Gå til innhold

Trenger ny pc , men hvilken?


Mokkabønna24

Anbefalte innlegg

Mokkabønna24

PC-en min ble stjålet så jeg må kjøpe ny , men så fant jeg ut at sims 4 har krav på ting hvis du skal ha spillet på PC-en din , jeg har ikke peiling på pc å har ikke råd til en som koster mer enn ca 3500 tusen , hvilken pc ville dere anbefalt ?

ble litt stum når jeg leste at det var så mye som det spillet krevde , jeg har null peiling på dette her 🫣

——————

  • Operativsystem: 64-bit er nødvendig. Windows 10
  • Prosessor (CPU): 3,3 GHz Intel Core i3-3220 (2 kjerner, 4 tråder), AMD Ryzen 3 1200 3,1 GHz (4 kjerner) eller bedre
  • Minne (RAM): Minst 4 GB RAM
  • Harddisk (ledig plass): Minst 25 GB ledig plass på harddisken med minst 1 GB ekstra plass til spesialinnhold og lagrede spill.
  • DVD-stasjon: DVD-stasjon kreves kun til installering fra disk, og bare for fysiske eksemplarer av spillet.
  • Grafikkort (video): 128 MB grafikk-RAM og støtte for Pixel Shader 3.0.
  • Grafikkort som støttes: NVIDIA GeForce 6600 eller bedre, ATI Radeon X1300 eller bedre, Intel GMA X4500 eller bedre
  • DirectX-versjon: Kompatibilitet med DirectX 11

 

  • anbefalt
  • Operativsystem: 64-biters Windows 10
  • Prosessor: Intel Core i5 (4 kjerner) eller raskere, AMD Ryzen 5 eller bedre
  • Minne (RAM): 8 GB RAM
  • Harddisk (ledig plass): Minst 50 GB ledig plass på harddisken med minst 1 GB ekstra plass til spesialinnhold og lagrede spill.
  • DVD-stasjon: DVD-stasjon kreves kun til installering fra disk
  • Grafikkort (video): 1 GB videominne, NVIDIA GTX 650, AMD Radeon HD 7750 eller bedre
  • DirectX-versjon: Kompatibilitet med DirectX 11
Endret av Mokkabønna24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du ha bærbar eller stasjonær?

Ta med listen til Power eller Elkjøp og spør hvilken pc de anbefaler som passer til spesifikasjonene. 

Jeg synes 3500 kr høres lite ut. Jeg tipper grafikkortet drar kostnaden opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlemor

Jeg kjøpte en skikkelig bra stasjonær gaming pc og skjerm ifjor på komplett, men det kosta mye mer enn 3500 da. Du må nok mer opp i pris hvis du skal ha en pc med bra grafikk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke det fantes noe under 7000 men denne er slått av fra 8000 til 5000, den er en del kraftigere enn minimumskravene, billigere finner du ikke med de spesifikasjonene tror jeg. 
https://www.elkjop.no/product/pc-datautstyr-og-kontor/pc/barbar-pc/acer-aspire-3-i5-118512-156-barbar-pc-pure-silver/616150 

Anonymkode: a7b47...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spille Sims 4 med minimumskrav suger. Jeg tviler på at du finner noe så rimelig som samtidig gir en god spillopplevelse.

Anonymkode: 3dd65...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...