Gå til innhold

Slette Facebook-venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Jeg bruker sosiale medier ekstremt lite. Men kunne aldri funnet på å slette noen fra vennelisten. Må innrømme at jeg syns det er en merkelig ting å gjøre. Har til og med tidligere kollegaer der, fra femten år tilbake i tid, som jeg ikke har utvekslet ett eneste ord med siden. 

Nettopp. De bare er der. Jeg kunne fint beholdt kolleger fra 15 år tilbake som bare er luft for meg, og så ville jeg tilpasset for å se mindre om det er en aktiv person. 

Så utrolig rart at vi som tenker slik tilsynelatende er i mindretall.

Anonymkode: e6598...557

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg snakket med personen som jeg antok at ville ringe meg i dag, og da snakket vi naturligvis om dette. Denne personen er enig i at dette er en merkelig ting å gjøre og at vedkommende som slettet er en ustabil person, er i et litt spesielt miljø osv. 

Vi snakket også om at vedkommende som slettet kan ha hatt en agenda med dette vennskapet fra starten av, som virker sannsynlig, men at livssituasjonen til vedkommende som har endret seg de siste mnd til gjør at den potensielle nytten ved å være venn med meg har bortfalt.

Å konfrontere vedkommende er helt utelukket. Jeg kommer til å la vedkommende være i fred og bare svare om jeg blir snakket til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jeg snakket med personen som jeg antok at ville ringe meg i dag, og da snakket vi naturligvis om dette. Denne personen er enig i at dette er en merkelig ting å gjøre og at vedkommende som slettet er en ustabil person, er i et litt spesielt miljø osv. 

Vi snakket også om at vedkommende som slettet kan ha hatt en agenda med dette vennskapet fra starten av, som virker sannsynlig, men at livssituasjonen til vedkommende som har endret seg de siste mnd til gjør at den potensielle nytten ved å være venn med meg har bortfalt.

Å konfrontere vedkommende er helt utelukket. Jeg kommer til å la vedkommende være i fred og bare svare om jeg blir snakket til.

Omg

Anonymkode: 55192...068

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vits å ta det personlig. Jeg ble slettet av et søskenbarn som jeg har truffet en gang på 10 år eller noe. Facebook relasjoner er for det meste uekte og de som betyr noe er de man faktisk har kontakt med.

Uansett om det er familie eller bekjente som sletter så har det ingen betydning og om man ved uflaks skulle treffe på disse menneskene i et familieselskap eller annen fest klistrer man på seg et smil og later som man er interessert. Utover det er ihvertfall mitt engasjement lik null.

Anonymkode: 0b3a0...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som den ustabile personen ikke er den som sletta TS. Og etter hvor opphengt TS er i dette så de må prate om hvem som sletter de på FB med folk videre, så er det nok en grunn… 

Dere er 14 år eller noe? 

Anonymkode: 4cd48...4c6

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du over 60? For det er jo stort sett eldre som bruker facebook. 

Jeg ELSKER å slette "venner" på facebook. Hater når det kommer venneforespørsler fra bekjente. Vil kun ha venner og familie det. Bruker å godkjenne også sletter jeg de i løpet av noen måneder🤣

Anonymkode: 89b99...538

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slarvkjerrig, det er det du er. Jeg hadde også slettet deg. 

Anonymkode: 2e77b...e41

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen min sletta meg. Tror ikke han liker meg. 

Anonymkode: 29739...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener det er en utrolig merkelig ting å gjøre, jeg synes ikke det. Det jeg derimot synes er veldig rart er å legge så mye i det. 

Du påstår også at en kan bare skru av varsler o.l. men hvorfor skal en det, om det en ønsker er å ha færre venner på Facebook?  Er det viktig for deg å ha noen på Facebook som du ikke snakker med på messenger? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du over 60? For det er jo stort sett eldre som bruker facebook. 

Jeg ELSKER å slette "venner" på facebook. Hater når det kommer venneforespørsler fra bekjente. Vil kun ha venner og familie det. Bruker å godkjenne også sletter jeg de i løpet av noen måneder🤣

Anonymkode: 89b99...538

Dette er i hvert fall det mest umodne og ulogiske noen har skrevet i denne tråden 👏

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm2.0 skrev (1 time siden):

Du mener det er en utrolig merkelig ting å gjøre, jeg synes ikke det. Det jeg derimot synes er veldig rart er å legge så mye i det. 

Du påstår også at en kan bare skru av varsler o.l. men hvorfor skal en det, om det en ønsker er å ha færre venner på Facebook?  Er det viktig for deg å ha noen på Facebook som du ikke snakker med på messenger? 

Hva tror du, hvis du leser det jeg har skrevet i denne tråden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette handler om at vedkommende har skapt en merkelig situasjon mtp at vi kommer til å treffes. Utover det er det overhodet ikke noe tap for meg.

Hvem bryr seg om sånt? 

Er jo bare å være nøyaktig som vanlig. 

Anonymkode: 1b890...d17

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tror du, hvis du leser det jeg har skrevet i denne tråden? 

Basert på det du skriver så tror jeg du en baksnakkende bølle, som svarer meg og andre passiv-aggressivt. Jeg tror du er svært opptatt av å ha vedkommende på Facebook enda dere ikke har særlig med hverandre å gjøre og du har allerede tatt det opp flere plasser. Jeg tror du har lite å gjøre i livet som henger deg så opp i dette, og som velger å bruke KG som et sted å latterliggjøre, og skape drama. Jeg tror du har negative holdninger til psykisk syke, og legger deg unødvendig bort i hvordan andre velger å leve sitt liv. Jeg tror videre du er lite psykologisk fleksibel som har så vansker for å ta innover deg at andre bruker sosiale media på andre måter enn deg selv, uten at det er noe foruroligende ved det. 

Siden du spurte hva jeg trodde. ;) 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rainstorm2.0 skrev (59 minutter siden):

Basert på det du skriver så tror jeg du en baksnakkende bølle, som svarer meg og andre passiv-aggressivt. Jeg tror du er svært opptatt av å ha vedkommende på Facebook enda dere ikke har særlig med hverandre å gjøre og du har allerede tatt det opp flere plasser. Jeg tror du har lite å gjøre i livet som henger deg så opp i dette, og som velger å bruke KG som et sted å latterliggjøre, og skape drama. Jeg tror du har negative holdninger til psykisk syke, og legger deg unødvendig bort i hvordan andre velger å leve sitt liv. Jeg tror videre du er lite psykologisk fleksibel som har så vansker for å ta innover deg at andre bruker sosiale media på andre måter enn deg selv, uten at det er noe foruroligende ved det. 

Siden du spurte hva jeg trodde. ;) 

Oi, åpenbart noen med mentale utfordringer som ble trigget 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oi, åpenbart noen med mentale utfordringer som ble trigget 😂😂

Ha-ha-ha, så morsomt vi har det! 😘

At jeg har "mentale utfordringer" har jeg null problem med å erkjenne, fordi jeg til forskjell fra deg ikke har holdninger fra 1957. De kommer, dessverre for deg, ikke til uttrykk her. 

Tar svaret ditt som at jeg var spot on jeg, på alt jeg trodde. God bedring! 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man kan lure på hva folk tenker når de sletter venner på Facebook uten at det har oppstått en konflikt eller vært noen uenighet. Vi har felles venner og kommer til å treffes nå og da pga det, vi bor ikke så langt fra hverandre, så det er sannsynlig å treffes på kjøpesenteret, ute på byen etc. 

Jeg vet ikke om dette kan skyldes skrantende psyke. Eneste mulige årsak jeg kommer på er at det er en viss aldersforskjell. Jeg spammer overhodet ikke på Facebook, men kommenterer ting en gang i blant, ikke med noe kontroversielle. Om det er irriterende å få opp varsler kan man enkelt unngå det utenlandske å slette og skape en rar stemning.

Ikke akkurat noe tap for min del, men det er en utrolig merkelig ting å gjøre, og det vil jo bli et tema når jeg snakker med folk som også kjenner denne personen. Jeg kommer bare til å la være å å si noe til den personen som kjenner vedkommende best, som har mest kontakt med vedkommende og som er den mest sannsynlige til å invitere både meg og denne personen til ting.

Noen vil ha en mer privat konto enn andre, og har bare familie og nærmeste familie på Facebook. Jeg har venner som jeg ikke er venn med på Facebook, og det er null stress. 

Anonymkode: 63b43...339

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette handler om at vedkommende har skapt en merkelig situasjon mtp at vi kommer til å treffes. Utover det er det overhodet ikke noe tap for meg.

Hjelpes!

Mener du seriøst at fb skal være årsaken til en merkelig situasjon? Du virker i overkant opptatt av denne plattformen og det er du som skaper drama nå. 
Jeg har slettet mange nære venner på fb av den grunn at de legger ut så kleine innlegg. Men irl setter jeg stor pris på dem. Ingen bryr seg.  

Anonymkode: 319fd...3ac

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Man kan lure på hva folk tenker når de sletter venner på Facebook uten at det har oppstått en konflikt eller vært noen uenighet. Vi har felles venner og kommer til å treffes nå og da pga det, vi bor ikke så langt fra hverandre, så det er sannsynlig å treffes på kjøpesenteret, ute på byen etc. 

Jeg vet ikke om dette kan skyldes skrantende psyke. Eneste mulige årsak jeg kommer på er at det er en viss aldersforskjell. Jeg spammer overhodet ikke på Facebook, men kommenterer ting en gang i blant, ikke med noe kontroversielle. Om det er irriterende å få opp varsler kan man enkelt unngå det utenlandske å slette og skape en rar stemning.

Ikke akkurat noe tap for min del, men det er en utrolig merkelig ting å gjøre, og det vil jo bli et tema når jeg snakker med folk som også kjenner denne personen. Jeg kommer bare til å la være å å si noe til den personen som kjenner vedkommende best, som har mest kontakt med vedkommende og som er den mest sannsynlige til å invitere både meg og denne personen til ting.

Jeg har kommet til ett punkt der jeg sletter folk som har addet meg kun for å snike . De liker aldri noe eller vil ikke treffes utenom i virkeligheten ? Hvorfor skal vi være «venner» på Facebook da? 
Har også begynt å slette folk som har gjort med urett i fortiden. Vil rett og slett ikke se de mer. Ferdig med fortiden og gått videre :) 

Anonymkode: d0ac8...f03

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (11 timer siden):

Jeg bruker sosiale medier ekstremt lite. Men kunne aldri funnet på å slette noen fra vennelisten. Må innrømme at jeg syns det er en merkelig ting å gjøre. Har til og med tidligere kollegaer der, fra femten år tilbake i tid, som jeg ikke har utvekslet ett eneste ord med siden. 

Hvorfor skal du ha tidligere kolleger som du ikke har utvekslet ett ord med på 15 år der? Bare nyskjerrig. Gir det deg noe?

Anonymkode: d0ac8...f03

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Synes ikke at jeg overtenker. Dette er i utgangspunktet en stor greie, selv om akkurat denne personen ikke er noe nevneverdig tap. Jeg tar det opp på generelt grunnlag, og så vil det som sagt bli rart å treffes igjen. Kanskje vi møtes totalt fem ganger i året hvis vi regner med invitasjoner, å treffes ute på byen, på bussen, kjøpesenteret.

Dette blir jo akkurat så stort / lite som du gjør det til . De fem evnt gangene dere møtes hadde jeg nok bare smilt og  hilst , og latet som ingenting ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...