å føle seg tiltrukket?

Jeg må spørre fordi jeg ser veldig mange ikke tar en 2. date fordi de ikke kjente noe kjemi, men kan ikke kjemien komme litt senere? 

Anonymkode: 4379f...90d

På et bilde ser man ikke utstråling, mimikk, kroppsspråk, humor, personlighet. Men med en gang man treffes og snakker sammen så merker man om man KAN bli interessert eller ikke. Man må ikke nødvendigvis falle pladask, men man merker om det er eller kan bli noe. 

Anonymkode: 1ea55...60b

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møtte kjæresten på dating app.

Vi pratet på tlf før vi møttes og allerede da kjente vi begge på en kjemi som trakk oss mot hverandre.

Da vi møttes fysisk så smalt det fort. Vi var øyeblikkelig tiltrukket av hverandre og det var vanskelig å ikke ha fysisk kontakt. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latteren sitter løst, samtalen går lett, jeg kjenner en form for fysisk tiltrekning, god spenning i luften. Jeg trenger ikke et fysisk møte for å kjenne disse tingene, jeg kan merke det via en telefonsamtale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg er «kjemi» når man matcher på humor og blikkontakt. 

Anonymkode: a512a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det frem at "kjemi" er noe som avgjøres på et veldig tidlig stadie - gjerne første date, og kanskje første 5 minutter. 

Hvis vi tar i tillegg tar med i betraktningen om at attraktive folk oppfattes til å ha fine personligheter i større grad, og at det er stort sett attraktive folk som lykkes på nettdating (hvor 50%+ møtes i disse dager, og kvinner mottar desidert flest "likes") - hva skal da en mindre attraktiv mann finne på?

En oppmerksom kvinneguiden-bruker har også lært fra andre tråder at å "bare prate litt" er uakseptabel adferd i dagens Norge. Hvilke strategier burde en lav fyr med et litt uheldig ansikt finne på for å finne seg kjæreste? Spesielt hvis han er begrenset av faktorer han ikke kan gjøre noe med.

Anonymkode: 80ea3...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her kommer det frem at "kjemi" er noe som avgjøres på et veldig tidlig stadie - gjerne første date, og kanskje første 5 minutter. 

Hvis vi tar i tillegg tar med i betraktningen om at attraktive folk oppfattes til å ha fine personligheter i større grad, og at det er stort sett attraktive folk som lykkes på nettdating (hvor 50%+ møtes i disse dager, og kvinner mottar desidert flest "likes") - hva skal da en mindre attraktiv mann finne på?

En oppmerksom kvinneguiden-bruker har også lært fra andre tråder at å "bare prate litt" er uakseptabel adferd i dagens Norge. Hvilke strategier burde en lav fyr med et litt uheldig ansikt finne på for å finne seg kjæreste? Spesielt hvis han er begrenset av faktorer han ikke kan gjøre noe med.

Anonymkode: 80ea3...64c

Oppsøk arenaer der du kan bli kjennt med kvinner. Ikke sånne forbi passeringer, men det er naturlig å snakke sammen uten at det er snakk om date osv. Hobbyer, andre ting du kan finne på. Går jo an å reise til land det er mer å finne på og mer sosialisering enn i Norge også. 

Gaming på nett går an, om du liker gaming? 

Anonymkode: 7187a...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er kjemi noe man lærer om på skolen.

Anonymkode: 30b6f...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...