Gå til innhold

Lite melk enkelte kvelder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen går opp ok i vekt, ikke noe kjempemessig, men helt innafor nedre grense av det ønskelige. 6 uker gammel. Har merket at jeg bare har akkurat nok med melk, og enkelte kvelder er han helt desperat. Vet at det sies at mange tror de har for lite melk, men at baby bare har kveldsuro. Men jeg ammer, babyen blir panisk, også prøver jeg å pumpe. Får ut bare minimalt (dekker ikke bunnen av flasken engang). Har da ved 2-3 anledninger gitt mme, som blir slukt på høykant, og babyen blir rolig etterpå. Da er det vel ikke kveldsuro, men mangel på melk? 😕 

Hva gjør jeg med dette? Det er ikke hver kveld, men kanskje én i uken. Vil det bety at det herfra bare vil bli verre og verre, siden han naturlig nok vil trenge mer og mer melk? Og er eneste måte å booste produksjon å pumpe etter amming? 

Anonymkode: 2d6f9...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pumping er ikke alltid god indikasjon på mengde melk. Sannsynligvis har du treg utdrivning. Den kan visst bli ennå tregere om man stresser med det (merket det hos meg)

Ville bare ammet oftere, forsøkt å ha rolige fine forhold (feks ligg behagelig i sengen og hør på lydbok). Synes og litt MME for å avlaste er helt ok, gjorde det selv iblant:) Bare ikke gi så hyppig og mye at det hemmer produksjon om du ønsker å amme. 

Her ammet jeg så ofte døgnet rundt så en liten flaske MME noen kvelder påvirket ikke produksjonen.

Anonymkode: ec026...d07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...