Gå til innhold

Baby med gjentagende feber


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har en baby på nå 5,5 mnd som har siden januar fått regelmessig feber annenhver til tredje uke. Sykdomsforløpet er kort (1-2 døgn) med feber som eneste symptom. Har vært innlagt på sykehuset 2 ganger og tatt blodprøver, virusprøver, urinprøver, avføringsprøver osv uten noen funn. Får til svar at noen babyer bare får lett feber.. Kjenner dette tar på når hver feber episode fører til 2 søvnløse netter minst 2 gang hver mnd, samt at jeg også blir bekymret! Legger til at jeg tror ikke det er pga tenner da han enda ikke har fått en eneste tann. Noen som har opplevd lignende med sine babyer/små barn? Erfaringer å dele?❤️

Anonymkode: 03494...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres slitsomt ut ❤️ Jeg har et barn som får lett feber, og har hyppig, kortvarig feber uten andre symptomer, men det var ikke så ofte da hun var så liten. Hun er eldst, og var sjelden syk som baby i motsetning til søsteren som ble smittet av alt som ble med storesøster hjem fra barnehagen.

Nå er hun snart skolebarn, og har fortsatt feber hyppigere enn gjennomsnittet. Hun får typisk 1-2 døgn med kun feber når søsteren er forkjølet med snørr og hoste. Hun har også ganske høy kroppstemperatur naturlig, og har blitt sendt hjem fra barnehagen fordi de har målt rett oppunder 38 grader med pannetermometer mange ganger, men hvor det viser seg at hun egentlig ikke er syk. Jeg har sjekket med vårt øretermometer hjemme, og sett at det typisk viser rundt 36.5 på søsteren og meg, og et sted mellom 37.5 og 38 på barnet som ofte har feber. Så her er altså forklaringen varmt barn med et immunsystem som lett reagerer med feber. Hun er også blitt sjekket ut etter en langvarig runde med gjentagende feber da, og det var ikke noe galt. 

Men det høres altså veldig slitsomt ut når dette er en liten baby. Håper det vil hjelpe dere at det går mot sommer og mindre virus i omløp. 

Anonymkode: a6240...053

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn får lettere feber enn andre, men kan være tenner, jeg lover mest sannsynlig det. Trenger ikke være tann ute for at det skal være feber og lignende. Det kommer ubehag lenge før de faktisk får feber. Hilsen fem barns mor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...