AnonymBruker Skrevet 5. april 2024 #1 Skrevet 5. april 2024 Dere som har fått plager etter covid eller influensa som har vart unormalt lenge (3 mnd?), hvilke symptomer har dere? Anonymkode: ecaa1...1a7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #2 Skrevet 7. april 2024 Svært redusert luktesans, blir fort sliten, dårlig hukommelse, blir fort syk/smittes lett ift før covid. Anonymkode: 6a0e1...55b
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #3 Skrevet 7. april 2024 Slite, forkjølelse, bihuleproblematikk, hoste og annet dritt. Er lei! Anonymkode: d842f...ffc
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #4 Skrevet 7. april 2024 Ekstrem hjernetåke, føler meg ikke som meg selv, trykk og dirring i hodet, uro, hukommelsevansker, utmatta mentalt, ikke konsentrasjon eller fokus Anonymkode: 84471...a61
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #5 Skrevet 7. april 2024 Utmattelse fra helvete. Fungerer ikke. Anonymkode: 1d27e...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #6 Skrevet 7. april 2024 Covid utløste voldsom hodepine. Etter 2,5 år er den ikke lenger til stede hele tida, men behandles for kronisk migrene. Har i tillegg fått en slags mental utmattelse, altså ikke fysisk, men eksempelvis koster det voldsomt mye å ta opp igjen en tankerekke dersom jeg blir avbrutt, hukommelsen er veldig dårlig, det er tungt å holde seg inne i en samtale over tid (særlig hvis det er en gruppe). Anonymkode: 6e5a6...2e1
mimifin72 Skrevet 7. april 2024 #7 Skrevet 7. april 2024 Klarer ikke gå oppoverbakke uten å bli andpusten. Over 2 år siden jeg hadde covid 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #8 Skrevet 8. april 2024 Fikk covid i 2021. På dag tre med covid stivnet fingrene mine, og jeg fikk smerter i leddene. Har fortsatt problemer, særlig ved værskifte. Helsevesenet finner ikke ut av meg:( Anonymkode: 4c983...ba5
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #9 Skrevet 8. april 2024 Forskning lener nå mot at "long-covid" ikke eksisterer. Som forventet. Anonymkode: a4747...790
0da Skrevet 8. april 2024 #10 Skrevet 8. april 2024 Broren min har fremdeles ikke fått luktesansen helt tilbake. Snart 1 år siden han hadde covid.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #11 Skrevet 8. april 2024 Dårligere hukommelse (bytter en del ord uten at jeg vet det selv før etterpå), en del sliten (hadde mye mer energi før) og hosten hang i veldig lenge etterpå. Har hatt corona 2 ganger, men siste gangen nå hang det i ekstremt lenge og har enda ikke gått helt over med de to første punktene. Anonymkode: 466c0...383
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #12 Skrevet 8. april 2024 Jeg har mange senvirkninger. Mye kognitive plager og lite kapasitet. I sær mentalt. Kronisk hodepine , lav toleranse for lyder, søvnproblemer, nedsatt lukt og smak. Har måtte slutte og jobbe og går på AAP. Så en total endring fra full jobb, et svært aktivt og sosialt liv, til og ikke ha kapasitet til noe. Så alle gjøremål må tilpasses og alt sosialt koster. Anonymkode: fe660...313
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #13 Skrevet 8. april 2024 0da skrev (3 timer siden): Broren min har fremdeles ikke fått luktesansen helt tilbake. Snart 1 år siden han hadde covid. Ja, det er mange som sliter med det. Jeg har nedsatt lukt og smak i over 3 år. Min sønn har hatt nedsatt lukt i 2 år og mine svigerforeldre har begge hatt betydelig redusert smak i snart ett år. De forteller at de spiser mer fordi de må og det ikke smaker lengre. Foruten dette har jeg hørt om flere andre. En jeg vet om har kun 20% smak og lukt i over 2 år. Anonymkode: fe660...313
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #14 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forskning lener nå mot at "long-covid" ikke eksisterer. Som forventet. Anonymkode: a4747...790 Hvilken forskning? Du må lese utenlandsk forskning - masse som tyder på at det er en reellt ja, + koronastudien på ahus viser det Anonymkode: 84471...a61 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #15 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvilken forskning? Du må lese utenlandsk forskning - masse som tyder på at det er en reellt ja, + koronastudien på ahus viser det Anonymkode: 84471...a61 Det er nok helst vrøvl folk innbiller seg. Tipper dette kommer mer frem veldig snart. https://www.dagbladet.no/nyheter/covid-studie-vekker-oppsikt-mysterium/81133669 Anonymkode: a4747...790
Enda en tulling Skrevet 8. april 2024 #16 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er nok helst vrøvl folk innbiller seg. Tipper dette kommer mer frem veldig snart. https://www.dagbladet.no/nyheter/covid-studie-vekker-oppsikt-mysterium/81133669 Anonymkode: a4747...790 Ettervirkninger av infeksjonssykdommer er ikke noe nytt og forekommer hos noen etter alle slags infeksjoner. Man har bare ikke satt noen fancy navn på dem, som f.eks "long flu" eller "long mono". Når det er sagt, på grunn av all oppmerksomheten rundt korona og "long covid", er det sannsynlig at mange stapper alle sine diffuse plager i denne sekken, uansett hva årsaken egentlig er. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #17 Skrevet 8. april 2024 Enda en tulling skrev (Akkurat nå): Ettervirkninger av infeksjonssykdommer er ikke noe nytt og forekommer hos noen etter alle slags infeksjoner. Man har bare ikke satt noen fancy navn på dem, som f.eks "long flu" eller "long mono". Når det er sagt, på grunn av all oppmerksomheten rundt korona og "long covid", er det sannsynlig at mange stapper alle sine diffuse plager i denne sekken, uansett hva årsaken egentlig er. Det kan nok være en stor del av sannheten. Som man også ser av forskningen. Anonymkode: a4747...790 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #18 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er nok helst vrøvl folk innbiller seg. Tipper dette kommer mer frem veldig snart. https://www.dagbladet.no/nyheter/covid-studie-vekker-oppsikt-mysterium/81133669 Anonymkode: a4747...790 Når det gjelder denne studien så er den ikke validert. Det tar heller ikke hensyn til at 93% var i Queensland var vaksinerte mot covid, mens 40 % var vaksinerte mot influensa. Så den forteller mer om beskyttelse av vaksinen, enn skadevirkninger etter viruset. Den tar heller ikke hensyn til ny smitte. Da deltagerne ikke er tatt lab prøver i etterkant. Så da det var betydelig mer smitte av covid i omløp kan del av deltagerne influensa gruppen i realiteten ha blitt smittet av covid. Den tar heller ikke hensyn til sykehus innleggelser og alvorlighetsgrad grad. Noe som vil påvirke ettervirkniger. Så å trekke frem en enkelt studie og tror en har svaret blir noe enkelt. Skal en sammenligne influensa og covid. Må en ha et helt annet datagrunnlag. Anonymkode: fe660...313 1 1
0da Skrevet 8. april 2024 #19 Skrevet 8. april 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ja, det er mange som sliter med det. Jeg har nedsatt lukt og smak i over 3 år. Min sønn har hatt nedsatt lukt i 2 år og mine svigerforeldre har begge hatt betydelig redusert smak i snart ett år. De forteller at de spiser mer fordi de må og det ikke smaker lengre. Foruten dette har jeg hørt om flere andre. En jeg vet om har kun 20% smak og lukt i over 2 år. Anonymkode: fe660...313 Det samme sa min bror. At han spiste fordi han måtte. Han har heldigvis fått litt av smakssansen tilbake, men det må mye krydder til før han smaker noe. Må være helt forferdelig å ha det slik.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2024 #20 Skrevet 8. april 2024 0da skrev (49 minutter siden): Det samme sa min bror. At han spiste fordi han måtte. Han har heldigvis fått litt av smakssansen tilbake, men det må mye krydder til før han smaker noe. Må være helt forferdelig å ha det slik. Ja, jeg tror mange undervurderer det med smak og lukt og ser på det som en bagatell. Personlig har jeg heldigvis stor glede av mat, men jeg kjenner at noe mat smaker mye salt tidvis. Tror dette skyldes at andre smakssanser er dempet. Det med lukt er nok mer påvirket og jeg kjenner ofte ikke lukter, andre bemerker. Det tok mange måneder før jeg overhode kjente lukten av surt. Så jeg kunne ikke kjenne om jeg selv luktet svette eller maten var fordervet. Luktesansen er også viktig for å unngå fare som brann og gasser. Og smakssansen for å ikke få i seg dårlig mat. Så er det de som får helt fortrengt smak og lukt. Der alt snakker råttent eller kloakk. Mange av disse mister mye vekt. Det går kraftig utover livskvaliteten. Anonymkode: fe660...313
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå