Gå til innhold

iPhone 13 eller 14?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha ny telefon, det blir iPhone 13 eller 14. Prisforskjellen er bare 1500,- men er det egentlig noen vesentlig forskjell på disse to modellene?

Anonymkode: 73ece...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fountaine skrev (13 minutter siden):

14 har 120 hz skjerm.

Hvilken betydning har dette rent praktisk?

Anonymkode: 73ece...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Skal ha ny telefon, det blir iPhone 13 eller 14. Prisforskjellen er bare 1500,- men er det egentlig noen vesentlig forskjell på disse to modellene?

Anonymkode: 73ece...9db

Du kan sammenligne iphone modeller på Apple sin egen nettside: https://www.apple.com/no/iphone/compare/?modelList=iphone-14,iphone-13

Rent hardware messig er det ingen forskjell på telefonene.

Software messig så vil iphone 14 ha ett år lengre med software oppdatering (IOS støtte). Men med mindre du har tenkt å ha mobilen i over 3-4 år, ville jeg spart pengene og gått for iphone 13.

Fountaine skrev (14 minutter siden):

14 har 120 hz skjerm.

Nei, både iphone 13 og iphone 14 har 60 hz skjerm, det er iphone 14 pro som har 120 hz skjerm.

Anonymkode: 41592...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken betydning har dette rent praktisk?

Anonymkode: 73ece...9db

Hvis du velger 14 pro så får du 120 hz skjerm. Det betyr at scrolling blir glattere, mer flyt i bildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken betydning har dette rent praktisk?

Anonymkode: 73ece...9db

120 hz er mer smooth, det gjør at bilde, scrolling, bruk blir jevnere og flyter bedre. 60 hz oppleves veldig «hakkete» om man først er blitt vant med 120 hz.

Men du må over på pro modellene for å få 120 hz. Både 13 pro og 14 pro har 120 hz.

Anonymkode: 41592...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fountaine skrev (1 time siden):

Hvis du velger 14 pro så får du 120 hz skjerm. Det betyr at scrolling blir glattere, mer flyt i bildet. 

Det har 13 pro også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 13 pro har også 120 hz. Forskjellen er at 14 pro har lysere skjerm, raskere prosessor, dynamic island, ProRAW 48 mp kamera, 2x zoom mode.

Endret av Fountaine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (På 6.4.2024 den 13.46):

Hvis du velger 14 pro så får du 120 hz skjerm. Det betyr at scrolling blir glattere, mer flyt i bildet. 

Jeg gikk fra 14 til 15pro og må si jeg merker svært lite til dette. Kan godt hende det har noe å si om man gamer eller noe men ikke til mitt bruk som er sosiale medier, surfing osv.

AnonymBruker skrev (På 6.4.2024 den 13.46):

120 hz er mer smooth, det gjør at bilde, scrolling, bruk blir jevnere og flyter bedre. 60 hz oppleves veldig «hakkete» om man først er blitt vant med 120 hz.

Men du må over på pro modellene for å få 120 hz. Både 13 pro og 14 pro har 120 hz.

Anonymkode: 41592...2da

Jeg er vant til 120hz men bruker mobil med 60hz daglig på jobb (iPhone 12) og merker ikke særlig forskjell.

Anonymkode: ee9db...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2024 den 14.14):

Jeg gikk fra 14 til 15pro og må si jeg merker svært lite til dette. Kan godt hende det har noe å si om man gamer eller noe men ikke til mitt bruk som er sosiale medier, surfing osv.

Jeg er vant til 120hz men bruker mobil med 60hz daglig på jobb (iPhone 12) og merker ikke særlig forskjell.

Anonymkode: ee9db...40f

Vær så snill å ikke si du er en av alle de som kjøper 120hz skjerm, men aldri går inn i nvidia kontrollpanel og setter skjermen til 120, slik at den kun kjører default 60hz.

Hvis ikke, og du faktisk ikke merker forskjell på 120hz og 60hz så burde du få sjekket synet ditt.

60hz er helt forjævlig når man er vant til 120hz.

Anonymkode: 41592...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.4.2024 den 15.39):

Vær så snill å ikke si du er en av alle de som kjøper 120hz skjerm, men aldri går inn i nvidia kontrollpanel og setter skjermen til 120, slik at den kun kjører default 60hz.

Hvis ikke, og du faktisk ikke merker forskjell på 120hz og 60hz så burde du få sjekket synet ditt.

60hz er helt forjævlig når man er vant til 120hz.

Anonymkode: 41592...2da

Selvfølgelig har jeg skjermen min på 120hz og synet mitt er tipp topp! Samboeren som har samme mobil sier det samme: merker minimalt forskjell.

Anonymkode: ee9db...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...